GRAĐANI SRBIJE KUPUJU UGLAVNOM OSNOVNE ŽIVOTNE NAMIRNICE Ostali segmenti trgovine beleže pad prometa

IzdvajamoNovacSrbijaVesti

25.7.2020 09:53 Autor: Redakcija Biznis.rs

GRAĐANI SRBIJE KUPUJU UGLAVNOM OSNOVNE ŽIVOTNE NAMIRNICE Ostali segmenti trgovine beleže pad prometa GRAĐANI SRBIJE KUPUJU UGLAVNOM OSNOVNE ŽIVOTNE NAMIRNICE Ostali segmenti trgovine beleže pad prometa
Potrošači u Srbiji su se posle vanrednog stanja vratili redovnim kupovnim navikama i sada uglavnom kupuju osnovne životne namirnice i ne prave zalihe što... GRAĐANI SRBIJE KUPUJU UGLAVNOM OSNOVNE ŽIVOTNE NAMIRNICE Ostali segmenti trgovine beleže pad prometa

Potrošači u Srbiji su se posle vanrednog stanja vratili redovnim kupovnim navikama i sada uglavnom kupuju osnovne životne namirnice i ne prave zalihe što je bio slučaj tokom vanrednog stanja u martu i aprilu, ali je tražnja za ostalom robom manja, ocednjuju u Privrednoj komori Srbije (PKS).

„Najviše kupuju hleb, mleko i mlečne proizvode, sveže meso, pakovanja smrznutih pekarskih proizvoda, i povrća kaže sekretar Udruženja za trgovinu u PKS Žarko Malinović, te da se tokom juna i jula beleži rast prometa odeće, obuće, trgovine automobilima, što je praktično „stajalo“ tokom vanrednog stanja.

„Tu vidimo pomake, ali mimo toga ne računajući kupovinu osnovnih životnih namirnica, u ostalim segmentima trgovine beleži se pad prometa“, navodi Malinović za Tanjug.

Kaže da je primetno da građani sada opreznije pristupaju kupovini i da se odriču nekih stvari koje nisu neophodne poput, recimo, obnavljanja nameštaja u domaćinstvu…

Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije međutim ističe da se trend kupovine građana nije mnogo promenio tokom vanrednog stanja, a ni sada.

Ona kaže da imajući u vidu žalbe koje im stižu najviše kupuje tehnička roba, odeća i obuća.

Napominje da je primetno da se građani sve više opredeljuju za kupovinu putem interneta jer je bezbedniji vid kupovine, imajući u vidu širenje virusa korona, a i zbog toga što po zakonu imaju mogućnost da vrate robu u roku od 14 dana ako im ne odgovara bez obaveze da navode razloge.

Jovanović savetuje građanima da kada naručuju robu online provere dobro od koga je poručuju, jer je važno da prodavci budu registrovani za obavljanje delatnosti kako bi mogli da se pozovu na Zakon o zaštiti potrošaca, ukoliko dođe do nekih problema u isporuci robe.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.