Srpska firma kao primer dobre poslovne prakse u proizvodnji prirodne kozmetike

Od naučnika do preduzetnika

Bolji posaoPoslovanjePreduzetnikZdravlje

21.5.2022 16:18 Autor: Marija Krsmanović 23

Od naučnika do preduzetnika Od naučnika do preduzetnika
Prirodni proizvodi za negu tela konstantno privlače sve veći broj kupaca. Prema podacima objavljenim na sajtu Mordor Intelligence, očekuje se da će tržište prirodne... Od naučnika do preduzetnika

Prirodni proizvodi za negu tela konstantno privlače sve veći broj kupaca. Prema podacima objavljenim na sajtu Mordor Intelligence, očekuje se da će tržište prirodne kozmetike do 2026. godine porasti 8,5 odsto. Kako navodi NielsenIQ, čak 40,2 odsto potrošača prilikom kupovine proizvoda za negu lica i tela bira one koji su napravljeni od prirodnih sastojaka, a prodaja proizvoda bez parabena raste 80 odsto brže u odnosu na ukupno tržište.

U želji da svoje znanje primene u proizvodnji kozmetike, dva doktora nauka i jedan doktorand sa Prirodno-matematičkog fakulteta u Kragujevcu osnovali su sopstvenu firmu. Proizvodi preduzeća HerbaLab iz Kragujevca, ručno pravljeni, bez mirisa i parabena, sve više privlače pažnju kupaca, a sve je počelo od kreme na bazi nevena.

“Imali smo sreće da se jedan od članova bavi i pčelarstvom, pa smo neke sirovine imali u startu”, započinje priču dr Nevena Mihailović, članica HerbaLab tima.

Pored toga, kaže, sami proizvode i biljna ulja i ekstrakte koji su neophodni sastojci njihovih proizvoda. 

Motivacija za ovakav poduhvat je bila jednostavna – želja da se primeni godinama sticano znanje i da se na taj način pomogne ljudima. Upravo zahvaljujući znanju i stručnosti, ali i hobiju jednog člana koji na svom imanju proizvodi deo sirovina, HerbaLab je uz minimalna ulaganja postao firma koja uspešno posluje.

“Početna ulaganja su bila stvarno minimalna, a za dalji razvoj smo ulagali od novca ostvarenog od prodaje proizvoda. Što se vremena za realizaciju zamisli tiče, neki realan i relevantan uspeh smo imali nakon manje od godinu dana”, navodi Mihailović, napominjući da su ulaganja uglavnom usmerena na sirovine koje oni ne mogu da proizvedu.

Izvor: HerbaLab / Nevena Mihailović

Rad u firmi kombinuju sa obavezama koje imaju na Prirodno-matematičkom fakultetu, pa se sama nameću pitanja kako se te obaveze uklapaju i da li se preklapaju.

“Kao i u svakom timu, veoma je bitno da svako bude zadužen za određeni deo posla, ali i da ‘uskoči’ kada se neko od nas preoptereti. Uklapanje sa poslom na PMF-u jeste teško, radno vreme nam je praktično u tri smene, nakon posla idemo u proizvodnju, a uveče pakujemo pakete za slanje. Nije takav baš svaki dan, ali otprilike polovinu nedelje provodimo u toj ‘brzini’. Ne mogu da kažem da nije teško, ali radimo to sa zadovoljstvom”, kaže Mihailović.

Tu je, naravno, i konkurencija, koja je na tržištu kozmetičkih preparata uvek bila prilično velika. Kako se čini, HerbaLab to ne brine previše.

“Konkurencija na ovom tržištu je dosta jaka, ali najiskrenija da budem, nikad nisam razmišljala o njoj. Glavni cilj nam je bio da ponudimo kvalitetan proizvod, koji će biti predstavljen na originalan način, ne kao klasična reklama, već da se predstavi sa svim svojim vrlinama i eventualnim manama, odnosno specifičnim uputstvima za upotrebu, uz dozu umerenog humora, i ljudi su stvarno stekli poverenje u nas na taj način”, objašnjava Mihailović.

