Nelt Grupa ulaže 100 miliona evra u proširenje kapaciteta i optimizaciju logističke mreže
28.11.2024 15:12 Autor: Marko Andrejić 1
Više od 100 miliona evra u narednom ciklusu biće investirano u novu logističku infrastrukturu i moderne tehnologije na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore i Zambije, najavila je Nelt Grupa na godišnjoj konferenciji za medije. Generalni direktor Darko Lukić rekao je da kompanija razmatra i potencijalna preuzimanja drugih firmi i zajednička ulaganja sa stranim partnerima.
On je naglasio da, pored pomenutih 100 miliona evra, Nelt u sledeće dve do tri godine planira još 15 do 20 miliona evra investicija u nove proizvodne kapacitete u svojim brendovima Baby Food Factory i Neoplanta. Redovna ulaganja očekuju se u infrastrukturu i obnovu voznog parka u distribuciji.
„Ovu godinu u Neltu obeležila je uspešna CEO tranzicija i organizaciona transformacija Grupe, kao i činjenica da smo nastavili sa ubrzanim rastom prihoda i pokrenuli poslovne operacije na tržištu Rumunije. Nelt Grupa će ostvariti prihod od 1,4 milijarde evra, što je rast od osam odsto u odnosu na prošlu godinu“, naglasio je Darko Lukić, generalni direktor Nelta.
Planirana investicija od 100 miliona evra, najveća u istoriji kompanije, biće usmerena na proširenje postojećih kapaciteta, redizajn i optimizaciju logističke mreže, i implementaciju robotizacije i drugih automatizovanih rešenja.
Između ostalog, cilj je da se kroz ovu investiciju centralno-distributivni logistički centar u Dobanovcima sa intermodalnim terminalom dodatno profiliše kao regionalni logistički hub, kao i da se podigne regionalna efikasnost poslovanja uz poštovanje usvojenih ESG standarda.
Ulazak na tržište Rumunije
Nelt Corp je nova kompanija Nelt Grupe na tržištu Rumunije, sa sedištem u Bukureštu.
„Rumunsko tržište sa 19 miliona stanovnika i BDP-om od oko 330 milijardi dolara, pruža značajne poslovne prilike za nas. S obzirom na nivo razvoja trgovinskog sektora, Rumunija se nametnula kao atraktivna destinacija za nove poslovne aktivnosti Nelta u regionu. Unapređenje prodaje Nutrino i Nutrino Lab proizvoda je primarni cilj, dok je dugoročni plan proširenje portfolija brendova u distribuciji i logističkih usluga“, rekao je Marko Cilić, izvršni direktor za finansije.
Novinarima su se na današnjoj konferenciji obratile i Sonja Todorova, potpredsednica za poslovanje Neltovih brendova, i Bojana Mucić, izvršna direktorka ljudskih resursa Nelt Grupe.
Nelt brendovi – Fabrika dečije hrane i Neoplanta, učvrstili su lidersku poziciju u kategorijama dečije hrane i mesnih prerađevina u kojima posluje kompanija. Brojne inovacije i novi proizvodi doveli su do značajnog rasta tržišnog učešća (Fabrika dečije hrane 37 odsto, Neoplanta 14 odsto). Takođe, beleži se povećanje ukupnih prihoda obe kompanije (Fabrika dečije hrane +25 odsto, Neoplanta +12 odsto) u odnosu na 2023. godinu.
„Nelt Adria u poslednjih pet godina beleži dvocifreni rast prihoda koji je brži nego rast cele Nelt Grupe, odnosno njegov prosek. Takođe, ovo je prva godina kada će Nelt Adria preći granicu od 400 miliona evra prihoda“, najavio je Marko Cilić.
Pročitajte još:
Upravo zbog očekivanja za disproporcionalni rast Neltovih brendova, ali i disproporcionalni rast biznisa na tržištima van Srbije, kompanija je od jula ove godine organizovala svoje poslovanje u četiri biznis jedinice: Nelt Srbija, Nelt Adria – koja uključuje ostala tržišta jugoistočne Evrope, Nelt Afrika – tržišta Angole, Zambije i Mozambika, i Neltovi brendovi – fabrike Neoplanta, Baby Food Factory, Chips Way i Candy Factory.
Nelt Grupa uložila je pet miliona evra u povećanje zarada u 2024. godini, kao i skoro 1,4 miliona u benefite za zaposlene, dok je u razvoj i edukaciju zaposlenih uloženo preko 600.000 evra.
UNICEF i Nelt – 1,3 miliona dolara za jačanje obrazovnih sistema
Nelt Grupa potpisala je ove godine strateško partnerstvo sa Unicefom u okviru koga će izdvojiti 1,3 miliona američkih dolara u periodu od tri godine, za jačanje obrazovnih sistema u Srbiji, Severnoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Angoli.
Ova inicijativa će omogućiti da oko 30.000 učenika, uključujući 1.000 iz najugroženijih grupa, stekne digitalne i zelene veštine koje su neophodne za tržište rada 21. veka.
SENSEI
29.11.2024 #1 AuthorSvaka čast za Nelt Group-u. Ozbiljnost na visokom nivou