Hrvatska pošta više nego udvostručila neto dobit
28.5.2025 08:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 3



Hrvatska pošta je i tokom 2024. godine nastavila da beleži rast i da se uspešno prilagođava dinamičnim zahtevima tržišta, potvrđujući svoju poziciju kao vodeći logistički partner u regionu.
Finansijski rezultati jasno pokazuju uspeh jer su ukupni prihodi u 2024. godini porasli za 19,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu i iznosili su 322,2 miliona evra. Prihodi ostvareni od poštanskih usluga povećani su za 18 procenata, dok su paketne usluge zabeležile rast od 22,1 odsto, zahvaljujući rastu potražnje i strateškim ulaganjima u logističku infrastrukturu.
Posebno se istakla usluga brze dostave “Paket24”, koja je tokom 2024. godine ostvarila 19,1 odsto više isporučenih pošiljaka u odnosu na 2023. godinu, dok je prihod od ove usluge porastao za 20,3 procenata, piše SEEbiz.
Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) za 2024. godinu iznosila je 27,8 miliona evra, što predstavlja značajan rast u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj porast pre svega je posledica povećanja poslovnih prihoda za 13,6 odsto, naročito u segmentima paketnih usluga. Poslovni rashodi su takođe porasli, i to za 12,6 procenata u odnosu na 2023. godinu, najviše usled povećanja troškova zaposlenih i materijalnih troškova. Neto dobit je u 2024. godini zabeležila skok od čak 133,6 odsto i iznosila je 31,2 miliona evra.
Pored poslovnog uspeha, Hrvatska pošta ostaje posvećena svojim zaposlenima. Tokom 2023. i 2024. godine ukupne plate su porasle za 25 odsto, a uvedene su i dodatne stimulacije, među kojima se izdvaja nagrada za lojalnost u iznosu od 1.200 evra za radnike na deficitarnim terenskim pozicijama, čime se dodatno podstiču stabilnost i motivacija zaposlenih.
U cilju daljeg unapređenja konkurentnosti i širenja tržišta, osnovano je novo zavisno preduzeće – PostLogistik d.o.o., koje će se baviti pružanjem specijalizovanih logističkih usluga. Paralelno s tim, Hrvatska pošta nastavlja intenzivno ulaganje u digitalizaciju svih aspekata svog poslovanja.
Jedna od ključnih inovacija jeste uspostavljanje Jedinstvenog upravnog mesta (JUM), koje će građanima Hrvatske omogućiti pristup digitalnim uslugama putem korisničkog sandučeta. Takođe, implementacija automatizovanog sistema skladištenja (SAKS) poboljšaće operativnu efikasnost i otvoriti dodatne mogućnosti u segmentu skladišne logistike.
Od 2024. godine, sastavni deo godišnjeg izveštaja o poslovanju čini i Izveštaj o održivosti. Usvajanjem Strategije upravljanja održivošću, Hrvatska pošta jasno je definisala prioritetne oblasti svog održivog delovanja i postavila ambiciozne, merljive ciljeve. Time je osigurana dosledna primena održivih politika na svim nivoima poslovanja.
Pročitajte još:
U svom prvom izveštaju o održivosti, kompanija transparentno prikazuje preduzete aktivnosti, ostvarene rezultate i planirane korake ka stvaranju održivog i inovativnog poslovnog okruženja.
Hrvatska pošta time potvrđuje da poslovni uspeh može i mora ići ruku pod ruku s brigom o zaposlenima, inovacijama, i održivim razvojem.
VALE
28.5.2025 #1 AuthorPoste u okruzenju treba da se ugladaju, kao sto je posta u Hrvatskoj
Jovica
29.5.2025 #2 AuthorSvaka cast. Rezultati sve govore
STEPA
29.5.2025 #3 AuthorSvaka čast na dobrom poslovanju