Ponuda jeftinog obroka u SAD donela preokret

McDonald’s ponovo beleži rast prodaje

NovacSvet

7.8.2025 08:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

McDonald’s ponovo beleži rast prodaje McDonald’s ponovo beleži rast prodaje
Prodaja kompanije McDonald’s porasla je u poslednjem kvartalu, što sugeriše da saranja sa fokusom na popularnu kulturu i budžetski obroci pomažu u ublažavanju ekonomske... McDonald’s ponovo beleži rast prodaje

Prodaja kompanije McDonald’s porasla je u poslednjem kvartalu, što sugeriše da saranja sa fokusom na popularnu kulturu i budžetski obroci pomažu u ublažavanju ekonomske zabrinutosti potrošača.

Globalna prodaja u restoranima koji posluju najmanje 13 meseci unutar lanca porasla je za 3,8 odsto u drugom kvartalu. To je više od prosečne procene analitičara koje je anketirao Bloomberg. Međunarodna tržišta predvodila su rast kompanije, dok je prodaja u SAD bila nešto iznad očekivanja jer su Amerikanci trošili više po poseti.

Ovi rezultati su prekinuli niz od četiri kvartala padajućeg ili slabog rasta, tokom kojih se lanac restorana borio sa izbijanjem bakterije ešerehije koli, protivljenjem američkim brendovima na Bliskom istoku i neizvesnošću potrošača zbog ekonomije u kontekstu trgovinskih sporova predsednika Trampa (Trump). Ukupan broj gostiju širom sveta je porastao, rekao je izvršni direktor Kris Kempčinski (Chris Kempczinski) tokom poziva sa analitičarima.

Do utorka, akcije kompanije su u 2025. porasle za 3,1 odsto, što je ipak manje od zbirnog indeksa S&P 500, koji je u istom periodu porastao za 7,1 odsto.

Napori u drugom kvartalu da se privuku kupci uključivali su obrok lansiran povodom filma Minecraft i limitiranu ponudu sa temom Squishmallows. U SAD, kompanija je lansirala pileće štapiće, dok je pokušavala da privuče cenovno osetljive potrošače ponudama iz jeftinijeg “McValue” menija, kao što je obrok po ceni od pet dolara.

Preokret poslovanja u SAD je upečatljiv — prodaja je porasla za 2,5 odsto u drugom kvartalu nakon što je pala u prethodna tri meseca zaključno sa krajem marta.

Rivali, kao što su Chipotle Mexican Grill Inc. ili Pizza Hut, suočavaju se sa padom jer se muče da ubede potrošače da njihova ponuda vredi cene, dok Taco Bell u SAD i dalje privlači više gostiju zahvaljujući inovativnim proizvodima i povoljnim cenama — što je sličan pristup onom koji koristi McDonald’s.

Zarada McDonald’sa u drugom kvartalu, bez pojedinih stavki, iznosila je 3,19 dolara po akciji — više od prosečne procene analitičara. Prihod, koji uključuje prodaju u restoranima u vlasništvu kompanije i naknade od franšiza, takođe je premašio očekivanja.

Pre objave kvartalnog izveštaja, analitičari su očekivali ubrzanje globalnog rasta u prodaji u drugoj polovini godine. Inicijative poput ponovnog uvođenja Snack Wrapa — koji su potrošači tražili godinama — podsticale su optimizam.

Američki biznis bi trebalo da bude “jači” u četvrtom kvartalu nego u trećem, rekao je finansijski direktor Jan Borden (Ian Borden) tokom poziva sa analitičarima. McDonald’s pokušava da ponovo privuče potrošače sa nižim prihodima u SAD, rekao je Kempčinski, pošto oni jedu u njihovim restoranima češće od potrošača sa srednjim i visokim prihodima.

Kompanija će nastaviti da promoviše Snack Wrap po ceni od 2,99 dolara do kraja godine, rekao je CEO. Takođe razmatra kako da osnovni meni učini povoljnijim. Kada potrošači vide reklamirane obroke po ceni od 10 dolara ili više, to “negativno oblikuje percepciju vrednosti,” rekao je on.

McDonald’s takođe planira da testira nove napitke, uključujući hladne kafe i specijalne sokove, u više od 500 lokacija u SAD počev od septembra.

“Postignut je balans između vrednosti i kvaliteta kroz promociju obroka za pet dolara i ponudu premijum pića koja direktno cilja pripadnike Generacije Z”, rekao je Brajan Malberi (Brian Mulberry), portfolio menadžer u Zacks Investment Managementu, u komentaru za Bloomberg.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.