Schlarafia – Dug put od zanatske radionice na Čuburi do moderne fabrike
BiznisBolji posaoLifestyleMoja firmaPreduzetnikZanimljivosti
14.1.2021 11:46 Autor: Marija Jovanović
Priča o Šlarafiji (Schlarafia) otpočela je daleke 1934. godine i neprekidno se nastavlja u trećoj generaciji naslednika Đorđa Vukasovića, njenog osnivača. Naime, kao mladi pitomac srpskog društva „Privrednik“ sa sajma tehnologija u Lajpcigu vraća se pun ideja kako da tapacirani nameštaj učini izdržljivijim.
Godinama je u malenoj radionici na Čuburi pleo žičana jezgra unapređujujući sistem vezivanja opruga, a mnogo godina kasnije mu se u tome pridružio unuk Dejan Kapetanović.
On je, još kao dečak, uz dedu savladavao ne samo zanatske veštine već je stekao ljubav prema radu, naučio vredne lekcije o uslužnosti i hranio nasleđenu želju da svojim kupcima učini život lakšim i lepšim kroz unapređivanje podloga za spavanje.
Danas, ova porodična firma proizvodi opremu za spavanje vrhunskog kvaliteta. Osim maloprodajne mreže u Srbiji, prisutna je i u regionu, a svoj izložbeni salon ima i u prestonici Austrije.
Zanatska ručna izrada zahteva posvećenost i vreme
Upravo spoj modernog i tradicionalnog čini Šlarafiju posebnom. „Da nismo ostali verni tradiciji izgubile bismo sve vrednosti koje zanatska ručna izrada nosi u pogledu posvećenosti i predanosti svakome za koga se madrac izrađuje. Sa druge strane, da se nismo edukovali i širili svoja znanja ne bismo mogli da napredujemo. Naša znanja ne uključuju samo tehničke veštine, već zadiru u polje zdravstvenih, higijenskih i ekoloških aspekata održivosti postelje“, kaže za Biznis.rs direktorka marketinga Šlarafije Sonja Kapetanović.
Dug je put prešla Šlarafija od radionice na Čuburi do moderne fabrike u kojoj se danas proizvode prestižni ručno rađeni dušeci širokog spektra karakteristika. Njihov asortiman zaokružuje koncept „vrhunske opreme za spavanje“ koji obuhvata ručno rađene tapacirane krevete, naddušeke, bebi dušeke, jorgane i jastuke različite ispune i primene, kao i posteljinu i protektore.
„Tako na primer za izradu jednog žičanog jezgra bračnog madraca našem majstoru je potrebno sat i po vremena da ga isplete, a mašina u toku istog vremena uradi više od 50 ‘običnih jezgara’ „, kaže Kapetanović.
Zbog specifičnosti izrade žičanog jezgra, za ovu inovaciju Šlarafija je 2009. godine dobila rešenje o patentu Zavoda za intelektualnu svojinu čime su zaštitili svoj patent koji je jedinstven na tržištu.
„Neretko se dešava da nam se u salonima pojave bake i deke koje za svoje unučiće biraju dušek firme na kojoj i sami spavaju. Lepo je videti vernost naših spavača unutar tri generacije. Iako smo veći deo postojanja bili usmereni na građanstvo poslednju deceniju smo posvetili razvoju hotelskog segmenta i to na insistiranje klijenata koji su hteli da u domaćim hotelima spavaju kao kod svoje kuće“, navodi naša sagovornica.
Holanđani menjaju dušeke na svakih pet godina, Balkanci na 20
Na pitanje koliko novca su ljudi u Srbiji spremni da izdvoje za ovakvu vrstu proizvoda, a da ne smatraju to kao investiciju koja nije neophodna, Kapetanović navodi da Holanđani i Skandinavci imaju najvišu kulturu i svest o važnosti postelje.
„Ako poredimo navike stanovnika određenih zemalja u odnosu na frekvenciju zamene dušeka možemo primetiti da Holanđani i Skandinavci prosečno obnavljaju dušeke na pet godina. Njih slede Amerikanci koji na svakih sedam godina kupuju nov dušek, a stanovnici Zapadne Evrope to čine na oko deset godina. Nažalost, na Balkanu dušeci ’opstaju’ u domovima i po dve decenije što nikako nije dobro iz higijenskih i zdravstvenih razloga. S druge strane, činjenica da kupovinu novog modela mobilnog telefona obavljamo svake dve godine govori o tome da je nivo svesti našeg stanovništa na poražavajućem nivou i nezavisna je od kupovne moći“, napominje Kapetanović.
Zbog toga je, kako navodi, Šlarafija sprovela naučnu studiju na Farmaceutskom fakultetu u kojoj je kroz kliničke i laboratorijske parametre, kao validaciju i samoprocenjivanje od strane samih korisnika, nedvosmisleno pokazala uticaj dobre podloge za spavanje na kvalitet noćnog odmora, dnevnu rutinu i stepen radne aktivnosti.
Pandemija podstakla privrednike na saradnju
Kada se tokom protekle godine svim privrednicima u poslovanju preprečila situacija sa korona virusom, tim Šlarafije preuzeo je inicijativu kako bi podržao domaće privrednike.
„S obzirom da su se domaći turistički objekti našli pred izazovima, mi smo za njih kreirali posebne ponude madraca i opreme za spavanje po posebnim komercijalnim uslovima. Svim zainteresovanim truističkim domaćinstvima smo na raspolaganje stavili svo naše znanje u vidu savetovanja oko odabira vrste postelje, ključnih elemenata kao i različitog cenovnog i kvalitativnog razreda shodno tipu gostiju ka kojima su orjentisani. Mnoge smo usmerili i na Ipard fond namenjen podsticaju turističkih aktivnosti ruralnih područja. Čak smo za vinarije, etno domaćinstva i smeštaje apartmanskog tipa kreirali namenske etikete za dušeke“, napominje direktorka marketinga Šlarafije.