Trideset treći broj magazina „Biznis.rs” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i dešavanja iz regiona i sveta…
Mesečnik Biznis.rs od sada i na Vašoj adresi!
Sadržaj
6 VESTI
12 PORESKI KALENDAR
14 TEMA BROJA
TržIšte nepokretnosti u Srbiji bez većih oscilacija
Prelazak sa investicionih na upotrebne nekretnine utiče na kretanje cena
Stručnjaci za nekretnine tvrde da se na domaćem tržIštu sve više obraća pažnja na koncept upotrebne vrednosti, odnosno da nekretnine kao investicioni koncept nemaju više istu funkciju kod nas. Takođe, ističu da se tržište posle tri ili četiri godine polako uravnotežilo. Među komercijalnim nekretninama dominiraju poslovne zgrade i retail parkovi, a pored Beograda, Novog Sada, Niša i Kragujevca pojavljuju se i neki manji gradovi kao „nove zvezde”.
22 INTERVJU
Tatjana Macura, ministarka bez portfelja u Vladi Republike Srbije
Ekonomska jednakost i prava zaposlenih žena u fokusu novog ministarstva
„Politike koje imaju za cilj postizanje rodne i svake druge ravnopravnosti ne nude neka instant rešenja, a ja ću svakako odoleti populističkim izjavama koje je, možda, lepo čuti, ali koje ne daju željene rezultate.“
26 INTERVJU
Davor Sakač, osnivač i direktor TS Ventures fonda
Startapi su sve zreliji i bolje razumeju potrebe tržišta
30 INTERVJU
Milena Mihajlović, programska direktorka Centra za evropske politike
Zajedničko tržište dodaće 10 odsto rasta ekonomijama Zapadnog Balkana
35 BERZA
Nvidia – da li je nebo granica?
37 KRIPTOVALUTE
Dobrodošao u klub
39 E-COMMERCE
Decenija rasta internet trgovine u Srbiji
42 AGROBIZNIS
Inovacije sve prisutnije u domaćem agraru
46 DOGAĐAJI
Promena je zastrašujuća, ali nadogradnja je nešto sasvim drugo
50 SVET
Nvidia, kompanija od koje zavisi budućnost zapadne ekonomije
54 SVET
Brodom na odmor
40 TURIZAM
Šansa za bolje ekonomske rezultate
Gastro-turizam može podstaći razvoj lokalnih preduzetnika i malih biznisa
Gastro-industrija ima potencijal da generiše veliki broj radnih mesta u sektorima poput prehrambene industrije, ugostiteljstva, turizma, distribucije i prodaje hrane. Takođe, utiče na razvoj ruralnih područja jer mnogi poljoprivredni proizvodi služe kao sirovine. Ukoliko se domaćI proizvodi i hrana promovišu na međunarodnom tržIštu, to dovodi do povećanja izvoza i priliva deviznih prihoda u zemlju.
62 HR
Zašto (još uvek) radimo kada smo na odmoru?
67 INTELEKTUALNA SVOJINA
Čije je umetničko delo?