Mobilno bankarstvo u Srbiji preuzima primat kao kanal za online plaćanja
BankeHi-techInfrastrukturaNovacSrbija
16.12.2025 13:25 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Broj korisnika usluga mobilnog i elektronskog bankarstva u Srbiji zabeležio je rast i u trećem tromesečju 2025. godine, nastavljajući uzlazni trend iz prethodnog perioda.
Na kraju trećeg kvartala 2025. godine ugovorenu uslugu mobilnog bankarstva imalo je skoro pet miliona građana i pravnih lica (4.962.039), što predstavlja rast od 11,5 odsto u odnosu na isti period 2024. godine, dok je elektronsko bankarstvo koristilo 4,8 miliona korisnika ili 11,2 odsto više, saopštila je Narodna banka Srbije.
Porast broja korisnika prati i ukupan broj izvršenih plaćanja instrumentima digitalnog bankarstva koji je u istom periodu iznosio 68,7 miliona plaćanja, što predstavlja rast od 10,3 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.
Iako je zabeležen dvocifren rast ugovorenih usluga i mobilnog i elektronskog bankarstva, korisnici sve više kao kanal plaćanja biraju mobilno bankarstvo.
Broj plaćanja mobilnim bankarstvom povećan je za 26,2 procenata dok je broj plaćanja putem elektronskog bankarstva smanjen za dva odsto u odnosu na isti period 2024. godine.
Pročitajte još:
Rast upotrebe mobilnog bankarstva podstaknut je prednostima koje pružaju funkcionalnosti bankarskih aplikacija, uključujući mogućnost korišćenja instant plaćanja na prodajnim mestima putem jednostavnih i pouzdanih metoda, kao što su IPS Skeniraj i IPS Pokaži, plaćanje dospelih obaveza skeniranjem NBS IPS QR koda s računa ili faktura, kao i prenos novca s računa na račun putem usluge Prenesi, navodi Centralna banka.















SABRINA
16.12.2025 #1 AuthorMobilno bankarstvo je odlična stvar.
SENSEI
16.12.2025 #2 AuthorOd korona virusa se sve naglo promenilo u svetu digitalizacije
bajroslastičar
16.12.2025 #3 AuthorUdobno bez čekanja u redu i nervoznih službenika