Srbijavoz se zadužuje 90 miliona evra za kupovinu novih lokomotiva i modernizaciju vozova
InfrastrukturaInvesticijePoslovanje
15.2.2025 12:08 Autor: Redakcija Biznis.rs 13



Vlada Srbije potvrdila je Ugovor o garanciji sa Evropskim društvom za finansiranje železničkih voznih sredstava (EUROFIMA), kojim se obezbeđuje državna garancija za kredit od 90 miliona evra namenjen unapređenju železničkog saobraćaja.
Ova sredstva koristiće firma Srbijavoz za nabavku novih i modernizaciju postojećih voznih sredstava, a garant isplate biće Republika Srbija, piše poslovni portal eKapija.
Kreditna sredstva biće iskorišćena za nabavku novih lokomotiva (40 miliona evra), modernizaciju dizel-motornih vozova serije 711 (25 miliona evra), kao i za modernizaciju putničkih vagona tipa Z1 za međunarodni saobraćaj (25 miliona evra).
Projekat modernizacije predviđen je za period od 2024. do 2027. godine.
Osim unapređenja postojećeg voznog parka, Srbijavoz planira i nabavku šest novih modernih lokomotiva koje će omogućiti efikasniji i konkurentniji prevoz putnika ka zapadnoevropskim destinacijama, posebno nakon završetka brze pruge Beograd–Budimpešta.
Modernizacija će obuhvatiti i oko 20 putničkih vagona tipa Z1, čime će se omogućiti saobraćaj vozova brzinom do 200 km/h, u skladu sa evropskim standardima.
Kredit će imati rok dospeća od 10 godina, a sredstva će se povlačiti u jednom ili više navrata, uz definisanje finansijskih uslova za svako povlačenje.
Pročitajte još:
Kamatna stopa će biti promenljiva, vezana za šestomesečni euribor, uvećana za 60 baznih poena, dok će ukupni troškovi finansiranja (kamatna stopa, osnovna provizija od 0,05 odsto i naknada za trošak kapitala od 0,59 odsto) iznositi šestomesečni euribor uvećan za 124 bazna poena, piše eKapija.
Ostali finansijski uslovi zavisiće od datuma nabavke i modernizacije voznih sredstava, a biće definisani po zaključenju konkretnih ugovora.
bajroslastičar
15.2.2025 #1 AuthorVreme je za modernizaciju
ZVONČICA
16.2.2025 #2 AuthorIsplatice se
Žarko
16.2.2025 #3 AuthorIz edicije brze pruge Srbije & metro u Bg-u
LJUBOMIR
16.2.2025 #4 AuthorVelice cifre
LAV
16.2.2025 #5 AuthorNe znam ko ce da vraca te kredite?
KIMCHI
16.2.2025 #6 AuthorDrzava bolje nista da ne garantuje
VALE
16.2.2025 #7 AuthorOpet zaduzivanje
HANA
16.2.2025 #8 AuthorNova zaduženja? Jao…
SANJA91
16.2.2025 #9 AuthorPravo je vreme za ulaganje u modernizaciju železničke infrastrukture na teritoriji Republike Srbije.
JANA
17.2.2025 #10 AuthorDrzava radi ,drzava ne staje svaka cast ,sve pohvale …
WanderingSpirit
17.2.2025 #11 AuthorA na kojim prugama ce saobracati? Jedva da ih ima danas u funkciji par.
JEKSICA25
17.2.2025 #12 AuthorLepo je to sve
Faith
17.2.2025 #13 AuthorSamo se pozajmljujemo, dobro je za napredak, ali treba sve to posle vratiti