Najtoplija godina do sada donela još ekstremniju klimu
BankeIntervjuIzdvajamoPoslovanje
3.1.2024 12:33 Autor: Marko Andrejić 5
Jelena Ristić je direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore. U Mastercardu je od 2009. godine, gde je prošla pozicije account menadžera i šefa prodaje i došla na mesto regionalnog direktora 2018. Tokom prethodnih godina proširila je poslovanje sa tradicionalnim i netradicionalnim kupcima, i doprinela da Mastercard postane strateški partner za ključne klijente, lokalne institucije i regulatorna tela. Predvodila je uvođenje i razvoj beskontaktne tehnologije na tri tržišta.
Potpredsednica je Saveza za fer konkurenciju u NALED-u od 2019. godine, fokusirana na borbu protiv sive ekonomije kroz promociju elektronskih i digitalnih plaćanja.
Ima bogato iskustvo u bankarskom sektoru u Srbiji, a pre dolaska u kompaniju Mastercard radila je u kartičarskim odeljenjima dve velike banke. Završila je Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, smer bankarstvo, finansije i osiguranje.
Pitali smo Jelenu Ristić, šta je po njenom mišljenju obeležilo 2023. godinu?
Događaj godine
– Zbirno bih rekla da su godinu širom sveta obeležile nestabilnosti, pre svega društvene i političke prirode. Ono što se svih nas najviše tiče je da je 2023. bila najtoplija godina do sada, što je rezultiralo još ekstremnijim klimatskim dešavanjima i, nažalost – i dalje se o ovom problemu više priča nego što se radi na rešenjima. Nadam se da će 2024. doneti neki ozbiljniji zaokret u pogledu smanjenja CO2 emisija, jer vreme za akciju sigurno ističe.
Ličnost godine
– Verovatno kao i za većinu Srba, Novak Đoković koji i dalje dominira svetskim tenisom, ali bih pomenula i Sema Altmana, koji stoji iza ChatGPT-ja, jer ovu godinu je definitivno obeležilo aktivnije eksperimentisanje sa veštačkom inteligencijom.
Najbolji poslovni potez godine
– Svaki korak napravljen ka unapređenju korisničkog iskustva jer je to ključni diferencijator ponude i faktor na kome se baziraju korisnički izbori. Bez obzira na veličinu biznisa, postoje opcije koje se mogu primeniti kako bi se privukli novi korisnici i unapredio proces donošenja odluka. Na primer, Dynamic Yield, fintech koji smo nedavno akvizirali, predstavio je inovativnu platformu koja integriše kumulativne uvide o potrošnji potrošača u softver, omogućavajući trgovcima da pruže personalizovane ponude. Ova vrednost prepoznata je globalno, uključujući priznate brendove poput Sephore, Decathlona i Bershke.
Za ovakve projekte ključna je analiza rizika, a mi partnerima pružamo izuzetno korisničko iskustvo tokom svih transakcija i digitalnih interakcija.
Promašaj godine
– Svako neprihvatanje promena i nedostatak razumevanja za potrebe tržišta, kao i stavljanje po strani pitanja održivog razvoja i inkluzivnog društva, za mene predstavlja poslovni promašaj bez obzira na industriju i granu poslovanja.
Očekivanja u 2024. godini
– Naša ambicija u narednoj godini je da nastavimo da osnažujemo ekonomiju, biznise i pojedince. Uloga koju imamo u izgradnji održivog, digitalnog tržišta u Srbiji, Crnoj Gori i BiH jeste naša motivacija da iz godine u godinu, kroz širok spektar inicijativa koje sprovodimo, nastavimo da na naša tržišta donosimo inovacije po kojima je Mastercard prepoznatljiv.
Ponosni smo i zahvalni na poverenju, saradnji i stručnosti svim partnerima iz bankarskog, trgovačkog i javnog sektora sa kojima realizujemo projekte za digitalnije danas i sutra jer, na kraju krajeva, godine su samo broj, a rezultati koje pravimo su ono što se pamti.
oblak67
3.1.2024 #1 Authorbas lepo
SHALIMAR
3.1.2024 #2 AuthorSvaka cast,za svaku pohvalu!
mile
4.1.2024 #3 AuthorSve pohvale
Vale
4.1.2024 #4 AuthorSvaka cast
MAJA
4.1.2024 #5 AuthorDa pohvalimo, vredno je