Bafet izražava razočaranje

Kraft Heinz se deli na dve kompanije

Novac

3.9.2025 09:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Kraft Heinz se deli na dve kompanije Kraft Heinz se deli na dve kompanije
Voren Bafet (Warren Buffett) je izjavio za CNBC da je razočaran podelom Kraft Heinza, jer to poništava veliki deo spajanja koje je on osmislio... Kraft Heinz se deli na dve kompanije

Voren Bafet (Warren Buffett) je izjavio za CNBC da je razočaran podelom Kraft Heinza, jer to poništava veliki deo spajanja koje je on osmislio pre deset godina. Sa 27,5 odsto udela u kompaniji, Berkshire Hathaway je najveći akcionar Kraft Heinza. Kompanija nije dirala svoje akcije od spajanja 2015. godine kojim je nastao prehrambeni konglomerat.

Akcije kompanije pale su za više od sedam odsto nakon Bafetovih komentara, prenosi SEEbiz.

Bafet je rekao za CNBC da se spajanje nije pokazalo kao briljantna ideja, ali ne veruje da će razdvajanje kompanije rešiti njene probleme.

Greg Abel, koji će krajem godine preuzeti vođstvo Berkshire Hathawaya od Bafeta, izrazio je razočaranje Kraft Heinzom, prema Bafetovim rečima.

Kraft Heinz nije odmah odgovorio na zahtev za komentar u vezi sa Bafetovim stavom o dogovoru.

Kraft Heinz je ponovo podeljen na dve kompanije: jednu usmerenu na sosove, namaze i dugotrajna jela, i drugu koja obuhvata osnovne proizvode za severnoameričko tržište poput Oscara Mayera, Kraft singlova i Lunchablesa.

Berkshire Hathaway se 2015. udružio sa privatnom investicionom kompanijom 3G Capital kako bi spojio Kraft Foods sa Heinzom. 3G Capital se tiho povukao iz svoje investicije u Kraft Heinzu 2023. godine, nakon godina povremenog smanjenja svog udela dok se kompanija borila.

Iako poseduje listu ikoničnih brendova poput Oscara Mayera i Velveete, Kraft Heinz je zabeležio pad prodaje u SAD samo nekoliko godina nakon spajanja. Potrošači koji vode računa o zdravlju menje su kupovali pakovanu hranu i birali lokalne prodavnice za snabdevanje. Neki analitičari su za pad kompanije okrivili mere smanjenja troškova koje su sprečile Kraft Heinz da ulaže u svoje brendove u vreme kada im je to bilo najpotrebnije.

U pokušaju da preokrene poslovanje, Kraft Heinz je prodao deo svog portfelja, poput Planters orašastih plodova i deo sektora za sireve. Kompanija je, takođe, ulagala u neke od svojih brendova, poput Lunchablesa i Capri Suna. U maju su rukovodioci Kraft Heinza rekli da kompanija razmatra strateške promene i potencijalne transakcije.

Akcije su izgubile više od dve trećine svoje vrednosti od zaključenja spajanja 2015. godine.

Od zaključenja posla 2015. godine, akcije Kraft Heinza pale su za skoro 70 odsto, povukavši tržišnu vrednost kompanije na 33 milijarde dolara.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.