Usled rano pokrenutih sezonskih ponuda

Visa i Mastercard pojačali prodaju za četiri odsto pred praznike

BankeNovacSvet

23.12.2025 15:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Visa i Mastercard pojačali prodaju za četiri odsto pred praznike Visa i Mastercard pojačali prodaju za četiri odsto pred praznike
Prodaja kod američkih maloprodavaca porasla je za oko četiri odsto do sada u ovoj prazničnoj sezoni, pokazali su preliminarni podaci koje su u utorak... Visa i Mastercard pojačali prodaju za četiri odsto pred praznike

Prodaja kod američkih maloprodavaca porasla je za oko četiri odsto do sada u ovoj prazničnoj sezoni, pokazali su preliminarni podaci koje su u utorak objavili Visa i Mastercard. Rast je ostvaren u uslovima kada su Amerikanci pokušavali da usklade ograničenije budžete sa željom da obnove garderobu i kupe novu potrošačku elektroniku.

Potrošači su kupovine obavljali promišljenije, često koristeći alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji za pronalaženje i upoređivanje cena, kako bi što bolje iskoristili raspoloživa sredstva, navode ekonomisti kompanije Visa.  Mastercard je saopštio da su kupci počeli sa kupovinom ranije nego inače i u velikoj meri se oslanjali na promotivne ponude kako bi ostvarili povoljnije kupovine, prenosi Reuters.

Prodavci su, s druge strane, rano pokrenuli sezonske akcije kako bi osigurali prodaju, a podaci prikupljeni iz milijardi transakcija na mrežama Visa i Mastercard ukazuju da se otpornost potrošnje zadržala i tokom decembra.

Prema podacima kompanije Visa, ukupna maloprodajna potrošnja u SAD, isključujući automobile, gorivo i restorane, porasla je za 4,2 odsto u periodu od 1. novembra do 21. decembra, što je nešto ispod ranije prognoze rasta od 4,6 odsto za dvomesečni period. Mastercard je, u podacima koji obuhvataju i maloprodaju i ugostiteljske objekte, zabeležio rast prodaje od 3,9 odsto na godišnjem nivou u istom periodu, iznad prethodne procene od 3,6 odsto. Podaci nisu prilagođeni za inflaciju.

Obe kompanije istakle su da su rane promocije i pogodnosti kupovine od kuće doprinele snažnijem rastu onlajn prodaje, koja je nadmašila rast prodaje u fizičkim prodavnicama. Ipak, prema kompaniji Visa, klasične prodavnice i dalje dominiraju, sa 73 odsto svih transakcija, u poređenju sa 27 odsto onlajn kupovine.

Najveći rast zabeležen je u prodaji elektronike, poput televizora i pametnih telefona, koja je prema podacima Vise porasla za 5,8 odsto, a zatim odeće i modnih dodataka sa rastom od 5,3 odsto. Mastercard je naveo da su sezonski popusti i hladnije vreme podstakli obnovu garderobe, dok je i prodaja nakita privukla veći broj kupaca ove godine.

  • SENSEI

    23.12.2025 #1 Author

    Velika su očekivanja od Vise i Mastercarda s obzirom na celekupnu situaciju

    Odgovori

  • LEBRON

    23.12.2025 #2 Author

    Mnogo toga se kupuje elektronski.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.