BMW planira veliki povratak na kinesko tržište
6.9.2025 16:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 12



Nemački auto-gigant BMW je uveren da može da se vrati rastu na svom najvećem tržištu, Kini, sa potpuno električnom serijom „Neue Klasse“, velikim ckoja je započela ove nedelje lansiranjem prvog modela.
„Više smo nego konkurentni sa ovim proizvodom“, rekao je finansijski direktor Valter Mertl za Reuters i izrazio uverenje da če sa sve sve većom dostupnošću „Neue Klasse“, ponovo videti rast u Kini.
Kao i njegovi evropski rivali, BMW je pretrpeo poraze u Kini zbog agresivne lokalne konkurencije i pada tržišta nekretnina koje je odvratilo bogate kineske potrošače od kupovine novih automobila.
U prvoj polovini 2025. godine, prodaja nemačkog proizvođača luksuznih automobila u Kini pala je za 15,5 odsto, prenosi SEEbiz.
„Gledajući našu buduću paletu modela, nisam zabrinut“, rekao je Mertl nakon što je BMW u petak predstavio svoj električni SUV Neue Klasse iX3, koji će biti na kineskom tržištu do leta 2026. godine.
Lansiranje je usledilo pre salona automobila IAA 2025 u Minhenu, gde se lokalni brendovi automobila bore sa rastućim kineskim prisustvom kako bi ostali konkurentni. Baterije u novim vozilima bile su između 40 i 50 odsto jeftinije od onih u postojećim modelima, rekao je Mertl, što je ključni faktor u pomaganju grupi da poveća profitabilnost.
Pročitajte još:
Govoreći o uvoznim tarifama u Sjedinjenim Američkim Državama, gde BMW ima svoj najveći proizvodni pogon, Mertl je ponovio da će tarife smanjiti maržu profita kompanije za 1,25 procentnih poena u 2025. godini.
LEKI
6.9.2025 #1 AuthorKina je preuzela ekonomsku dominaciju
ZVONČICA
7.9.2025 #2 AuthorOduvek su bili svetska sila
Šone
6.9.2025 #3 AuthorKina im je prevelik zalogaj da bi je ignorisali.
MARA
7.9.2025 #4 AuthorČudo nije ranije
KIMCHI
7.9.2025 #5 AuthorDva konkurenta
HANA
7.9.2025 #6 AuthorKina je veliko tržište. Ništa čudno.
WanderingSpirit
7.9.2025 #7 AuthorNoralno. Kina je ogromno trziste
ŽIZI
7.9.2025 #8 AuthorStrategija rasta – Kina je ključ, pa povratak može značajno povećati prihod.
MinjaKristalŠminkanje
7.9.2025 #9 AuthorBMW svojim povratkom na kinesko tržište cilja da iskoristi rastuću potražnju za premium i električnim vozilima. Ovaj potez pokazuje stratešku važnost Kine za globalne auto-gigante.
VALERIJA
7.9.2025 #10 AuthorTo je najjače tržište pa nije ni čudno.
VERDE17
7.9.2025 #11 AuthorNeue Klasse električni modeli ciljaju rast tržišnog udela
ZVONČICA
7.9.2025 #12 AuthorMislim da su mnogima zadali domaći zadatak