Nestlé ostvario organski rast od 3,3 odsto u prvih devet meseci 2025. godine
17.10.2025 08:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Kompanija Nestlé saopštila je rezultate poslovanja za treći kvartal 2025. godine. Kako je navela, organski rast na globalu iznosi 3,3 odsto u prvih devet meseci, uz realni unutrašnji rast (0,6 odsto i rast cena 2,8 odsto.
U trećem kvartalu zabeleženo je dalje uvećanje – organski rast 4,3 odsto i realni unutrašnji rast 1,5 odsto, uz poboljšanja u svim većim kategorijama.
Ukupna prodaja iznosila je 65,9 milijardi švajcarskih franaka, što predstavlja smanjenje od 1,9 odsto. Kursne razlike su smanjile prodaju za 5,4 odsto, dok su neto akvizicije doprinele sa +0,1 odsto.
Prognoza za 2025. predviđa dalji napredak organskog rasta u odnosu na 2024. godinu. Očekuje se da osnovna operativna profitna marža (UTOP) iznosi najmanje 16 odsto, uz nastavak investiranja u rast.
Analizirajući poslovne rezultate za prva tri kvartala 2025. godine, izvršni direktor kompanije Nestlé, Filip Navratil, izjavio je da je podsticanje rasta zasnovanog na realnom internom rastu (RIG) glavni prioritet.
„Povećali smo ulaganja da bismo to ostvarili i rezultati počinju da se pokazuju. Sada moramo učiniti više i delovati brže kako bismo dodatno ubrzali dinamiku našeg rasta. Kako Nestlé nastavlja da napreduje, bićemo dosledni u pristupu raspodeli resursa, dajući prioritet prilikama i poslovnim segmentima sa najvećim potencijalom povrata“, rekao je Navratil.
Uz ostale mere, kazao je, kompanija radi na značajnom smanjenju troškova, a danas povećavamo naš cilj ušteda na tri milijarde švajcarskih franaka do kraja 2027. godine.
Pročitajte još:
Nedavno imenovan direktor kompanije istakao je i da će se u daljem radu oslanjati na posvećenost i ekspertizu Nestlé tima, kako bi se dodatno ojačali odnosi sa potrošačima, ubrzale inovacije i unapredile sve kategorije proizvoda.
U izveštaju se navodi da je planirano globalno smanjenje broja zaposlenih za oko 16.000 u naredne dve godine, uz sprovođenje konsultacija gde je to primenjivo.
Nestlé Srbija
„Iako kategorije kafe i konditorskih proizvoda osećaju negativan uticaj značajnog poskupljenja osnovnih sirovina, našim poslovnim rezultatima snažno doprinose kategorije među kojima su žitarice, hrana za bebe i brend Nestlé professional, kao i kategorija hrane (lokalna proizvodnja Začina C, uz celokupni C portfolio i brendove Thomy i Maggi). Ostajemo odgovorni i prema zajednici u kojoj poslujemo, pa smo samo u ovoj godini donirali blizu 50 tona Nestlé proizvoda ugroženim grupama, kako u Srbiji, tako i u regionu, a proširili smo i mrežu organizacija civilnog društva sa kojima sarađujemo na ovom planu“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
PAVLE-2005
17.10.2025 #1 AuthorPohvale za napredovanje