(FOTO) OVSENI KOLAČI KOJI SU OSVOJILI MALOPRODAJE Porodična firma o svom vrtoglavom uspehu
BiznisBolji posaoFirme u fokusuPoslovanjePreduzetnikU fokusu
17.12.2020 11:39 Autor: Julijana Vincan
Milica i Milivoje Čalija osnovali su porodičnu kompaniju Anđeli, koja proizvodi ovsene kolače, energetske barove i druge zdrave poslastice, još pre osam godina.
„Nastali su tako što smo suprug i ja želeli da spremimo zdrav, kvalitetan i ukusan kolač za svoju porodicu. U to vreme, 2012. godine, nije ga bilo na tržištu, pa smo se odvažili da krenemo u preduzetništvo i sami ga napravimo“, priseća se preduzetnica Milica Čalija.
Krenuvši iz malog, porodičnog biznisa, kažu da prave brend koji će ih nadživeti, učeći svakodnevno o poslu, o recepturama, o ljudima, o životu.
„Anđeli su otelotvorenje svega što znamo i vrednosti iza kojih stojimo. Oboje smo proveli više godina u velikim korporacijama. Velike korporacije su svet u kome važe vrlo surova pravila, to je, što bi Amerikanci rekli “trka pacova”. Često u toj trci ne pobeđuje pacov koji je najpošteniji, ili najvredniji, nego koji ume najbolje da se “lakta”“, objašnjava Milica za Biznis.rs, koja iza sebe ima dvadesetogodišnju karijeru u oblastima PR i marketinga u velikim preduzećima (RTS, Jaffa, Foodland).
Dodaje da korporacijama nisu najvažnije vrednosti, nego profit, a da, s druge strane, male firme, odnosno, njihovi vlasnici, mogu sebi da dopuste da posluju na način na koji žele da se drugi prema njima ophode.
„Od početka nam je bilo važno da Anđele prave ljudi sa kojima delimo vrednosti, da imamo zaposlene koji će ceniti fer i pošten odnos, kao što mi cenimo njih. Danas su gotovo svi zaposleni koje angažujemo na neki način ugroženi, odnosno, pripadaju teško zapošljivim kategorijama“, ističe Milica.
Kaže da im je takođe važno da, kako u privatnom životu, tako i u proizvodnji, ostave što manji “carbon footprint”. Zato, ističe, podstiču reciklažu, i u proizvodnji, i kod kupaca, a biraju i reciklabilne ili reciklirane opcije za ambalažu i trude se da zatvore proizvodni proces tako da bude bez otpada.
Sve je počelo od ovsenih kolačića
Njihovi proizvodi mogu se naći u više od 300 prodajnih mesta u celoj zemlji. Pored razgranate maloprodaje, imaju i sopstveno prodajno mesto na Vračaru, Anđeli Cookie Shop, gde u svakodnevnoj ponudi imaju različite vrste poslastica sa pametnim zamenama za šečer.
„Naš osnovni proizvod jesu ovseni kolači. Pravimo ih u 20 ukusa, svi su bez šećera, bez belog brašna, zdravi i ukusni. Ekstenzija portfolija bila je lansiranje energetskog bara “Xtra Bar”, koji je takođe proizvod bez šećera, bez ikakvog brašna, bogat vlaknima“, objašnjava Milica.
Ove godine pokrenuli su i grupu proizvoda “Anđeli selekcija”. Reč je o, kako kažu, pet vrsta vrhunske zimnice (ajvari i džemovi), koje, iako su tek nekoliko nedelja u prodaji, kupci već vole.
„Naše mušterije žele da se zdravo hrane, ali i da ugode sebi. Ne žele da jedu nešto samo zato što je zdravo, a nije dobrog ukusa. Mi se, dakle, obraćamo osobi koja želi da bira i ume da izabere, i ne želi da se odriče, zato bira Anđele koji su i ukusni i zdravi“, konstatuje naša sagovornica.
Objašnjava da je relativno lako bilo doći do idealne ciljne grupe, jer su to, zapravo, oni sami. Ističu da je lojalnost njihovih kupaca rezultat činjenice da su održali stabilan kvalitet i da ih nikada nisu lagali. Kažu da i dan danas prave kolače kao za sebe i za svoju decu.
Pandemija korona virusa uticala i na njihovo poslovanje
Iako im je pandemija otežala poslovanje, naročito u periodu policijskog časa, kada su maloprodajni objekti njihovih partnera radili kraće, a kupci pravili zalihe osnovnih životnih namirnica, a ne kolača, desile su se i neke pozitivne promene.
„S druge strane, procvetala nam je online prodaja, jer su kupci masovno počeli da shvataju da je online kupovina jednostavna, uvek dostupna i veoma komforna“, navodi Milica koja se neretko nađe i u ulozi biznis mentorke.
Preduzetnički duh od samog početka
Naime, od proleća 2019. godine osnovala je školu preduzetništva sa idejom da osnažuje i edukuje male preduzetnike. Održala je više od 300 treninga i radila sa više od 50 preduzeća. U julu 2019. godine, bila je jedini preduzetnik iz Srbije koji je govorio na samitu Evropske unije o Zapadnom Balkanu.
Na početku poslovanja, pre osam godina, u okviru firme Anđeli, napravili su petnaestogodišnji plan razvoja, koji je podrazumevao razvoj od nule do upakovanog proizvoda, ulazak u velike lance i otvaranje malorpodaje.
„Konačni cilj tog plana je otvaranje fabrike, odnosno, preseljenje iz proizvodnog prostora u kome smo sada u proizvodnu halu. Trenutno, uz odstupanje od godinu unapred ili unazad, sve ide po planu. U 2021. godini izbacićemo na tržište još dve vrste ovsenih kolača, kao i dve nove vrste ovsenih barova “Xtra Bar”“, najavila je suosnivačica i direktorka proizvodnje ovsenih kolača ”Anđeli”.