KLIJENTI BANAKA NA METI INTERNET PREVARA Narodna banka Srbije objavila preporuke zaštite klijenata
21.5.2020 10:42 Autor: Ljiljana Begović
Zbog sve učestalijih „fišing“ prevara, odnosno slanja falsifikovanih e-mail obaveštenja u ime finansijskih institucija koje u svom prilogu sadrže maliciozni fajl, Narodna banka Srbije objavila je preporuke finansijskim institucijama koje imaju za cilj da zaštite korisnike.
NBS preporučuje da, u skladu sa odlukom o minimalnim standardima upravljanja informacionim sistemom finansijskih institucija i dobrom poslovnom praksom u cilju zaštite svojih klijenata, finansijska institucija pri pružanju elektronskih usluga primeni bezbedne i efikasne metode za proveru i potvrdu identiteta pošiljaoca e-mail.
„S tim u vezi finansijska institucija koja prosleđuje svojim klijentima e-mail obaveštenja treba da razmotri mogućnost da ista budu digitalno potpisana, čime će omogućiti verifikaciju identiteta pošiljaoca i pre otvaranja imejla“, objašnjavaju u NBS.
Preporučuje se i da finansijska institucija na adekvatan način upozna svoje klijente na koji način mogu utvrditi identitet pošiljaoca, odnosno utvrditi da li je isti zaista uputila finansijska institucija, kao i na koji način je poželjno postupiti sa neželjenim e-mail(na primer, da klijent ne otvara priloge iz takve e-mail poruke, da obavezno obriše poruku iz svog e-mail sandučeta i da o prijemu neželjenog e-mail obavesti finansijsku instituciju kako bi ona dalje preduzela adekvatne mere),prenosi Tanjug.
Napominju da je finansijska institucija čiji su klijenti suočeni s „fišing“ prevarama dužna da o tome obavesti Narodnu banku Srbije.