Železnički prevoznik uvećava svoju flotu za skoro trećinu

Eurostar naručuje dvospratne vozove vredne dve milijarde evra

EUInvesticijeNovac

23.10.2025 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Eurostar naručuje dvospratne vozove vredne dve milijarde evra Eurostar naručuje dvospratne vozove vredne dve milijarde evra
Eurostar je otkrio planove za prvu vožnju dvospratnih vozova kroz tunel ispod Lamanša. Železnički prevoznik je potvrdio da će naručiti između 30 i 50... Eurostar naručuje dvospratne vozove vredne dve milijarde evra

Eurostar je otkrio planove za prvu vožnju dvospratnih vozova kroz tunel ispod Lamanša. Železnički prevoznik je potvrdio da će naručiti između 30 i 50 vozova od proizvođača Alstom, čime će na kraju povećati veličinu svoje flote za skoro trećinu.

Ugovor vredan dve milijarde evra (1,74 milijarde funti), obuhvata narudžbinu 30 vozova Celestia, uz opciju za još 20. Očekuje se da će prvih šest vozova početi sa radom 2031. godine, piše SEEbiz.

Svaki voz biće dug 200 metara. To će biti prvi brzi dvospratni vozovi koji će prolaziti kroz tunel ispod Lamanša.

Izvršna direktorka Eurostara Gvendolin Kazenav (Gwendoline Cazenave) izjavila je da je posebno ponosna što po prvi put uvodi dvospratne vozove u Veliku Britaniju, dodajući da će oni putnicima pružiti izuzetnu udobnost.

Eurostar je prošle godine prevezao 19,5 miliona putnika. Kazenav je istakla da kompanija ima cilj da taj broj poveća na 30 miliona.

Kompanija je saopštila da će nova flota vozova, od kojih će neki zameniti starije modele, dovesti do povećanja broja vozova koji saobraćaju ka Londonu za 30 odsto.

Ugovor o novim vozovima dolazi nakon što je Eurostar u junu najavio plan proširenja koji uključuje nove rute iz Londona ka Ženevi i Frankfurtu.

Novi vozovi moraće da prođu višegodišnji proces sertifikacije za vožnju kroz tunel ispod Lamanša, u svim zemljama u kojima Eurostar saobraća. Biće visoki 4,33 metra, što je samo 16 cm više od modela E320 koji su trenutno u upotrebi.

Novinar Toni Majls (Tony Miles) rekao je za BBC da bi prodaja većeg broja sedišta u vozovima Eurostara potencijalno mogla dovesti do nižih cena za putnike.

„Vožnja vozom košta isto, bez obzira na to da li ima dvostruko više sedišta ili ne“, rekao je.

On je sugerisao da je Eurostar povukao pametan potez najavom uvođenja dvospratnih vozova kao odgovor na glasine o pojačanoj konkurenciji drugih železničkih kompanija.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.