Domaći marketing stručnjaci o metodi privlačenja influensera

Facebook ulaže milijardu dolara u kreatore sadržaja, šta to znači za nas?

Firme u fokusuHi-techInvesticijeLifestyleNovacU fokusu

18.7.2021 15:01 Autor: Julijana Vincan 1

Facebook ulaže milijardu dolara u kreatore sadržaja, šta to znači za nas? Facebook ulaže milijardu dolara u kreatore sadržaja, šta to znači za nas?
Izvršni direktor američke kompanije Facebook, Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) najavio je da će biti sproveden program za isplatu jedne milijarde dolara kreatorima sadržaja do... Facebook ulaže milijardu dolara u kreatore sadržaja, šta to znači za nas?

Izvršni direktor američke kompanije Facebook, Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) najavio je da će biti sproveden program za isplatu jedne milijarde dolara kreatorima sadržaja do kraja 2022. godine, kako bi se privukli influenseri na Instagram i Facebook.

Kako je istaknuto, milijardu dolara biće dodeljena kreatorima svih vrsta, dajući time podsticaj influenserima da stvaraju i objavlju originalni sadržaj na Facebooku. Naime, influenseri će tako moći da zarade koristeći određene Facebook i Instagram funkcije ili postizanjem određenih ciljeva. Na primer, influenseri koji redovno emituju livestream, mogu i na taj način da zarade novac.

„Planirano je da se taj iznos rasporedi do kraja 2022. godine, a do 2023. godine neće uzimati kreatorima deo koji zarađuju od reklama. Najavili su i da će od 2023. godine uzimati manje nego što uzimaju konkurenti Apple i Google. Iznos od jedne milijarde će se raspoređivati odabranim kreatorima i tu ne treba očekivati da će im ovo tržište biti zanimljivo i da će deo tog novca dobiti kreatori iz Srbije i regiona generalno. Facebook i Instagram su najdominantnije društvene mreže globalno, a kod nas pogotovo, i do sada nije bilo opcije da kreatori sadržaja zarađuju novac direktno od ovih platformi“, objašnjava marketing stručnjak Ivan Bildi.

Dodao je da zato mnogi profesionalni kreatori sadržaja (jutjuberi i tiktokeri) nisu imali razlog da budu prisutni na platformama kompanije Facebook.

„Ovo se sada može promeniti, jer oni sada mogu na FB i IG da imaju novi izvor prihoda. Za sada nema naznaka kada će i domaći kreatori moći da zarađuju od reklama, ali svakako ne treba očekivati da to bude na početku. Što se digitalnog marketinga tiče, ova promena nema uticaja na kampanje i oglašivače, jer je ovo partnerstvo između FB i kreatora. Sada će umesto celog iznosa od reklama Facebook uzimati deo, a deo davati kreatorima. Oglašivači mogu da imaju neposredni benefit, što će njihove reklame moći da se prikazuju kod ozbiljnih kreatora“, primetio je naš sagovornik.

Kako napominje direktorka digitala firme Ovation BBDO, Milena Makšić, za sada će pomenuta opcija biti dostupna samo uz ekskluzivni poziv odabranim influenserima iz Sjedinjenih Američkih Država.

„Osim što će skrenuti pažnju na kreatore sadržaja, omogućiće im da dodatno zarade, ali i istražiti povratnu reakciju publike, jer njihov uspeh zavisi od zajednice koja ih prati pre nego od mogućnosti za zaradu. Izvesnije je da će se tako jedan influenser, koji već koristi primarno Facebook i Instagram, zabaviti još neko vreme tamo i zadržati. Najavljena monetizacija funkcionisaće poput postojećeg modela na YouTube platformi, što znači da će popularni kreatorski sadržaji od platforme dobijati finansijsku nadoknadu za plasiranje reklama tokom trajanja videa na Facebooku i Instagramu“, izjavila je naša sagovornica.

Makšić je dodala da će se za brendove otvoriti još jedan prostor za plasiranje sopstvenih reklama, ali da se neće ujedno proširiti da istražuju nove platforme koje već imaju ogromnu publiku.

„Na koji način i koliko će se koristiti nove mogućnosti, zavisi kao i sada, najviše od prirode sadržaja i publike kojoj je namenjen. Izvesno je da će platforme biti sve praćenija, i da će kreirati nove opcije kako bi dobile i zadržale ‘lajk’ svojih korisnika“, naglasila je ona.

Direktna plaćanja postaju sve češći način kako bi se kreatori odvratili od TikToka, kojem samo raste popularnost. U novembru je Snapchat počeo da daje milion dolara dnevno kreatorima sadržaja koji su objavljivali kvalitetan sadržaj preko Spotlight aplikacije koja funkcioniše slično kao TikTok. Te isplate su nedavno presušile, čineći bonus program firme Facebook potencijalno primamljivim.

Najmanje 50 miliona ljudi širom sveta sada se smatra kreatorima sadržaja, a to je jedan od najbrže rastućih segmenata malog poslovanja, navodi se u izveštaju kompanije za rizični kapital SignalFire.

Firma Sensor Tower, koja ima uvid u mobilne statistike, objavila je da je TikTok najpreuzimanija aplikacija na svetu u prvoj polovini 2021. godine. TikTok je takođe premašio tri milijarde instalacija na globalnom nivou, što je prva aplikacija koja nije preko Facebook platforme premašila tu brojku.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...