KORONA KRIZA MOŽE BITI ŠANSA ZA POJEDINA PREDUZEĆA Poput whatsapp 2008. godine

PreduzetnikSrbijaVesti

5.5.2020 13:41 Autor: Redakcija Biznis.rs

KORONA KRIZA MOŽE BITI ŠANSA ZA POJEDINA PREDUZEĆA Poput whatsapp 2008. godine KORONA KRIZA MOŽE BITI ŠANSA ZA POJEDINA PREDUZEĆA Poput whatsapp 2008. godine
Veliki broj industrijskih grana je značajno pogođen krizom izazvanom pandemijom korona virusa, pre svega ugostiteljstvo, turizam, segment putovanja, hotelska industrija, izjavio je direktor Nektar... KORONA KRIZA MOŽE BITI ŠANSA ZA POJEDINA PREDUZEĆA Poput whatsapp 2008. godine

Veliki broj industrijskih grana je značajno pogođen krizom izazvanom pandemijom korona virusa, pre svega ugostiteljstvo, turizam, segment putovanja, hotelska industrija, izjavio je direktor Nektar grupe Mihajlo Janković na onlajn panel diskusiji u organizaciji Srpske asocijacije menadžera (SAM).

Janković je ukazao da će hotelska industrija pretrpeti ozbiljne štete, i sigurno je da će se oporavljati više godina. Definitivno će veliki udarac za pojedine grane biti i neizbežno smanjenje broja stranih turista u narednom nešto dužem periodu.

I pored svega, Janković smatra da se većina proizvodnih kompanija prilagodila novoj situaciji, pre svega otežanoj proizvodnji, prodaji i plasmanu. Janković ističe da diversifikacija poslovanja može biti jedan od načina da se prevaziđe ova vanredna situacija. On smatra da aktuelna kriza može biti i prilika za neke kompanije, kao što su pojedine kompanije posle krize 2008. godine doživele veliku ekspanziju poput WhatsApp ili Ubera.

Direktor Nektar grupe, koja pored kompanije Nektar obuhvata i Fruktal, Hebu i Delišes istakao je da je korona kriza izbacila na površinu pitanje digitalizacije. Janković smatra da promene sa kojima smo se suočili u segmentu digitalizacije poslovanja nisu revolucionarne, jer su one postojale od ranije, kao što su rad od kuće ili pak onlajn nastava.

On je naglasio da su, međutim, kompanije pre krize bile skeptične prema efikasnosti na primer rada od kuće. Ova vanredna situacija je pokazala da rad od kuće može da bude prilično efikasan. Vreme će pokazati da li ćemo se vratiti starim navikama ili ćemo početi više da koristimo neke od modela digitalnog poslovanja.

Kriza izazvana pandemijom nametnula je i pitanje samodovoljnosti jedne države po pitanju pojedinih strateških proizvoda, istakao je Janković i dodao da smatra će ova kriza podspešiti potrošnju domaćih proizvoda i da će dati na značaju pitanju samodovoljnosti jedne zemlje.

Janković je posebno ukazao na infomaciju da se oko 400.000 naših građana iz inostranstva vratilo u zemlju tokom korona krize. On je dodao da je pitanje kakva je njihova profesionalna struktura i u kojoj meri oni mogu da pomognu srpskoj ekonomiji, i na koji način domaća privreda može da ih iskoristi. Isto tako, ti ljudi su i novi potrošači, čije potrebe treba zadovoljiti u narednom periodu.

Govoreći o predstojećoj letnjoj sezoni, Janković je rekao da je sada prilika da se tokom leta upoznamo i i sa nekim možda i manje poznatim, a veoma atraktivnim, turističkim destinacijama u Srbiji.

On je dodao da će kafići i šoping molovi pokazati kojom brzinom će se građani vraćati svojim starim navikama.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.