EPIDEMIJA PROMENILA NAVIKE VLASNIKA KARTICA Istraživanje Erste banke pokazalo gde su najviše potrošači koristili elektronsko bankarstvo

BankeNovacRegionVesti

27.5.2020 10:36 Autor: Ljiljana Begović

EPIDEMIJA PROMENILA NAVIKE VLASNIKA KARTICA Istraživanje Erste banke pokazalo gde su najviše potrošači koristili elektronsko bankarstvo EPIDEMIJA PROMENILA NAVIKE VLASNIKA KARTICA Istraživanje Erste banke pokazalo gde su najviše potrošači koristili elektronsko bankarstvo
Istraživanje Erste banke pokazalo je da su vlasnici kartica ove banke tokom epidemije korona virusa najviše trgovali u marketima – 45 odsto i kod... EPIDEMIJA PROMENILA NAVIKE VLASNIKA KARTICA Istraživanje Erste banke pokazalo gde su najviše potrošači koristili elektronsko bankarstvo

Istraživanje Erste banke pokazalo je da su vlasnici kartica ove banke tokom epidemije korona virusa najviše trgovali u marketima – 45 odsto i kod telekomunikacionih operatera 77 odsto.

Vrtoglavo je rasla tražnja klijenata za servisima elektronskog bankarstva. U aprilu je pad zabeležen kod kupovine odeće 83 odsto, goriva 35, kao i u restoranima 30, saobraćaju 66, hotelima 79 odsto.

Direktor sektora direktnih kanala u Erste banci Crna Gora Bojan Burić prezentujući istraživanje kaže da je najveći apsolutni rast plaćanja platnim karticama zabeležen u marketima, u kojima su korisnici platnih kartica potrošili 45 odsto više novca nego u aprilu prošle godine.

Foto:Pexels.com

“Rast je zabeležen i kod plaćanja na web prodavnicama telekomunikacionih operatera, za 77 odsto. Primetili smo i skok u plaćanju oglašavanja na društvenim mrežama, čija je vrednost u aprilu čak 16 puta veća u odnosu na april prošle godine”, kaže Burić.

Tokom boravka kod kuće, kako pokazuje istraživanje, građani su više trošili na kupovinu TV i filmskih sadržaja, poput NetTV i NetFlixa, za 12 odsto.

“Mnogi su to vreme iskoristili za uređenje životnog prostora, kućne popravke ili sređivanje vikendica, tako da je rast plaćanja platnim karticama za robu iz prodavnica električnog, vodovodnog i ostalog materijala iznosio 25 odsto”, objašnjava Burić.

“Vrednost kupovine odeće smanjena je za 83 odsto, jer je manji broj trgovaca omogućio e-komerc i on-line porudžbine. Uplata smeštaja u hotelima je smanjena na četvrtinu iznosa koji je ostvaren u aprilu 2019, dok je u oblasti transporta promet karticama pao na jednu trećinu. Restorani su održali deo prometa, jer su radili dostavu, pa je tu pad nešto blaži i iznosi 30 odsto. Mere ograničenja kretanja su se odrazile i na smanjenu kupovinu goriva, koje je zabeležilo pad od 35 odsto”, rekao je Burić za Pobjedu.

Među bankarskim proizvodima zabeležen je pad tražnje za kreditima, ali je vrtoglavo rasla tražnja klijenata za servisima elektronskog bankarstva.

“I pre početka epidemije u Crnoj Gori smo savetovali klijente da koriste elektronske usluge, ali je tokom pandemije to bilo još izraženije. Podaci nam potvrđuju ono što smo i očekivali – epidemija je podstakla korišćenje digitalnih kanala”, kaže Burić.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.