Facebook predstavio novi proizvod

Pametne naočare Ray-Ban Stories za slikanje i razgovor

Hi-techInovacijeLifestylePreduzetnik

12.9.2021 12:01 Autor: Vladimir Jokanović

Pametne naočare Ray-Ban Stories za slikanje i razgovor Pametne naočare Ray-Ban Stories za slikanje i razgovor
Kompanija Facebook napravila je u saradnji sa čuvenim proizvođačem naočara Ray Ban prve “pametne naočare“ – Ray Ban Stories, sa parom kamera za snimanje... Pametne naočare Ray-Ban Stories za slikanje i razgovor

Kompanija Facebook napravila je u saradnji sa čuvenim proizvođačem naočara Ray Ban prve “pametne naočare“ – Ray Ban Stories, sa parom kamera za snimanje fotografija i video zapisa, mikrofonom i zvučnikom za slušanje podkasta i sa opcijom glasovnih komandi, bez upotrebe ruku.

Facebook je uspeo da ugradi impresivnu tehniku i okvir koji se gotovo ne razlikuje od klasičnog Ray Ban Wayfarer modela naočara za sunce. Okvrir za “pametne naočare“ je nekoliko milimetara deblji i svega pet grama teži od standardnog Wayfarer modela, prenosi Guardian.

Oba krila naočara imaju ugrađenu kameru koja snima fotografije od pet megapiksela i video zapise u trajanju do 30 sekundi dugim ili kratkim dodirom jedinog dugmeta na naočarima. U naočare, koje se prodaju po ceni 299 dolara, ugrađena su dva zvučnika i tri mikrofona. Naočare imaju Bluetooth 5.0 i Wi-Fi za sinhronizaciju sa telefonom.

Iz odeljenja Reality Labs kompanije Facebook, koje je razvilo pomenuti model naočara, poručili su da su one “dizajnirane da pomognu ljudima da žive u trenutku i da ostanu povezani“ među sobom.

“Predstavljamo potpuno nov način da ljudi ostanu povezani sa svetom oko sebe i zaista budu prisutni u najvažnijim životnim trenucima, i da izgledaju dobro dok rade“, navodi Reality Labs. Ray Ban Stories mogle bi biti idealne za video pozive.

Foto: Youtube screenshot

Naočare koje su proizveli Facebook i Ray Ban nisu prve te vrste na tržištu, ali se proizvođači nadaju da bi mogle biti prve koje će se masovno koristiti, dodajući da su projektovane kao računarska platforma koja će se dalje razvijati. Prve naočare sa ugrađenom kamerom proizveo je Snapchat 2016. godine, a Amazon je 2019. godine lansirao svoje pametne naočare. Sličan proizvod priprema i Apple.

Ray Ban Stories u suštini mešaju funkcionalnost slušalica kao što su AirPods kompanije Apple sa naočarima za sunce koje mogu da snimaju fotografije. Uprkos velikim nadama Facebooka, nije izvesno da će ovaj proizvod pronaći veliki broj kupaca, s obzirom na to da su fotografije napravljene mobilnim telefonima daleko superiornije, kao i da mnogi korisnici telefona već imaju slušalice.

Naočare mogu postaviti pitanje zaštite privatnosti potrošača, jer će prikupljati podatke za koje Facebook navodi da su mu potrebni, a za njihovu upotrebu potreban je FB nalog. Naočare imaju prekidač sa unutrašnje strane za isključivanje funkcija snimanja, dok trepćuće LED svetlo na prednjoj strani pokazuje da je snimanje u toku, prenosi Time.

Foto: Youtube screenshot

“Od početka smo dizajnirali Ray–Ban Stories imajući na umu privatnost, dodajući brojne ugrađene funkcije koje vlasnicima uređaja i posmatračima pružaju kontrolu i mir“, navedeno je na zvaničnoj web stranici Facebooka. Kompanija je istakla da su Ray-Ban Stories prvi proizvod višegodišnjeg partnerstva sa optičarskom kućom EssilorLuxottica.

Naočare su u ponudi u SAD, Kanadi, Velikoj Britaniji, Irskoj, Italiji i Australiji, a pored osnovnog modela uskoro će biti predstavljene i u dve polarizovane verzije od 329, odnosno 379 dolara. Ray Ban Stories biće dostupne u 20 verzija i pet boja. Baterija, uz umerenu upotrebu, kako navodi proizvođač, traje oko šest sati, a Facebook ističe da naočare nisu vodootporne.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.