Ivana Aleksandrović Ivee za Biznis.rs o svojoj karijeri i kako muzika može biti ozbiljan biznis

Studio je mesto gde sada najbolje dišem

KulturaLifestylePreduzetnikZanimljivosti

24.10.2021 17:36 Autor: Marko Andrejić

Studio je mesto gde sada najbolje dišem Studio je mesto gde sada najbolje dišem
Mnogo iskustva sam stekla u radu s ljudima, shvatila šta ih pokreće, kako se zvukom diriguje njihovim emocijama, koliko je iskrenost važna i u... Studio je mesto gde sada najbolje dišem

Mnogo iskustva sam stekla u radu s ljudima, shvatila šta ih pokreće, kako se zvukom diriguje njihovim emocijama, koliko je iskrenost važna i u tom poslu nema foliranja. Iskonski se producira, a onda i nastupa, i tu nema greške. Ta karijera mi je otvorila mnoga druga vrata, upoznala sam ljude u Beogradu koji su tražili nekog poput mene, muzički i produkcijski potkovanog za rad u studiju. Prvi koraci su mi bili 2007. godine kada sam počela rad u studiju Loudworks i taj period je bio intenzivan – rad u studiju preko nedelje, sihronizacija crtanih filmova i reklama, zatim noću moja muzika, a vikendima nastupi. Sve to je trajalo do 2012. godine paralelno i intenzitet je bio na vrhuncu kada sam odlučila da svo stečeno znanje usmerim da mirniji posao i stil života. Napravila sam pauzu sa nastupima dve godine i to je bio važan period za moje pozicioniranje u nekom drugom svetu u kom sam plivala već godinama, ali sam se tada potpuno posvetila zvuku u svetu marketinga. Nastao je studio MassIvee.

Ovako priču o svojoj karijeri počinje Ivana Aleksandrović – Ivee, muzičar, producent i DJ, koja je kao vrlo mlada ušla u svet muzike i u njemu ostala i dan-danas. Kako kaže u razgovoru za Biznis.rs, sve je počelo upisom u muzičku školu na odsek violina, pošto je još od sedme godine bila usmerena na muzičko obrazovanje.

Zbog talenta i emocija koje je pokazivala ka muzici to je bio neki logičan korak, iako kao dete još uvek nije imala svest o tome čime želi da se bavi. Ipak, već sa prvim sazrevanjem i otkrivanjem elektronske muzike, odlučila je da ne ide do kraja u klasiku, pošto ju je hipnotisao svet digitalnog zvuka.

„Sa četrnaest godina počinjem prve produkcijske korake i zbog muzičkog obrazovanja sve je išlo dosta lako čim sam malo savladala softver i shvatila kako da reprodukujem svoje misli i ideje u zvuk. Prvu ploču sam izdala 1999. godine za nemački Label, ali i pored toga sam nastavila da sviram violinu i upisala fakultet. Uglavnom sve što krenem i završim, čak i kada nisam baš luda za tim. To danas pokušavam da ispravim, da pratim i radim samo ono što zaista želim“, ističe naša sagovornica.

Devojka koja producira techno – čista egzotika

Diplomirala je violinu, a paralelno sa studijama izdavala ploče i nastupi su spontano rasli, jer je, kako kaže, Evropom, a i svetom, brzo odjeknula vest da neka devojka producira techno, što je tada bila retkost i neviđeno egzotično.

„DJ-ing me nikada nije mnogo zanimao, nastupi su mi se bazirali na Live act-u i puštala sam samo svoju muziku. Karijera kao Ivee mi je ostvarila snove i to je bilo ono što sam srcem radila. Sve se desilo spontano, pozivi za nastupe su stizali iz celog sveta, vrlo brzo je to postao i biznis, uključio se menadžment i agenti. Godinama sam disala vazduh klubova, festivala, zapaljene mase, letela iz grada u grad i nosila svoj zvuk sa sobom. Spoj svega je strancima bio jako zanimljiv i energija je bila neverovatna„, rado se priseća toka svoje karijere Ivana.

