Direktor firme Kalimba iz BiH za Biznis.rs

Lokalni biznisi u manjim mestima moraju da se prilagođavaju potrebama svog okruženja

Firme u fokusuPoslovanjePreduzetnikU fokusu

31.5.2021 15:56 Autor: Julijana Vincan

Lokalni biznisi u manjim mestima moraju da se prilagođavaju potrebama svog okruženja Lokalni biznisi u manjim mestima moraju da se prilagođavaju potrebama svog okruženja
Pandemija korona virusa pogodila je mnoge privredne grane, ali su, kako pokazuju podaci iz više izvora i iz više zemalja regiona, oni koji rade... Lokalni biznisi u manjim mestima moraju da se prilagođavaju potrebama svog okruženja

Pandemija korona virusa pogodila je mnoge privredne grane, ali su, kako pokazuju podaci iz više izvora i iz više zemalja regiona, oni koji rade u sektoru trgovine, kao što su samoposluge, marketi, prodavnice sa prehrambenim proizvodima i slično, ostali gotovo netaknuti korona krizom, a neki su čak i još bolje poslovali.

Slično se desilo i sa građevinskom industrijom, koja je briljirala u ovoj i prošloj godini, kao nikada do sada. Ako se tome doda i lokalni faktor, onda se to u više od poslednjih godinu dana pokazalo kao srećan izbor biznisa, što pokazuje i praksa firme Kalimba koja posluje od 2002. godine, sa sedištem u Banjaluci i trgovinom na planini Manjača u Bosni i Hercegovini.

„Već 50 godina radim na istom mestu, a Kalimba je sada jedna velika porodična firma i nadam se da će naslednici preuzeti posao i nastaviti i dalje sa uspešnim poslovanjem. Kako se nalazimo na putu ka većim gradovima, naše mušterije najčešće su prolaznici i lokalci. Dobavljači su nam iz Kikinde, Slovenije i Hrvatske, a ono što se pokazalo kao naša prednost, posebno tokom pandemije, jeste što ispred prodavnice imamo veliki parking, dobro skladište i sve na jednom mestu“, izjavio je za Biznis.rs direktor Vaskrsije Babić.

Primarna delatnost ove kompanije jeste trgovina mešovite robe i građevinskog materijala, tako da se u njihovoj ponudi mogu naći građa, cement blokovi, gvožđe, materijal za fasade i sve kompletno za gradnju kuća.

„Kako poslujemo u selu, morali smo da se prilagodimo potrebama klijenata, što je ključ našeg uspeha. Tako da se pored svega navedenog kod nas može naći i prehrana za ljude, ali i stočna hrana i semenski materijal, i još toga. To što smo porodična firma takođe je značilo za našu stabilnost i opstanak, jer se vodimo porodičnim vrednostima i držimo čvrsto. Tako smo prošli i kroz najveću recesiju 2008. godine, i tako sada prolazimo kroz pandemiju bolesti Covid-19, noseći se sa svim izazovima trudom i radom“, naglasio je naš sagovornik.

Manjača, Republika Srpska
Foto: Turizam RS

Kako kaže, veoma su zadovoljni svojim poslovanjem i svojim zaposlenima. U korona krizi nisu imali nikakvih problema, što Babić pripisuje i dobroj organizaciji, tako da nije nedostajalo robe, a sve uredno plaćaju i ne probijaju rokove. Dodaje i da planiraju da jednog dana otvore još jednu radnju prehrane, kod jezera.

Pored svega navedenog, o uspešnom poslovanju preduzeća Kalimba svedoči i A+ bonitetna ocena koju ona nosi, a koja spada među najviše bonitetne ocene kojima se može nagradi poslovanje neke firme.

„A+ Sertifikat bonitetne izvrsnosti označava visoku sposobnost izvršenja finansijskih obaveza i nizak kreditni rizik. Firma koja je zaslužila ovu bonitetnu ocenu ne pokazuje nikakve znakove za rizično poslovanje u budućnosti. Sa takvom kompanijom ostala preduzeća mogu kvalitetno i uspešno da sarađuju, a uspešno poslovanje će se nastaviti i u budućnosti“, zaključuju u bonitetnoj kući CompanyWall.

Poslovni prihodi (EUR):
283.354 (2019)
Broj zaposlenih:
4 (2019)

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.