Ekspanzija gradnje uticala i na rast potražnje za podnim i zidnim oblogama
AnalizaIzdvajamoNekretninePoslovanje
19.1.2024 08:01 Autor: Ljiljana Begović 7
Potreba za bržim načinom izgradnje objekata koji imaju kvalitetnu i efikasnu izolaciju, a pri tom su i ekonomični, razlog je što preduzeća koja se bave postavljanjem podnih i zidnih obloga imaju pune ruke posla.
Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u Srbiji posluje 4.604 registrovanih firmi čija je delatnost upravo postavljanje podnih i zidnih obloga.
Prema rečima jednog od vlasnika preduzeća za postavljanje podnih obloga, kako je tokom poslednjih pet godina došlo do procvata u sektoru nekretnina i građevinarstva, tako je stigao i rast cena, pre svega materijala.
“Većina firmi je poslednje dve godine morala da nadoknađuje gubitke koje smo svi pretrpeli za vreme pandemije. Posla srećom ima, ali su tu i problemi kao što je nedostatak radne snage i poskupljenje materijala, što je dalje uslovilo i generalno rast cena u sektoru”, objašnjava naš sagovornik.
On tvrdi da na tržištu Srbije posluje veliki broj firmi koje nude različite proizvode, koji su po kvalitetu takođe drugačiji, ali novija gradnja ipak ima sve više standarde.
“Gradi se dosta, ali su i materijali koji se upotrebljavaju sve bolji u smislu da kupci sada traže da uz dugotrajnost i kvalitet materijali poseduju i efikasnu izolaciju”, navodi stručnjak za postavljanje podnih obloga.
Prva na listi najuspešnijih kompanija u delatnosti postavljanja podnih i zidnih obloga, prema dobiti iz 2022. godine, je Rinol d.o.o. iz Surčina.
Iz ovog preduzeća koje posluje od 2010. godine kažu da je Rinol godinama ulagao u tehnološki razvoj, prateći najsavremenije evropske i svetske trendove, kao i inovacije.
“Zahvaljujući ovakvom pristupu veoma brzo smo prepoznati kao lider u izradi industrijskih podova, gde smo i danas veoma čvrsto zadržali primat najboljeg, kako kod nas tako i u regionu. Savremeni trendovi gradnje industrijskih objekata podrazumevaju izradu industrijskih podova u skladu sa najsavremenijim tehnologijama koje obezbeđuju visok kvalitet, ispunjavanje svih zahteva koji se postavljaju pred investitora prilikom procesa eksploatacije objekta, kao i velike dnevne učinke”, navode iz Rinola.
Kada je reč o materijalima, ovo preduzeće uglavnom nudi betonske, epoksidne, poliuretanske, magnezitne ili podove na bazi akrilata.
“Znanje i iskustvo nam obezbeđuju lidersku poziciju na tržištu kod izgradnje sada aktuelnih megamarketa, logističkih centara, podzemnih i nadzemnih garaža, objekata farmaceutske industrije, prehrambene industrije, medicinskih ustanova, visokoregalnih skladišta, fabričkih pogona, objekata posebnih namena i uopšte industrijskih objekata”, kažu iz kompanije Rinol.
Uspešnost poslovanja ovog preduzeća potvrđuju i podaci bonitetne kuće CompanyWall, prema kojima je dobit na osnovu parametra EBITDA od 2020. godine beležila konstantan rast.
Za vreme takozvane pandemijske godine rezultat poslovanja je iznosio 183.681.000 dinara, u 2021. godini 198.451.000 dinara, dok je najveća dobit ostvarena u 2022. od 220.228.000 dinara.
U okviru delatnosti postavljanja podnih i zidnih obloga, osim betonskih podloga veliki broj firmi se bavi i izradom i oblaganjem podova parketima i laminatom. Na drugom mestu liste najuspešnijih upravo se nalazi preduzeće koje je tačno 20 godina jedno od vodećih u postavljanju laminata.
Kompanija Market Parket iz Požarevca zastupa nemačkog proizvođača laminata Classen, trećeg najvećeg proizvođača na svetu, čiji su laminati po kvalitetu vodeći u Evropi.
“Ono što firmu izdvaja od konkurenata jeste činjenica da je naša kompanija usko specijalizovana za laminat. U našem glavnom magacinu na lageru uvek imamo preko 300.000 kvadratnih metara laminata, tako da ćete u našoj ponudi naći najveći izbor laminata u svim debljinama i klasama”, kažu iz preduzeća Market Parket.
Kao i većini preduzeća, krizna 2020. godina donela je i kompaniji iz Požarevca profit taman dovoljan da bi se poslovanje očuvalo. Dobit je 2020. iznosila 74.680.000 dinara, da bi se već naredne povećala na 86.701.000 dinara. Najuspešnija godina za preduzeće Market Parket je bila 2022. sa skoro dvostruko većim prihodom po paramtru EBITDA od 168.304.000 dinara.
Starel plus je firma koja se u delatnosti postavljanja podnih i zidnih obloga na listi najuspešnijih bonitetne kuće CompanyWall našla na trećem mestu po dobiti iz 2022. godine koja je iznosila 73.338.000 dinara. Rezultat poslovanja i ovog preduzeća rastao je u poslednje tri godine, tako je u 2020. prihodovano 39.359.000 dinara, a u 2021. godini taj iznos se duplirao na 74.812.000 dinara.
Pročitajte još:
Starel plus iz Batajnice bavi se izradom industrijskih podova.
“Do sada smo izradili na milione kvadratnih metara industrijskih podova, prateći savremene svetske tokove u podopolagačkoj delatnosti”, naveli su iz ove kompanije.
LEBRON
20.1.2024 #1 AuthorSve više posla za njihovu delatnost.
LJUBOMIR
4.2.2024 #2 AuthorNeka, samo nek se radi
MAJA
21.1.2024 #3 AuthorSada treba imati radnike te struke
Boba321
21.1.2024 #4 AuthorSvi oko gradjevine zaradjuju
CIGI
21.1.2024 #5 AuthorJeftinije I brze resenje.
SENSEI
22.1.2024 #6 AuthorJedan posao vuče drugi posao, i tako sve redom
LJUBOMIR
4.2.2024 #7 AuthorPa nego kako