Nekoliko modela poslovanja francuskog trgovinskog lanca

Carrefour planira ulazak na srpsko tržište – i nije jedini

AnalizaInvesticijeIzdvajamoPoslovanje

6.11.2025 11:34 Autor: Marija Jovanović 0

Carrefour planira ulazak na srpsko tržište – i nije jedini Carrefour planira ulazak na srpsko tržište – i nije jedini
Francuski trgovinski lanac Carrefour jako dugo se nije širio kroz direktno prisustvo, dok sektor franšize beleži rast kroz nova partnerstva i ulazak na nova... Carrefour planira ulazak na srpsko tržište – i nije jedini

Francuski trgovinski lanac Carrefour jako dugo se nije širio kroz direktno prisustvo, dok sektor franšize beleži rast kroz nova partnerstva i ulazak na nova tržišta. Kompanija je nedavno prodala svoje prodavnice u Italiji, dok bi tokom sledeće godine mogla da proda i svoje poslovanje u Rumuniji i Poljskoj, kaže za Biznis.rs Žarko Grozdanić, urednik portala Retail Serbia.

Komentarišući najavljeni dolazak francuskog brenda u Srbiju, on ističe da kompanija Carrefour svoje prisustvo deli na intergrisane države i one u kojima posluje kroz franšizu.

Podseća i da je tokom prošle godine kompanija Retail and More iz Grčke preuzela master franšizu i za srpsko tržište, pa je zbog toga iznenađen posetom predstavnika francuske kompanije, imajući u vidu da je grčka kompanija nedavno potvrdila da je u planu ulazak u zemlje Balkana.

“Dolazak francuskog brenda u Srbiju mnogo bi značio svima, a najviše potrošačima koji bi dobili veći izbor, samim tim verovatno i niže cene. Postoji velika mogućnost da Carrefour preuzme jedan ili više lanaca u Srbiji. U saopštenju Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine videli smo da su predstavnici francuske kompanije istakli da bi svoje prisustvo širili i kroz model franšize, dakle – jedan deo objekata bio bi u njihovom vlasništvu, dok bi manji formati radili u saradnji sa lokalnim partnerima. Takav model je pokazao veoma dobre rezultate”, ocenjuje Grozdanić.

Carrefour poseduje veliki broj brendova koji posluju u okviru grupe, pa tako ima i Supeco – brend koji je mešavina manjeg hipermarketa i diskonta.

“Ukoliko francuski trgovinski lanac zaista uđe na srpsko tržište očekujem da ćemo i taj brend videti u nekim fazama poslovanja, imajući u vidu rast diskontera u Srbiji”, dodaje Grozdanić.

Foto: Pixabay

Podsetimo, da je međunarodni trgovinski lanac Carrefour zainteresovan za ulazak na srpsko tržište, saopšteno je u ponedeljak nakon sastanka ministarke unutrašnje i spoljne trgovine Jagode Lazarević sa predstavnicima kompanije.

„Sastanak je održan na inicijativu Carrefoura, jednog od vodećih trgovinskih lanaca u Evropi, koji je prisutan u više od 30 zemalja, sa prihodima koji se mere desetinama milijardi evra. Njihov imperativ je tržište regulisano po propisima Evropske unije i zdrava konkurencija među trgovinskim lancima. Dolazak trgovinskih lanaca poput Carrefoura svakako bi doprineo jačanju konkurencije, većem izboru za potrošače i dostupnosti kvalitetnih proizvoda po konkurentnim cenama”, izjavila je Lazarević posle sastanka.

Ovaj trgovinski lanac poznat je po velikom izboru prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, visokim standardima usluge, kao i po programima podrške lokalnim proizvođačima i održivoj proizvodnji.

Razgovarali smo o njihovim konkretnim planovima. Namera im je da direktno uđu na naše tržište, bez posrednika, da Srbija bude centralni hab i da angažuju veliki broj srpskih kompanija kao dobavljače. Poslovni model koji razmatraju je i nalaženje lokalnih partnera za franšize. Dogovoreno je da razgovori budu nastavljeni do kraja godine, kada će predstavnici top menadžmenta doći u Srbiju“, rekla je ministarka.

Da li je dobar trenutak za ulazak velikih igrača na tržište?

Na pitanje da li je trenutno dobar momenat za dolazak Carrefoura, s obzirom na to da veliki trgovinski lanci zbog ograničavanja marži nisu zadovoljni svojim poslovanjem, Žarko Grozdanić kaže da je siguran da je pravo vreme za ulazak novih igrača koji će iskoristiti sve slabosti mnogih u Srbiji – od zatvaranja pojedinih objekata, pa do ograničavanja marži.

Ovde mogu da budu u gubitku pojedini uvoznici, jer Carrefour poseduje ogromne resurse da sam uvozi na tržište mnoge artikle. Postoji mogućnost da je grčka kompanija posao prepustila direktno Carrefouru ili da će obe u jednom trenutku biti prisutne na srpskom tržištu”, smatra naš sagovornik.

Ukoliko Carrefour uđe u Srbiju, Grozdanić veruje da mi nećemo biti jedino integrisano tržište i da će francuska kompanija možda ući i u okolne države, poput Bugarske u Albanije, u kojima postoji veliki potencijal.

“Rano je analizirati njihove planove, ali bi Carrefour logo mogao da se pojavi na nekoliko stotina objekata širom Srbije”, ističe urednik Retail Serbia.

Za dolazak u Srbiju zainteresovani i Eurospin, Fix Price, Spar Austria…

Da su i druge velike kompanije i te kako zainteresovane za ulazak na srpsko tržište, potvrđuje i Žarko Grozdanić.

“Pored Carrefoura, imamo i italijanski Eurospin koji već godinu dana aktivno radi na ulasku na srpsko tržište. Njihove prve prodavnice možemo da očekujemo u naredne dve godine. Za ulazak se sprema i ruski Fix Price koji brže ulazi na tržište, pa njihove objekte očekujem u narednih nekoliko meseci. Ne treba da se iznenadimo ako u narednom periodu vidimo ponovo interesovanje i Spar Austria grupe za Srbiju”, ukazuje naš sagovornik.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.