Upravo tu, u tački koja spaja dve oblasti koje nam svima još uvek deluju kao da su na različitim krajevima iste niti – naučni rad i preduzetništvo – nalazi se zlatni presek poslovanja.

O tome je dr Nevena Mihailović govorila i na predavanju o primerima dobre preduzetničke prakse, nedavno održanom na PMF-u u Kragujevcu.

“Verujem da formalno akademsko obrazovanje pruža širinu i lakoću da se uče nove stvari. U toku razvoja posla otkrili smo i neke nepoznate talente koji se tiču digitalnog marketinga, dizajna i slično, što olakšava poslovanje i njegov razvoj. Suština je da je jako bitno zainteresovati se za neku oblast ili barem deo nje i ući u srž. Na taj način će se i javljati nove ideje. Na predavanju sam to predstavila kroz jednostavan primer Klarka Kenta i Supermena. Zašto ne bismo mogli da budemo oba lika? Jedan, koji radi ono za šta se školovao u nekim regularnim okvirima, ali i onaj drugi, koji je to nadogradio u preduzetništvo u konkretnijem obliku”, objašnjava ona.

I zaista, zašto ne bismo? 

Tagovi
EKO NAUKA
  • GAGA

    21.5.2022 #1 Author

    Pa to je prava stvar, nauka u sluzbi zdravlja

    Odgovori

  • TATJANA

    21.5.2022 #2 Author

    Bravo, samo napred

    Odgovori

  • SRDJAN

    21.5.2022 #4 Author

    Lepo je videti ovako nesto.

    Odgovori

  • TINA

    22.5.2022 #5 Author

    Prirodnaa kozmetika je najbolja

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    22.5.2022 #6 Author

    Uvek je lepo čuti priču o ambiciozni ljudima koji su sami izgradili uspešnu firmu. Svaka čast.

    Odgovori

  • MADMAX

    22.5.2022 #7 Author

    90% tih firmi „prirodno, prirodno 100%“ je tipa Božen i raznih marketig fora tako da to treba urediti zakonom.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    22.5.2022 #8 Author

    Samo napred!

    Odgovori

  • Milovan94

    22.5.2022 #9 Author

    Tako to rade dobre i odgovorne firme.

    Odgovori

  • IVAN

    22.5.2022 #10 Author

    Odlicno ko moze napred

    Odgovori

  • MARA

    22.5.2022 #11 Author

    Svaka čast.. Nadam se da je stvarno prirodno..

    Odgovori

  • JANA

    22.5.2022 #13 Author

    Uvek je lepo cuti ovakave vesti ,bravo za mlade ljude bravo

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    22.5.2022 #14 Author

    Svaka čast! Svi treba da predju na prirodnu kozmetikuz. Dosta su nas trovali…

    Odgovori

  • GOCA BG

    22.5.2022 #15 Author

    Sjajna prica,i primer drugima…

    Odgovori

  • DANIJELA

    22.5.2022 #16 Author

    Svaka cast i nadam se da ce biti vise ovakvih firmi.

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    22.5.2022 #17 Author

    Ne kaže se džabe da je znanje moć.

    Odgovori

  • BRANA19

    23.5.2022 #18 Author

    Super , bas lepo!

    Odgovori

  • Anna

    23.5.2022 #19 Author

    Spojili su lepo i korisno.

    Odgovori

  • BOJANA

    23.5.2022 #20 Author

    Svaka čast,samo napred

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    24.5.2022 #21 Author

    odlični proizvodi lično ih koristim treba podržati hrabre stručnjake. proizvodi su vrhunskog kvaliteta

    Odgovori

  • STRAHINJA

    29.5.2022 #22 Author

    Iako licno nisam pristalica „prirodne“kozmetike, lepo je videti domace male proizvodjace sa uspehom i zadovoljnim klijentima

    Odgovori

  • COCO

    16.7.2022 #23 Author

    Bravo!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.