Starbucks traži lokalnog partnera za upravljanje poslovanjem u Kini
21.11.2024 10:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Starbucks istražuje strateške opcije za svoje kineske operacije, uključujući mogućnost prodaje udela u tamošnjem preduzeću.
Američki lanac kafeterija je razgovarao sa finansijskim savetnicima o načinima da unapredi svoje poslovanje u Kini, uključujući potencijalno uvođenje lokalnog partnera. Neformalno je procenio interesovanje potencijalnih investitora, uključujući domaće privatne kompanije koje su aktivne na tržištu kapitala, poručuju insajderi.
Prodaja udela bi takođe mogla privući interesovanje kineskih konglomerata ili drugih lokalnih kompanija sa iskustvom u ovoj industriji, prenosi Bloomberg.
Starbucks se suočio sa pritiskom fonda Elliott Investment Management, koji ima vlasnički udeo u prodavcu napitaka od kafe, da se više posveti reviziji svog kineskog poslovanja. Recimo, prethodnih godina McDonald’s Corp. i Yum! Brands su izdvojili svoje kineske operacije i prodali udele privatnim kompanijama kako bi ostvarili veći rast i bolje zadovoljili ukuse i potrebe lokalnih potrošača.
Kina je drugo najveće tržište na svetu za Starbucks, gde je kompanija ostvarila oko tri milijarde dolara prihoda u poslednjoj finansijskoj godini, kada je kompanija povećala broj prodavnica u zemlji za 12 odsto. Ali lokalna konkurencija, kao što je Luckin Coffee, sve više ugrožavaju njenu poziciju.
Akcije Starbucksa su ove godine porasle za oko dva odsto, što je kompaniji dalo tržišnu vrednost od približno 111 milijardi dolara.
Starbucks je krajem septembra imao 7.596 prodajnih mesta u Kini, što je činilo oko 19 odsto ukupnog broja njihovih kafeterija na svetskom nivou. Prodaja je pala za 14 odsto u Kini u poslednjem kvartalu.
Novi izvršni direktor Starbucksa Brajan Nikol (Brian Niccol) rekao je analitičarima prošlog meseca da radi na boljem razumevanju kineskog poslovanja kompanije, napominjući da se konkurentsko okruženje čini „ekstremnim“, a makro okruženje „teškim“.
Pročitajte još:
„U potpunosti smo posvećeni našem poslovanju i partnerima, kao i rastu u Kini“, rekao je portparol Starbucksa u odgovoru na upite Bloomberga ranije ove nedelje. „Radimo na pronalaženju najboljeg puta ka rastu, što uključuje istraživanje strateških partnerstava.
Nikol je bivši izvršni direktor kompanije Chipotle i preuzeo je uzde Starbucksa u septembru. On je obećao da će udvostručiti napore da poveća broj fizičkih lokacija Starbucksa i ubrza vreme servisiranja korisnika.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.