Zašto je poslovni imenik važan za firme i građane?
BiznisBolji posaoFirme u fokusuMoja firmaPreduzetnikU fokusu
11.6.2021 16:02 Autor: Julijana Vincan
Iako nekome može da zvuči logično da u doba interneta i novih tehnologija štampana izdanja više i nisu toliko važna, razni primeri nas s vremena na vreme uvere u suprotno. To pokazuje i iskustvo firme Digital Azut, koja već šest godina zaredom radi distribuciju poslovnog imenika „Moja Delatnost“ širom cele Srbije.
„Štampano izdanje imenika ima veliki domet zbog specifičnog načina distribucije. Primerak se može uzeti u čekonici kod lekara, na autobuskoj stanici, aerodromu i na drugim prometnim lokacijama. Distribuira se i po domaćinstvima, jer sadrži informacije koje su neophodne svakom domu, a veliki deo populacije i dalje poklanja poverenje informacijama na papiru.“, objašnjeno je za Biznis.rs u kompaniji Digital Azut.
U inostranstvu je značaj ovakvih imenika još izraženiji i takva izdanja se veoma cene. Tako da nije neobično videti kvalitetan poslovni imenik kraj govornice i na javnim mestima, ali zbog njihovog značaja za celokupnu zajednicu, ovi imenici ostaju na svom mestu i služe svim građanima.
„Osim toga, samim firmama je ovakav tip oglašavanja od neizmernog značaja, pošto mogu da budu sigurne da je njihov kontakt dostupan i da ih budući klijenti, poslovni partneri i saradnici mogu lakše naći. Ipak, za najbolje rezultate preporučujemo kombinaciju tradicionalnog pristupa (poslovni imenik) i internet marketinga, kako bi se obuhvatile sve potencijalne ciljne grupe“, naglasili su naši sagovornici.
Kako oni ističu, uloženo u marketing vraća se višestruko.
„Ako planirate pokretanje biznisa ili želite da unapredite svoje poslovanje, definitivno je jedna od najvažnijih stvari angažovanje marketing agencije, koja će brinuti o svim segmentima vaše promocije i osigurati priliv novih klijenata. To što je neko „majstor svog zanata“ nije nikakva garancija da će uspeti da napravi bum na tržištu i dopre do ljudi koji imaju potrebu i želju za određenim proizvodima i uslugama“, navedeno je u kompaniji Digital Azut.
Dodaju i da na hiljade korisnika dnevno posećuje platformu Moja Delatnost u potrazi za novim poslovnim mogućnostima i zarad kreiranja online identiteta kompanije.
„Do sada se kombinovan tip oglašavanja pokazao kao dobra prilika za razvoj poslovanja, sticanje novih saradnika i/ili klijenata, kao i za efektnu prezentaciju novootvorenih kompanija. Objava na portalu predstavlja jedno od najefikasnijih rešenja za firme koje nemaju svoj sajt ili trenutno nemaju sredstva za takvu investiciju. Svaki oglas je mini verzija internet stranice koja sadrži reprezentativan opis vašeg poslovanja, reference i kontakt podatke. Preduzeća koja redovno ulažu u marketing dobro znaju da – ako nisi online, možda ni ne postojiš, posebno u doba kada sve više ljudi provodi sve više vremena ispred svojih kompjutera i na svojim mobilnim uređajima“, ističu naši sagovornici.
Kako kažu, Moja Delatnost je jedna od najvećih srpskih platformi za marketinšku razmenu, koja okuplja desetine hiljada klijenata koji se bave najrazličitijim delatnostima – od velikih korporacija, građevinskih kompanija, javnih ustanova i fakulteta do najraznovrsnijih malih preduzeća i preduzetničkih radnji.
„Portal takođe sadrži sve bitne informacije kao što su brojevi hitnih službi, bitni telefonski brojevi, a svi ostali važni podaci mogu se naći u štampanom izdanju poslovnog imenika. Ovakav način oglašavanja, uz kvalitetan izvor informacija na internetu i štampanom izdanju, dokazano je najefikasniji. Štampano izdanje je na raspolaganju i kad čovek nema pristup internetu“, zaključak je kompanije Digital Azut.