Država garantuje za kredit

Srbijavoz se zadužuje 90 miliona evra za kupovinu novih lokomotiva i modernizaciju vozova

InfrastrukturaInvesticijePoslovanje

15.2.2025 12:08 Autor: Redakcija Biznis.rs 13

Srbijavoz se zadužuje 90 miliona evra za kupovinu novih lokomotiva i modernizaciju vozova Srbijavoz se zadužuje 90 miliona evra za kupovinu novih lokomotiva i modernizaciju vozova
Vlada Srbije potvrdila je Ugovor o garanciji sa Evropskim društvom za finansiranje železničkih voznih sredstava (EUROFIMA), kojim se obezbeđuje državna garancija za kredit od... Srbijavoz se zadužuje 90 miliona evra za kupovinu novih lokomotiva i modernizaciju vozova

Vlada Srbije potvrdila je Ugovor o garanciji sa Evropskim društvom za finansiranje železničkih voznih sredstava (EUROFIMA), kojim se obezbeđuje državna garancija za kredit od 90 miliona evra namenjen unapređenju železničkog saobraćaja.

Ova sredstva koristiće firma Srbijavoz za nabavku novih i modernizaciju postojećih voznih sredstava, a garant isplate biće Republika Srbija, piše poslovni portal eKapija.

Kreditna sredstva biće iskorišćena za nabavku novih lokomotiva (40 miliona evra), modernizaciju dizel-motornih vozova serije 711 (25 miliona evra), kao i za modernizaciju putničkih vagona tipa Z1 za međunarodni saobraćaj (25 miliona evra).

Projekat modernizacije predviđen je za period od 2024. do 2027. godine.

Osim unapređenja postojećeg voznog parka, Srbijavoz planira i nabavku šest novih modernih lokomotiva koje će omogućiti efikasniji i konkurentniji prevoz putnika ka zapadnoevropskim destinacijama, posebno nakon završetka brze pruge Beograd–Budimpešta.

Modernizacija će obuhvatiti i oko 20 putničkih vagona tipa Z1, čime će se omogućiti saobraćaj vozova brzinom do 200 km/h, u skladu sa evropskim standardima.

Kredit će imati rok dospeća od 10 godina, a sredstva će se povlačiti u jednom ili više navrata, uz definisanje finansijskih uslova za svako povlačenje.

Kamatna stopa će biti promenljiva, vezana za šestomesečni euribor, uvećana za 60 baznih poena, dok će ukupni troškovi finansiranja (kamatna stopa, osnovna provizija od 0,05 odsto i naknada za trošak kapitala od 0,59 odsto) iznositi šestomesečni euribor uvećan za 124 bazna poena, piše eKapija.

Ostali finansijski uslovi zavisiće od datuma nabavke i modernizacije voznih sredstava, a biće definisani po zaključenju konkretnih ugovora.

  • bajroslastičar

    15.2.2025 #1 Author

    Vreme je za modernizaciju

    Odgovori

  • ZVONČICA

    16.2.2025 #2 Author

    Isplatice se

    Odgovori

  • Žarko

    16.2.2025 #3 Author

    Iz edicije brze pruge Srbije & metro u Bg-u

    Odgovori

  • LJUBOMIR

    16.2.2025 #4 Author

    Velice cifre

    Odgovori

  • LAV

    16.2.2025 #5 Author

    Ne znam ko ce da vraca te kredite?

    Odgovori

  • KIMCHI

    16.2.2025 #6 Author

    Drzava bolje nista da ne garantuje

    Odgovori

  • VALE

    16.2.2025 #7 Author

    Opet zaduzivanje

    Odgovori

  • HANA

    16.2.2025 #8 Author

    Nova zaduženja? Jao…

    Odgovori

  • SANJA91

    16.2.2025 #9 Author

    Pravo je vreme za ulaganje u modernizaciju železničke infrastrukture na teritoriji Republike Srbije.

    Odgovori

  • JANA

    17.2.2025 #10 Author

    Drzava radi ,drzava ne staje svaka cast ,sve pohvale …

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    17.2.2025 #11 Author

    A na kojim prugama ce saobracati? Jedva da ih ima danas u funkciji par.

    Odgovori

  • JEKSICA25

    17.2.2025 #12 Author

    Lepo je to sve

    Odgovori

  • Faith

    17.2.2025 #13 Author

    Samo se pozajmljujemo, dobro je za napredak, ali treba sve to posle vratiti

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.