obnavljanje portfolija nemačke auto-kompanije

BMW planira veliki povratak na kinesko tržište

AutomobiliU fokusu

6.9.2025 16:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 12

BMW planira veliki povratak na kinesko tržište BMW planira veliki povratak na kinesko tržište
Nemački auto-gigant BMW je uveren da može da se vrati rastu na svom najvećem tržištu, Kini, sa potpuno električnom serijom „Neue Klasse“, velikim ckoja... BMW planira veliki povratak na kinesko tržište

Nemački auto-gigant BMW je uveren da može da se vrati rastu na svom najvećem tržištu, Kini, sa potpuno električnom serijom „Neue Klasse“, velikim ckoja je započela ove nedelje lansiranjem prvog modela.

„Više smo nego konkurentni sa ovim proizvodom“, rekao je finansijski direktor Valter Mertl za Reuters i izrazio uverenje da če sa sve sve većom dostupnošću „Neue Klasse“, ponovo videti rast u Kini.

Kao i njegovi evropski rivali, BMW je pretrpeo poraze u Kini zbog agresivne lokalne konkurencije i pada tržišta nekretnina koje je odvratilo bogate kineske potrošače od kupovine novih automobila.

U prvoj polovini 2025. godine, prodaja nemačkog proizvođača luksuznih automobila u Kini pala je za 15,5 odsto, prenosi SEEbiz.

„Gledajući našu buduću paletu modela, nisam zabrinut“, rekao je Mertl nakon što je BMW u petak predstavio svoj električni SUV Neue Klasse iX3, koji će biti na kineskom tržištu do leta 2026. godine.

Lansiranje je usledilo pre salona automobila IAA 2025 u Minhenu, gde se lokalni brendovi automobila bore sa rastućim kineskim prisustvom kako bi ostali konkurentni. Baterije u novim vozilima bile su između 40 i 50 odsto jeftinije od onih u postojećim modelima, rekao je Mertl, što je ključni faktor u pomaganju grupi da poveća profitabilnost.

Govoreći o uvoznim tarifama u Sjedinjenim Američkim Državama, gde BMW ima svoj najveći proizvodni pogon, Mertl je ponovio da će tarife smanjiti maržu profita kompanije za 1,25 procentnih poena u 2025. godini.

  • LEKI

    6.9.2025 #1 Author

    Kina je preuzela ekonomsku dominaciju

    Odgovori

  • Šone

    6.9.2025 #3 Author

    Kina im je prevelik zalogaj da bi je ignorisali.

    Odgovori

  • MARA

    7.9.2025 #4 Author

    Čudo nije ranije

    Odgovori

  • KIMCHI

    7.9.2025 #5 Author

    Dva konkurenta

    Odgovori

  • HANA

    7.9.2025 #6 Author

    Kina je veliko tržište. Ništa čudno.

    Odgovori

  • WanderingSpirit

    7.9.2025 #7 Author

    Noralno. Kina je ogromno trziste

    Odgovori

  • ŽIZI

    7.9.2025 #8 Author

    Strategija rasta – Kina je ključ, pa povratak može značajno povećati prihod.

    Odgovori

  • MinjaKristalŠminkanje

    7.9.2025 #9 Author

    BMW svojim povratkom na kinesko tržište cilja da iskoristi rastuću potražnju za premium i električnim vozilima. Ovaj potez pokazuje stratešku važnost Kine za globalne auto-gigante.

    Odgovori

  • VALERIJA

    7.9.2025 #10 Author

    To je najjače tržište pa nije ni čudno.

    Odgovori

  • VERDE17

    7.9.2025 #11 Author

    Neue Klasse električni modeli ciljaju rast tržišnog udela

    Odgovori

  • ZVONČICA

    7.9.2025 #12 Author

    Mislim da su mnogima zadali domaći zadatak

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.