novi način reklamiranja ili nepoštena poslovna praksa

Viber i ProCredit banka smanjuju broj brendiranih reči za reklame, ali usluga ostaje

BankeInovacijePoslovanje

23.12.2025 11:47 Autor: Jelena Stjepanović 1

Viber i ProCredit banka smanjuju broj brendiranih reči za reklame, ali usluga ostaje Viber i ProCredit banka smanjuju broj brendiranih reči za reklame, ali usluga ostaje
Nova funkcija “brendiranih ključnih reči” koju je Rakuten Viber nedavno lansirao u Srbiji naišla je na prilično negodovanje i žalbe korisnika i organizacija za... Viber i ProCredit banka smanjuju broj brendiranih reči za reklame, ali usluga ostaje

Nova funkcija “brendiranih ključnih reči” koju je Rakuten Viber nedavno lansirao u Srbiji naišla je na prilično negodovanje i žalbe korisnika i organizacija za zaštitu potrošača, pa je kompanija ove nedelje obavestila javnost da će takvih poruka biti manje.

Funkcija podrazumeva da su u aplikaciji Viber određene ključne reči koje korisnik kuca brendirane i da im se pojavljuje mogućnost da klikom na njih otvore reklamu za određeni proizvod ili uslugu.

Prva kompanija koja je ovu funkcionalnost primenila u Srbiji bila je ProCredit banka.

U saopštenju povodom početka korišćenja ProCredit banka navela je da “ova interaktivna digitalna opcija donosi potpuno novi način promocije bankarskih usluga, posebno u periodu praznične kupovine”.

Mnogi korisnici Vibera, međutim, nisu prethodnih dana bili previše oduševljeni ovim načinom nuđenja bankarskih usluga, pa su društvene mreže obilovale žalbama na ovakav način reklamiranja i primerima u kojima se usluge ProCredit banke pojavljuju kao reklame na ključne reči koje su, na primer, homonimi rečima u vezi sa bankarstvom.

Foto: ProCredit banka Srbija

Efektiva prijavila NBS slučaj nepoštene poslovne prakse

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva objavilo je krajem prošle nedelje da ProCredit banka na Viberu obavlja nepoštenu poslovnu praksu i da su taj slučaj prijavili Narodnoj banci Srbije (NBS).

U prijavi Efektive poslatoj NBS navodi se da podnose prijavu jer banka obavljanja nepoštene poslovne prakse iz člana 58. Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga i članova 17. i 18. Zakona o zaštiti potrošača.

“Prilikom ispisivanja reči banka ili kredit u aplikaciji Viber kao link ispod ovih reči pojavljuje se veza ka ProCredit banci. Dakle, ako se ispred tih reči u razgovoru napiše i reč najbolji (kredit) ili najbolja (banka), link će odvesti ka sajtu ProCredit banke“, objasnili su iz Efektive u prijavi.

Kompanija Rakuten Viber je na ove žalbe odgovorila saopštenjem u kojem je navela da su Rakuten Viber i ProCredit banka odlučili da umanje broj brendiranih ključnih reči i adaptiraju sadržaj CTA dugmeta kako bi se pojavljivale ređe u njihovim prepiskama. Usluga, međutim, ostaje dostupna i nije ukinuta.

Naveli su i da te dve kompanije redovno i sa posebnom pažnjom prate i komentare i preporuke korisnika sa ciljem pružanja najvišeg nivoa usluga zasnovanih na najprimenljivijim i korisnim tehnološkim rešenjima u potpuno bezbednom okruženju.

Rakuten Viber ističe u saopštenju da za sve prepiske putem njihove aplikacije i za sve nivoe komunikacije ostaje da važi standard potpune enkripcije.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.