Istorijska trka za dominaciju na tržištu

Jako dobri rezultati Mete, Zakerberg najavljuje još veća ulaganja u veštačku inteligenciju

InvesticijeU fokusu

31.7.2025 08:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Jako dobri rezultati Mete, Zakerberg najavljuje još veća ulaganja u veštačku inteligenciju Jako dobri rezultati Mete, Zakerberg najavljuje još veća ulaganja u veštačku inteligenciju
Meta Platforms koristi prednosti svog unosnog oglašivačkog biznisa i planira da poveća potrošnju sledeće godine, pri čemu su rukovodioci kompanije istakli da je sada... Jako dobri rezultati Mete, Zakerberg najavljuje još veća ulaganja u veštačku inteligenciju

Meta Platforms koristi prednosti svog unosnog oglašivačkog biznisa i planira da poveća potrošnju sledeće godine, pri čemu su rukovodioci kompanije istakli da je sada pravi trenutak da se iskoriste investicione prilike u oblasti veštačke inteligencije.

Investitori su pozdravili taj plan, a akcije su skočile za više od 10 odsto u trgovanju nakon jučerašnjeg zatvaranja berze. Tehnološki gigant je u sredu objavio zaradu za drugo tromesečje koja je premašila ranija očekivanja analitičara i dao optimističnu prognozu za tekuće tromesečje.

„Zaista verujemo da je sada pravo vreme da investiramo u budućnost veštačke inteligencije, jer smatramo da će to otvoriti nove mogućnosti za nas, ali i dodatno ojačati naš osnovni biznis“, rekla je finansijska direktorka Suzan Li (Susan Li) investitorima tokom poziva. Rukovodioci kompanije Meta su naglasili da tehnologija veštačke inteligencije, koja je već integrisana u njihove proizvode za oglašavanje, već generiše „značajne“ prihode.

Meta i njeni veliki konkurenti iz sveta tehnologije, uključujući kompanije Alphabet i Microsoft, oslanjaju se na svoje osnovne biznise da finansiraju potrage za skupocenim AI talentima i data centrima, dodajući milijarde u svoje planove potrošnje uz punu podršku Volstrita.

Meta je povisila donju granicu svojih planiranih kapitalnih rashoda za 2025. godinu, a dala je i rane smernice za troškove u 2026. Kompanija je saopštila da će troškovi nastaviti da rastu još bržim tempom sledeće godine — naročito kako se fokusira na AI infrastrukturu i specijalizovane tehničke talente koji mogu da fino podešavaju njene modele.

Ova strategija može da funkcioniše za Metu samo ako nastavi da ostvaruje velike prihode od oglašavanja. Za sada, to uspeva.

Meta je saopštila da očekuje prodaju u tekućem tromesečju između 47,5 i 50,5 milijardi dolara. Srednja vrednost tog opsega premašuje prosečnu analitičku procenu od 46,2 milijarde dolara, prema podacima koje je prikupio Bloomberg.

Taj oglašivački biznis, kako tvrdi generalni direktor Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg), već beleži „značajan“ prihod od novih generativnih AI funkcija. „Što se tiče oglašavanja, snažan učinak ovog tromesečja je u velikoj meri zahvaljujući veštačkoj inteligenciji koja donosi veću efikasnost i napredak u našem oglasnom sistemu“, rekao je.

Meta je „razbila“ u ovom tromesečju, delimično zato što su poboljšanja u AI-u omogućila kompaniji da poveća prosečnu cenu oglasa, rekao je Mat Bricman (Matt Britzman), analitičar kapitala u kompaniji Hargreaves Lansdown. „Sva ta potrošnja donosi određeni rizik po kratkoročni profit, ali Meta izgleda kao jasan pobednik u AI trci na duge staze.“

Akcije Mete su do sada ove godine porasle 19 odsto pre objave izveštaja o zaradi u sredu.

Zakerberg troši kako bi izgradio nove data centre i privukao vrhunske istraživače u oblasti AI sa paketima kompenzacije koji se procenjuju na stotine miliona dolara, izvestio je Bloomberg. Kompanija je nedavno restrukturirala svoj interni AI sektor, sada poznat kao Meta Superintelligence Labs, u pokušaju da razvije sposobnosti AI na ljudskom nivou i primeni tu tehnologiju kroz sve svoje proizvode. Grupu vodi Aleksandr Vang (Alexandr Wang), bivši izvršni direktor kompanije za označavanje podataka Scale AI, koji se pridružio Meti u junu nakon što je Zakerberg platio 14,3 milijarde dolara za 49 odsto udela u kompaniji.

Volstrit je ranije bio skeptičniji prema Zakerbergovim velikim opkladama na nove tehnologije. Kompanija je promenila ime u Meta nakon što je predstavila viziju „metaverzuma“, ideju da će ljudi raditi i družiti se u virtuelnom svetu pomoću kaciga i uređaja. Ta vizija se sporo ostvaruje.

Istovremeno, hardverska divizija Mete bila je pod lupom zbog velikih gubitaka koji traju godinama. U drugom tromesečju, Reality Labs je ostvario prihod od 370 miliona dolara — manje od očekivanih 386 miliona dolara — uz 4,5 milijardi dolara operativnog gubitka. Iako je kompanija prodala više pametnih naočara, zabeležen je pad prodaje za njihove Quest kacige.

Veštačka inteligencija je drugačija priča, jer i konkurenti Mete donose slične odluke. Prošle nedelje, Alphabet je povećao svoju projekciju kapitalnih rashoda za celu godinu na 85 milijardi dolara zbog većih ulaganja u AI. U kompaniji Microsoft, finansijska direktorka Ejmi Hud (Amy Hood) rekla je da će troškovi u tekućem kvartalu dostići više od 30 milijardi dolara, što je oko 50 odsto više u poređenju sa istim periodom prethodne godine.

„Na neki način, ova trka je istorijski slična trkama za dominaciju u oblastima kao što su lični računari, veb pretraživači, pametni telefoni…“, napisao je Majk Proleks (Mike Proulx), analitičar u kompaniji Forrester, u belešci. „Ali velika razlika je u tome što se ova trka odvija mnogo brže, jer AI — ono ka čemu Meta i drugi jure — sam sebe ubrzava.“

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.