GOTOVINA UPRKOS KORONI NAJČEŠĆE SREDSTVO PLAĆANJA VISA beleži pad od 4 procenta

NovacSvet

6.4.2020 13:21 Autor: Ljiljana Begović

GOTOVINA UPRKOS KORONI NAJČEŠĆE SREDSTVO PLAĆANJA VISA beleži pad od 4 procenta GOTOVINA UPRKOS KORONI NAJČEŠĆE SREDSTVO PLAĆANJA VISA beleži pad od 4 procenta
Iako proizvođači, trgovci i vlade širom sveta ohrabruju građane da kupovinu vrše putem interneta i plaćaju platnim karticama, mnogi se i dalje odlučuju da... GOTOVINA UPRKOS KORONI NAJČEŠĆE SREDSTVO PLAĆANJA VISA beleži pad od 4 procenta

Iako proizvođači, trgovci i vlade širom sveta ohrabruju građane da kupovinu vrše putem interneta i plaćaju platnim karticama, mnogi se i dalje odlučuju da plaćanja vrše gotovinski. Kompanija VISA, koja upravlja najvećim platnim sistemom na svetu, već je u prvoj polovini marta, pre nego što su preduzete restriktivne mere u SAD, zabeležila pad od četiri procenta. Situacija se dodatno  pogoršala u drugoj polovini marta.

„Sve države naredile su socijalno distanciranje, ostanak kod kuće i ograničeno kretanje na javnim mestima. Najviše su pogođeni turizam, potrošnja u restoranima, zabava i prodaja goriva, gde iz nedelje u nedelju imamo ogromne padove“, rekli su Rojtersu predstavnici iz VISA servisa, ne otkrivajući precizne podatke.

VISA je zabeležila rekordne poslovne rezultate u 2019. godini. Imala je 3,4 milijarde kartica širom sveta, sa 138,3 milijarde transakcija u svojim platnim sistemima u vrednosti od 8.800 milijardi dolara. Kompanija je deoničarima zaradila 12 milijardi dolara neto dobiti.

Pre izbijanja globalne zdravstvene krize, VISA je očekivala da će poslovanje ove godine rasti nekoliko procenata, ali sada se čini da su ti ciljevi ugroženi. Manje isplate (a time niži prihodi i zarade) očekuju i konkurenti na polju plaćanja, poput Mastercard, American Express i PayPal.

Dodatna smetnja za VISA je odlaganje Olimpijskih igara u Tokiju za sledeću godinu. VISA je tradicionalni sponzor Međunarodnog olimpijskog komiteta, a iako novi kalendar znači da većina obećanog doprinosa neće biti isplaćena ove godine, smanjiće se očekivani pozitivni rezutlati na marketinšku i reputacijsku stranu ovog brenda.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.