Način zapošljavanja koji briše sve granice

Platforma preko koje možete tražiti i nuditi posao širom sveta

BiznisBolji posaoFirme u fokusuInovacijePreduzetnikU fokusu

24.11.2021 10:19 Autor: Julijana Vincan

Platforma preko koje možete tražiti i nuditi posao širom sveta Platforma preko koje možete tražiti i nuditi posao širom sveta
Skoro u svakoj zemlji postoji specijalizovani sajt za zapošljavanje, preko kojeg kompanije mogu da pronađu odgovarajuće kandidate, ali i da svi oni koji traže... Platforma preko koje možete tražiti i nuditi posao širom sveta

Skoro u svakoj zemlji postoji specijalizovani sajt za zapošljavanje, preko kojeg kompanije mogu da pronađu odgovarajuće kandidate, ali i da svi oni koji traže posao dođu do željenih oglasa. Osnivači jednog startapa iz Brašova (Rumunija) imali su širu viziju i osnovali portal za zapošljavanje na svetskom nivou.

„Uopšteno gledano, svaka zemlja ima sajtove za zapošljavanje. Većina njih nije ni prevedena na engleski jezik, već samo navode oglase sa eventualno jednom priloženom slikom, tako da oglasi nisu prilagođeni za prijem stranih kandidata. Na taj način je međunarodni regruter u Hrvatskoj, Srbiji, Rumuniji i Bosni i Hercegovini u obavezi da koristi lokalne platforme za zapošljavanje, što znači – četiri različite fakture, četiri valute, četiri načina razmišljanja i naravno četiri pretplate“, objašnjava za Biznis.rs osnivač startapa 3minutesjob (3mj), Andrea Adamo, čije se kancelarije nalaze i u Rovinju (Hrvatska) i Nju Delhiju (Indija).

Prema njegovim rečima, 3mj je prevazišao fizičke granice i omogućava poslodavcu da bude kreativan koristeći neograničeni broj fotografija i video zapisa, Google lokaciju i na desetine novih alata. Gabriel Lupu je uz njega suosnivač i tehnički direktor (CTO).

„Koristeći 3mj naši klijenti mogu da regrutuju radnike širom sveta i da plaćaju samo jednu mesečnu fakturu. Cela priča je počela od mesta u kome sam rođen i u kom sam odrastao (Trst, Italija). Kao i mnogi ljudi, osećao sam potrebu da putujem zbog osećaja da živim u ’zatvorenoj kutiji’, jer je grad bio okružen fizičkim i geografskim granicama (Slovenija je na severu i istoku, a more na jugu). I dalje je tako – Italijani ne idu u Sloveniju, Slovenci ne idu u Italiju. Ljudi iz Trsta idu u Milano da nađu posao u struci, a oni, nažalost, ne uzimaju u obzir ni Ljubljanu, niti Zagreb ili Budimpeštu“, smatra naš sagovornik.

Tršćansko tržište rada, kako kaže, stoga nije moglo da ga zadrži, pa je odlučio da živi i radi u inostranstvu.

Foto: 3minutesjob

„Kao što sam to učinio ja, slično planira da uradi i više od 50 odsto evropskih, američkih i azijskih studenata, odnosno nameravaju da se presele kako bi našli bolji posao. Problem je u tome što se ljudi zbog posla i dalje iseljavaju, jer ne postoji platforma za zapošljavanje. Sve funkcioniše po principu ’od usta do usta’, jer glavni slovenački oglasni prostor za poslove nije preveden na engleski ili italijanski. Mi zato rušimo fizičke i mentalne granice. Generalno, naš korisnik je pripadnik ’generacije Z’ (mladi rođeni od 1990. do 2010. godine) i nema jasne ideje o svom prvom poslu“, ističe Adamo.

Dodaje da primenom do 50 filtera svako ko traži posao može da pronađe onaj koji mu najviše odgovara, u zavisnosti od trenutnih potreba.

„Ponude su prikazane po blizini vaše lokacije, a nalaze se širom sveta. Regruteri zainteresovani za međunarodno zapošljavanje mogu pretraživati našu bazu podataka ili objaviti posao u bilo kojoj zemlji. Koncept je jednostavan, jedna globalna platforma važi za celo tržište rada. Danas tri milijarde ljudi koristi Facebook kako bi ostali u kontaktu sa ljudima širom sveta i niko se ne bi prijavio na društvenu mrežu tog tipa da je svedena samo na lokalni, nacionalni nivo“, naveo je osnivač startapa.

Misija kreatora ovog startapa je da pruže jednake mogućnosti širom sveta svakome ko traži zaposlenje, bez obzira na lokaciju, pol, godine ili afinitete.

Foto: 3minutejob

„Kako 3mj privlači sve više korisnika, to su jače baze podataka o kompanijama i poslovima koje se dele na platformi, pružajući na taj način svima bolji pogled na tržište rada. Ako su vrednosti Evropske unije (EU) sloboda kretanja ljudi, usluga i robe, naša vizija je poprilično slična – naš san je svet bez fizičkih i mentalnih prepreka. Naša želja je da pomognemo ljudima koji traže posao u inostranstvu da ga i pronađu. Naši klijenti su kompanije kojima je potrebna strana radna snaga – hoteli u Dubaiju, nemačke fabrike ili istočnoevropske građevinske kompanije“, otkriva Adamo.

Trenutno imaju 35.000 korisnika iz 124 različite zemlje, a 3.000 kompanija je objavilo 3.000 konkursa za posao u 97 zemalja. Indijske kompanije i osobe koje traže posao u Indiji čine 30 procenata njihove baze podataka, dok se 20 odsto odnosi na rumunsko tržište, a ostalo na ostatak sveta.

„Dobili smo 37.000 evra od evropskih fondova koji su nam omogućili da se plasiramo online sa prilično bazičnim minimalno održivim proizvodom (MVP). Pre godinu dana je investicioni fond Fil Rouge Capital iz Zagreba uložio u naš startap 50.000 evra, a taj novac je utrošen u pokretanje drugog MVP-a i postizanje današnjih rezultata. Pre ove podrške imali smo 3.000 korisnika, a nakon investicije broj korisnika se povećao na 35.000“, naglasio je naš sagovornik.

Svakodnevno se, kako kaže, sastaju sa investitorima, slušaju klijente, prisustvuju događajima i uređuju svoje alate.

„Dakle, ažuriranje poslovanja nikada nije u stanju mirovanja. To bi mogla da bude tajna našeg rasta i razlog zašto neki naši ’sredovečni nacionalni takmičari’ neće moći duže da opstanu. Osim pomenutih investicija, uložili smo 50.000 evra sopstvenog novca i spremni smo da nastavimo da investiramo kako bi nivo kapitalizacije firme bio što viši i spreman za naredne runde ulaganja“, napomenuo je Adamo.

Glavni savet koji je naš sagovornik dao svima koji pokreću svoj startap je da požure sa MVP-jem.

„Možda je previše izazovno, ali investitori moraju da vide malo rezultata. Takođe, postarajte se da su suosnivači koje birate komplementarni i da sa njima pravite jasne sporazume. Uslovi za postupanje prilikom prekida saradnje su veoma važni. Što se tiče investitora, rekao bih da je u istočnoj Evropi to veoma komplikovano. Kada je startap u ranoj fazi, to je posebno teško, pa je zaista neophodno da se fokusirate na MVP“, savetuje osnivač startapa 3mj.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.