Američka kompanija planira širenje mreže kafeterija

Starbucks prodaje kontrolni udeo svog poslovanja u Kini

NovacSvet

4.11.2025 08:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Starbucks prodaje kontrolni udeo svog poslovanja u Kini Starbucks prodaje kontrolni udeo svog poslovanja u Kini
Kompanija Starbucks saopštila je da će prodati kontrolni udeo nad svojim poslovanjem u Kini investicionom fondu Boyu Capital, u poslu koji vrednuje tu granu... Starbucks prodaje kontrolni udeo svog poslovanja u Kini

Kompanija Starbucks saopštila je da će prodati kontrolni udeo nad svojim poslovanjem u Kini investicionom fondu Boyu Capital, u poslu koji vrednuje tu granu na četiri milijarde dolara, što je jedna od najvećih prodaja kineskih jedinica nekog globalnog potrošačkog brenda u poslednjih nekoliko godina.

Lanac kafeterija iz Sijetla naveo je da će sredstva Boyu Capitala pomoći da se ponovo pokrene rast na tržištu druge po veličini ekonomije na svetu, gde lokalni konkurenti poput kafeterija Luckin i Cotti nude late kafu za svega 9,9 juana (oko 1,4 dolara), manje od trećine cene u Starbucksu, prenosi Reuters.

„Naš cilj je da donesemo Starbucks iskustvo većem broju kupaca u više gradova širom Kine. Vidimo put kojim bismo mogli da rastemo sa današnjih 8.000 kafića na više od 20.000 u budućnosti“, izjavio je direktor kompanije Brajan Nikol.

Prema sporazumu, Boyu, među čijim osnivačima je i unuk bivšeg kineskog predsednika Đijanga Cemina, imaće do 60 procenata udela u novom zajedničkom preduzeću, dok će Starbucks zadržati 40 odsto, nastavljajući da licencira brend i intelektualnu svojinu toj kompaniji.

Američka firma navela je da ukupna vrednost njenog maloprodajnog poslovanja u Kini, uključujući prihod od prodaje, vrednost zadržanog udela i buduće prihode od licenci, premašuje 13 milijardi dolara. Nakon objave, akcije Starbucksa su porasle za tri odsto u trgovanju posle zatvaranja berze.


Starbucks je zaslužan za stvaranje tržišta kafe u Kini, gde je prisutan od 1999. godine. Ipak, njegov tržišni udeo je pao sa 34 u 2019. na 14 odsto u 2024., godini prema podacima Euromonitor International.

Analitičari očekuju da će se Starbucks fokusirati na svoju tradicionalnu prednost, da bude mesto gde ljudi žele da sede, rade i druže se, dok bi ulazak u agresivni rat cena sa brendom Luckin bio pogrešan potez.
Luckin, koji se oslanja na dostavu i kafu „za poneti“, sada ima više od 20.000 prodavnica u Kini, a ove godine otvorio je i dve radnje u Njujorku, na domaćem terenu Starbucksa.

Starbucks je snizio cene za pojedina pića bez kafe i ubrzao lansiranje lokalizovanih proizvoda kako bi se bolje takmičio. Prodaja u radnjama u Kini porasla je dva odsto u drugom kvartalu 2025., posle nultog rasta u prethodnom periodu.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.