Stellantis beleži dalji pad prodaje pod uticajem teškoća u Severnoj Americi
31.10.2024 11:09 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Grupa Stellantis, koja je matična kuća brendova Peugeot, Fiat, Citroen, Chrysler, beleži pad prodaje u trećem kvartalu ove godine od 27 odsto, na 33 milijardi evra, na šta su uticale teškoće u Severnoj Americi i kašnjenje u lansiranju novih modela u Evropi.
Grupa je isporučila 1.148.000 vozila u trećem tromesečju, što je pad od 279.000 jedinica na godišnjem nivou (minus 20 odsto), saopštila je danas uprava Stellantisa.
Treći kvartal obeležen je „tranzicijom“ između dve generacije vozila sa više kašnjenja u lansiranju, kao što je kašnjenje u izbacivanju modela Citroen C3 i C3 Aircross, koji su uticali na pad prometa u Evropi, odnosno minus 12 odsto na godišnjem nivou, na 12,5 milijardi evra, na već pogoršanom tržištu automobila, saopštila je grupa.
U Severnoj Americi promet je pao za 42 odsto na godišnjem nivou na 12,4 milijardi evra, zbog pada prodaje i promocija pokrenutih da bi se smanjile zalihe vozila. Grupa je istakla da je na putu da ostvari cijeve smanjenja zaliha u SAD.
U Latinskoj Americi prodaja je porasla 14 odsto zahvaljujući snažnoj tražnji u Brazilu i Argentini, ali je promet pao za dva odsto zbog nepovoljnog kursa.
„Iako su rezultati u trećem kvartalu 2024. godine slabiji od našeg potencijala, zadovoljan sam napretkom u rešavanju operacionalnih problema, posebno kada je reč o zalihama u SAD“, rekao je novi finansijski direktor grupe Dag Osterman.
Grupa koja obuhvata 15 marki vozila sada računa na rast prodaje novih modela lansiranih 2024. godine, kao što je novi Peugeot 3008, koji beleži 75.000 porudžbina, Alfa Romeo Junior ili električni terenac Jeep Wagoneer S.
Pročitajte još:
Stellantis prolazi kroz tešku fazu posle više godina rekordne dobiti, od kada je osnovana 2021. spajanjem PSA (Peugeot-Citroen) i FCA (Fiat-Chrysler).
Grupa je krajem septembra najavila jasnu reviziju nadole svog cilja za operativnu maržu, koja se sada procenjuje na između 5,5 i sedam odsto u 2024. godini.
Posle niza rekordnih tromesečja Stelantis je konačno konstatovao globalno „pogoršanje“ tržišta automobila, povezujući to sa povećanjem ponude i pojačanom kineskom konkurencijom.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.