PitchSee, online platforma za povezivanje inovativnih preduzetnika sa zainteresovanim ulagačima

Dva minuta za predstavljanje poslovne ideje potencijalnim investitorima

InovacijePreduzetnik

24.6.2021 15:30 Autor: Marko Miladinović

Dva minuta za predstavljanje poslovne ideje potencijalnim investitorima Dva minuta za predstavljanje poslovne ideje potencijalnim investitorima
PitchSee je online platforma za brzo povezivanje tražilaca investicija sa potencijalnim ulagačima. Ona posluje na globalnom nivou, odnosno već je prisutna u 85 država... Dva minuta za predstavljanje poslovne ideje potencijalnim investitorima

PitchSee je online platforma za brzo povezivanje tražilaca investicija sa potencijalnim ulagačima. Ona posluje na globalnom nivou, odnosno već je prisutna u 85 država na svetu, a čitava ideja je potekla iz Zagreba pre godinu dana.

Princip po kome funkcioniše PitchSee je da se zanimljivi projekt predstavljaju investitorima putem kratkih video prezentacija, takozvanih „pitch“-eva.

„Sada svi koji imaju dobre ideje, a traže finansiranje, imaju priliku da predstave svoj projekat investitorima u formi video ‘pitch’-a od 120 sekundi. S druge strane, investitori koji žele da ulože u nove projekte, dobijaju na raspolaganje online katalog poslovnih mogućnosti iz celog sveta, te niz alata koji im olakšavaju izbor i procenu kvaliteta ideja. Kada uoče zanimljivu priliku jednostavno se i direktno povezuju, te komuniciraju putem platforme. Time je višemesečni postupak sveden na samo 120 sekundi“, objašnjava za Biznis.rs CEO kompanije PitchSee Nataša Đuričić.

Kako kaže naša sagovornica, osnovna zamisao je da PitchSee postane nešto kao poslovni YouTube ili Tinder za preduzetnike.

Prema rečima Nataše Đuričić, inspiracija za pokretanje ovakvog servisa potekla je od TV emisije Shark Tank, čija verzija postoji na svakom većem tržištu.

„Lično ne propuštam niti jednu epizodu nemačke Die Höhle der Löwen. U tim emisijama investitori gledaju ‘pitch’-eve i instinktivno odlučuju imaju li predstavljeni projekti potencijal i žele li investirati u njih“, poručuje Đuričić.   

Temeljne pripreme dovele do efikasnog starta

Pokretanju ovakve specifične ponude prethodila je temeljna priprema, koja je obuhvatala analizu postojećih platformi sličnog karaktera. To je podrazumevalo višenedeljne razgovore s investitorima, startapovima i inkubatorima, kako bi se odredila adekvatna startna pozicija, kao i angažovanje odgovarajućeg tima programera i dizajnera. 

„Od pronalaženja finansijskih sredstava, oformljavanja tima koji će upravljati projektom, povezivanja sа ciljnim grupama, predrasudama s kojima smo se susreli na većim tržištima – ničeg nismo pošteđeni, ali evo, pre nešto više od mesec dana smo stupili na tržište, krenuli s najavama i otvorili prijave. Do sada smo dosegli 85 država, imamo preko 320 projekata i stotinak investitora, koji su izvršili predregistraciju. Povezali smo se s nizom startup zajednica i inkubatora, te smo u fazi aktivnog prikupljanja prijava. Baze se polako pune, a za prvih 500 projekata je učestvovanje besplatno. Svoje razrađene ideje i projekte mogu prijaviti svi, poštujući pravila platforme koja se u punom opsegu prema investitorima otvara u jesen“, napominje CEO kompanije PitchSee.

Ovakav vid jedinstven je u svetu. Dok su slične platforme orijentisane na frinansiranje kroz crowdfunding i venture capital, PitchSee je namenjena svima i služi kao platforma za prezentaciju i povezivanje.

„Nema predselekcija, konkursa, posrednika, provizija i bespotrebne papirologije. Odnos i detalje saradnje dogovaraju investitor i nosilac projekta direktno. Nema transakcija putem platforme, stoga nas ne koče posebne regulative. Potreba za ovakvim projektom je globalna, što je i krajnji cilj ekspanzije, iako smo otvorili pregovore sa drugim kontinentima, sada smo primarno koncentrisani na Evropu i tržišta na kojima nisu dostupne crowdfunding platforme Indiegogo i Kickstarter“, objašnjava Đuričić.  

Za sada je uspostavljena saradnja sa nekoliko udruženja investitora s nemačkog govornog područja, na kojem je naša sagovornica godinama aktivna. No, kako kaže, cilj nije privlačenje samo velikih investitora, već je platforma namenjena svima koji žele da investiraju u nove perspektivne projekte i traže „ono nešto“ što će ih izdići od konkurencije.

„Imamo investitore, čiji novac stoji neiskorišćen, jer ne nalaze zanimljive prilike, a sa druge strane, odlični projekti su nerealizovani jer ne mogu pronaći finansiranje. Prema našim bazama, mogući ulagači su svakako vrhunski menadžeri, sportisti i takozvana ‘zlatna omladina’. Koncepti crowdfunding i venture capital su individualnost stavili na stranu, a investitori su jake ličnosti sa naglašenim instinktom i vizijom, i u takvima njihove veštine ne dolaze do izražaja. Zato je PitchSee orijentisan na koncept ‘jedan projekat – jedan investitor’, gde obe strane pronalaze partnera. Već sada imamo sjajne projekte različitih investicionih vrednosti, stoga se svi koji su u potrazi za dobrom poslovnom prilikom mogu upisati na našoj platformi i osigurati sebi mesto na premijernom otvaranju krajem leta“, poziva CEO kompanije PitchSee.

A kada je u pitanju dosadašnje interesovanje, Đuričić napominje da najveći interes dolazi iz Velike Britanije, Švajcarske, Austrije, Nemačke, Turske, ali i Srbije.  

Tražioci investicija, prvi put potpuno besplatno, bez ikakvih ulaznih troškova, provizija, posrednika i daljih angažmana mogu predstaviti svoj projekat investitorima širom sveta i dobiti finansiranje. Predstavljajući se kroz video prikaz u dva minuta, naglasak stavljaju na ključne detalje (problem, rešenje i tim). Platforma je pametna i omogućava spajanje srodnih interesa, tako da potražioci dobijaju priliku u direktnoj komunikaciji da se predstave upravo onom investitoru koga ta tema zanima. 

S druge strane, investitori na raspolaganje dobijaju interaktivni katalog mogućnosti i sve investicione prilike na jednom mestu, dostupne 24/7. No ono najvažnije, nema više trošenja vremena, gomila papira, nepreglednih prezentacija, sastanaka i nametanja ideja.

Platforma ima i svoju humanitarnu stranu, naime neprofitnim organizacijama nudi besplatnu mogućnost predstavljanja i prikupljanja direktnih donacija – za njih su prijave takođe otvorene.  

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.