Adobe preuzima Semrush za 1,9 milijardi dolara
20.11.2025 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Adobe je saopštio da je postigao dogovor o kupovini Semrusha, globalne SaaS marketing platforme specijalizovane za optimizaciju pretraživača i digitalni marketing, kako bi unapredio svoje alate za marketinške stručnjake u eri veštačke inteligencije. Ugovor je vredan 1,9 milijardi dolara.
Akcije Semrusha porasle su za više od 74 odsto, dok je Adobe pao za oko dva odsto, piše SEEbiz.
Kompanija za dizajnerski softver navela je da će platiti 12 dolara po akciji za Semrush u transakciji u gotovini. Očekuje se da će posao biti zaključen tokom prve polovine 2026. godine.
Semrush, koji nudi alate za optimizaciju pretraživača marketinškim stručnjacima, izašao je na berzu 2021. godine. Njegovi najveći klijenti uključuju Amazon i TikTok. Akcije su dva dana ranije zatvorene na 6,76 dolara.
Adobe je istakao da kompanija nudi ključne alate za pretraživače i marketing, kako bi pomogla brendovima da angažuju i povećaju broj kupaca, posebno u eri veštačke inteligencije.
„Vidljivost brenda menja se generativnom veštačkom inteligencijom, a brendovi koji ne prihvate ovu novu priliku rizikuju gubitak relevantnosti i prihoda“, rekao je predsednik Adobeovog odeljenja za digitalno iskustvo Anil Čakravarti (Anil Chakravarthy) u saopštenju.
Adobe, poznat po svom alatu Photoshop, tokom godina je implementirao više rešenja zasnovanih na veštačkoj inteligenciji u svoj tehnološki paket, uključujući AI asistenta za Reader i Acrobat.
Za razliku od nekih većih konkurenata, Adobe je imao poteškoća da pridobije deo investitora. Akcije kompanije su ove godine izgubile više od četvrtine vrednosti, dok su akcije Semrusha ostale nepromenjene.
SaaS platforme su ove godine pod pritiskom zbog bojazni da bi veštačka inteligencija mogla preuzeti deo njihovog tržišnog udela.
Pročitajte još:
Adobe je ranije dao ponudu od 20 milijardi dolara za kupovinu kompanije za dizajnerski softver Figma, ali je taj plan odbačen u decembru 2023. godine zbog regulatornih prepreka.
Figma je izašla na berzu u julu, nakon što je aktivnost na tržištu inicijalnih javnih ponuda porasla.














Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.