Uspešno širenje portfolija u prvoj polovini godine

Rast prihoda Atlantic Grupe, ali dobit smanjena zbog visokih cena sirovina

NovacRegion

24.7.2025 11:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Rast prihoda Atlantic Grupe, ali dobit smanjena zbog visokih cena sirovina Rast prihoda Atlantic Grupe, ali dobit smanjena zbog visokih cena sirovina
Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2025. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 559,5 miliona evra, što u odnosu na isti period... Rast prihoda Atlantic Grupe, ali dobit smanjena zbog visokih cena sirovina

Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2025. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 559,5 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,2 odsto.

Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 50,7 miliona evra, što je pad od 11,7 odsto, dok je neto dobit pala 39,4 odsto i iznosi 14,8 miliona evra.

“Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2025. godine nastavlja da ostvaruje odlične prodajne rezultate usled rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distributivnim područjima i na svim važnijim tržištima. Uprkos snažnom rastu prihoda, profitabilnost je pod pritiskom zbog rekordnih cena sirove kafe i kakaa, kao i svesnih ulaganja u zaposlene i brendove, s ciljem dugoročnog rasta”, istaknuto je u kompanijskom saopštenju.

Na tržištu su zapažene rezultate imalo novi brendovi, DoNatural i Lemonish, kao i inovacije, poput Smoki Proteina i Argeta Snacka.

“Obavezujućom ponudom za kupovinu kompanije Osem i brenda Kekec i prodajom proizvodnje i brenda Montana strateški smo se usmerili na jačanje naših osnovnih kategorija. Izdali smo i nove korporativne obveznice u iznosu od 80 miliona evra, čime potvrđujemo stabilnost i dugoročnu orijentaciju”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski (Emil Tedeschi).

Kafa, kao najveća pojedinačna kategorija, čini 25,4 odsto ukupnog prihoda grupacije.

U segmentu distribucije, najviši rast zabeležen je Srbiji (+25,2 odsto) i Severnoj Makedoniji (+13,9 odsto). Na najvećem tržištu, Hrvatskoj, ostvaren je rast prodaje od gotovo 6,0 odsto, čime je dodatno učvršćena tržišna pozicija.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe, sopstveni brendovi učestvuju s 64,9 odsto, apotekarsko poslovanje s 8,9 odsto, dok principalski brendovi čine 26,2 odsto prihoda.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.