Digital-First strategija pomaže kompanijama da budu konkurentnije i efikasnije
Bolji posaoInovacijePoslovanjePreduzetnik
16.12.2023 11:26 Autor: Marko Andrejić 1
Konferencija B2B Online Europe, koja je održana početkom decembra, dala je mnogo odgovora na aktuelnu temu razvoja digitala u svim segmentima društva i poslovanja, ali i otvorila niz pitanja o uticaju digitala na poslovanje.
Prelaskom u digitalno doba domaće kompanije su, bez obzira na veličinu i industriju kojoj pripadaju, postale svesne da moraju da uhvate korak sa svetom i da moraju drugačije da razmišljaju u samoj postavci biznisa.
Da li to znači da tradicionalni način poslovanja izumiru i da su offline biznisi osuđeni na propast? Ne, ako se pametno digitalno transformišu na vreme, kaže stručnjak za digitalni marketing Vanesa Bajić u razgovoru za Biznis.rs.
Sa njom smo razgovarali o dilemama koje svaki vlasnik biznisa ima i o tome šta je “Digital First“ strategija i kako ona može da pomogne u poslovanju.
“Već duže vreme (u postpandemijskom pejzažu) primetno je značajno ubrzanje tempa digitalne transformacije širom sveta. Kao rezultat toga možemo primetiti tri tipa kompanija. Prve su kompanije sa tradicionalnim modelima poslovanja za koje se ne čini da planiraju promene u svojim poslovnim procesima. Drugu vrstu čine one koje transformišu svoje poslovne modele uz pomoć savremene tehnologije. Na kraju, postoje kompanije koje čitav biznis model zasnivaju na Digital-First pristupu”, objašnjava naša sagovornica.
Prema istraživanjima, Digital-First kompanije obično postižu veću produktivnost i rast. Imaju povećanje zadovoljstva korisnika od 30 odsto, poboljšanje zadovoljstva zaposlenih od 20 procenata i značajan ukupni ekonomski dobitak.
Vanesa Bajić tvrdi da su veća očekivanja potrošača, ekonomski pritisci i rastuća potreba za bogatim digitalnim iskustvima naveli organizacije da se fokusiraju na digitalni pristup.
“Ove kompanije prihvataju novi digitalni način razmišljanja kako bi preispitale svaki aspekt svog poslovanja i prilagodile se krajnjim očekivanjima korisnika. Ovo na kraju rezultira mnoštvom prednosti i pozitivnih ishoda”, ističe stručnjak za digitalni marketing.
Digital-First u svetu biznisa označava pristup koji stavlja digitalne tehnologije i digitalne kanale u prvi plan pri razmišljanju, planiranju i izvođenju poslovnih strategija i procesa. Naša sagovornica dodaje da je ovo koncept o kome se može pričati iz mnogo aspekata.
“Najčešća primena je Digital-First pristup ili način razmišljanja: razmišljati Digital-First znači uspostaviti proces ili model koji uzima u obzir današnje potrebe korisnika i odgovara na njih, bez obzira na to koja konkretna tehnologija će se koristiti kako bi se to ostvarilo. U današnjem svetu, Digital-First kompanija koristi savremenu digitalnu tehnologiju kako bi zadovoljila potrebe korisnika na efikasan i intuitivan način, i svoje interne procese optimizuje prema ponašanju korisnika, nastavljajući da pruža bogato i moderno digitalno iskustvo koje korisnici očekuju putem svih svojih kanala”, objašnjava Bajić i napominje da nakon kreiranja strategije i dizajniranja modernog digitalnog korisničkog iskustva, treba izabrati tehnologiju ili prilagoditi postojeći sistem kako bi oživeli taj put.
Pročitajte još:
Na pitanje zašto bi kompanija trebalo da teži postizanju ovog statusa i zašto bi trebalo da iskoristi Digital-First strategiju, ona odgovara da ova strategija podrazumeva da digitalni aspekti imaju prioritet i ključnu ulogu u ostvarivanju poslovnih ciljeva.
“Digitalne alatke i automatizacija procesa omogućavaju kompanijama da postignu veću efikasnost i produktivnost u svojim operacijama. To može rezultirati smanjenjem troškova i povećanjem profita. Digital-First kompanije imaju veći potencijal za širenje na globalno tržište, jer digitalni kanali omogućavaju laku dostupnost širom sveta. Ovo otvara nove mogućnosti za rast i širenje”, ističe Vanesa Bajić.
Ukratko, Digital-First strategija pomaže kompanijama da budu konkurentnije, prilagodljivije i efikasnije u današnjem digitalnom ekosistemu. Težnja ovoj strategiji može biti ključna za dugoročni uspeh i rast kompanije, zaključuje naša sagovornica.
Koje su glavne karakteristike Digital-First kompanije?
Responzivnost i prisutnost. Prava Digital-First strategija zasniva poslovanje na efikasnoj upotrebi podataka, sistematski stupajući u interakciju sa svojom publikom na svakoj potencijalnoj digitalnoj dodirnoj tački. Dublje razumevanje potreba i želja korisnika im omogućava da pruže personalizirane proizvode ili usluge i poboljšaju korisničko iskustvo, a time sebi osiguraju rast poslovanja. Koriste savremenu tehnologiju kako bi podržali svoje klijente pružanjem doslednih digitalnih iskustava bez obzira na kanal.
Integrisanost. Digitalna transformacija se često shvata kao kupovina sofisticiranih digitalnih rešenja, međutim prave Digital-First kompanije su one koje grade integrisanu digitalnu infrastrukturu. Drugim rečima, stvaraju digitalni ekosistem. Digitalni biznis će uspeti ako njegovi sistemi i „stari“ programi mogu komunicirati međusobno. Deljenje podataka, informacija i procesa omogućava organizacijama da dobiju maksimalnu vrednost iz uloženih napora.
Fleksibilnost. Digital-First kompanije su spremnije da skaliraju svoje sisteme i brzo se prilagode promenama na tržištu, kao što su promene u potrebama korisnika ili konkurenciji. Digitalne tehnologije omogućavaju im da brzo reaguju i prilagode svoje proizvode ili usluge.
Fokusiranost. Digital-First kompanije koriste tehnologiju kako bi ostvarile svoje poslovne ciljeve. Nasuprot tome, tradicionalne kompanije izgrađuju se oko funkcionalnosti koja im možda neće nužno pomoći. Digital-First organizacije koriste pristup unazad. To znači da razumeju svoje poslovne ciljeve i pronalaze prava digitalna rešenja za svoje potrebe. Koriste tehnologiju kako bi postigli te ciljeve dok istovremeno vrše promene na nivou organizacije.
BLIZANAC
17.12.2023 #1 AuthorTo treba iskoristiti u svakom pogledu