Ivana Aleksandrović Ivee / Foto: Branislav Nadeždić

Kaže da joj je muzika postala posao praktično od prvog nastupa i prvog izdanja i dodaje da je muzika vrlo profitabilna ako se radi kako treba i gde treba, a ona je radila uglavnom u inostranstvu. Tvrdi da su nastupi ono od čega muzičari žive, a njoj toga nije falilo.

„Jedno vreme sam imala balkanski orijentisan projekat Zap Me Strobe, nisam htela više da letim po svetu i želela sam nešto što je lokalno orijentisano. To je bilo isplativo do nekog nivoa, ali status DJ-eva i producenata na Balkanu je prilično loš. Ipak, i to je još jedno ogromno iskustvo, ali mi je oduzimalo mnogo energije, a bez preterane isplativosti. Muziku ću uvek da radim zato što mi je to potrebno duši, ali mislim da neću više da se vraćam na stage. Studio je mesto gde sada najbolje dišem„, navodi Ivana.

Na pitanje kako je odlučila da osnuje svoj studio i kako je izgledao početak „samostalnog biznisa“, kaže da za produkciju zvuka ili reklama nije presudna oprema, već „uši, skill i talenat“, tako da je uvek više ulagala u sebe.

„Nisam bila lenja da satima klikćem dok ne dođem do rezultata iza kog mogu da stanem i kažem – ovo sam ja radila, izvolite. Uložila sam dosta u početak biznisa, ali iskreno, nisam to osetila, jer mi je spoj svega što sam radila omogućio da nemam dramu na finansijskom polju”, objašnjava naša sagovornica i dodaje da je uložila neverovatan broj radnih sati i projekata, i zato smatra da bi svaki drugi ishod bio nelogičan – “prosto kada si ceo u nečemu, stvari idu kako treba“.

Ivana Aleksandrović Ivee / Foto: Aleksandra Bergam

Od stejdža preko filmova do reklama

Godinama se kalila na velikom broju TV serijala, filmova, od Disney-ja i Dreamworks-a do bioskopskog programa. Ipak, danas skoro da to i ne radi, a pre nekoliko dana odbila je sinhronizaciju bioskopskog crtanog filma jer joj rad sa, kako kaže, „velikim brojem ljudi i velikim brojem sujeta više nije izazov“.

„Danas najviše radim reklame, a tu mislim na sve od kreative do snimanja voiceovera, kompletne produkcije i finalnog proizvoda koji vidite na TV-u. Najveći i dugogodišnji klijent mi je Dexy Co i njih definitivno ne mogu da nazovem klasičnim klijentom jer toliko dugo radimo i stvaramo da je to postala neka vrsta saradnje na drugom nivou. Klijenata nemam mnogo i trudim se da tako ostane jer sam „one man band“ u većini stvari koje radim. Neko bi rekao „control freak“, ali je ipak suština da ono što izbacim u etar bude 100 odsto to. Mozzart je takođe neko kome sam maksimalno posvećena i to su ekskluzivne saradnje, a tu su i Milka, Rio Mare, Medigroup, Erste, Pro Plan, Plazma, Mastercard, Lilly, Argeta, Nespresso…“, nabraja Ivana, uz napomenu da ne juri klijente, već poslovi dolaze sami, pošto je preporuka najbolji put.

“Imam vrlo neposrednu komunikaciju sa svim saradnicima i na taj način postajemo više partneri nego čist biznis”.

Tvrdi da pandemija uopšte nije uticala na njen rad u proteklih godinu i po dana, jer veliki deo posla obavlja „remote“, na daljinu. Čak su se stvorile nove mogućnosti i sve je to ubrzalo proces produkcije.

Planovi za naredni period su joj vrlo ambiciozni – da manje radi, a više bude pored mora!

„Biznis me je uvek vozio i voziće me, ali ga treba ograničiti tako da privatni život ipak bude na prvom mestu!“, zaključuje Ivana Aleksandrović Ivee.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.