EPIDEMIJA NE ŠTETI ATLANTIC GRUPI Rast prodaje i dobiti usprkos restrikcijama
28.4.2020 12:51 Autor: Redakcija Biznis.rs
Atlantic Grupa je u prvom tromesečju ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 170,8 miliona evra, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 12,2 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi 16,2 miliona evra i veća je za 15,4 odsto, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal lane narasla 10,6 posto na 11,9 miliona evra.
“Tromesečje je na svakom planu obeležila pre svega pandemija Covid-19, sa kojom se svet još nije izborio, a s novim korona virusom i njegovim posledicama tek učimo da živimo i poslujemo. Neupitno je da ovo ima značajan uticaj i na nas, međutim do sada, osim prestanka prodaje u HoReCa kanalu i pada potrošnje u on-the-go i impulsnom segmentu, nismo imali drugog značajno negativnog uticaja na naše poslovanje“, objavila je Atlantic Grupa na svom sajtu.
Oni napominju da su u prvom kvartalu ostvarili značajan organski rast, koji je najvećim delom posledica odličnih rezultata strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, apotekarskog lanca “Farmacia”, poslovnog područja Donat Mg i SPP Kafa.
„Verujemo da će nam stabilna finansijska pozicija, istorijski najviši rezultati u 2019. godini, neupitna predanost Atlanticovih zaposlenih, koja je u ovoj situaciji posebno došla do izražaja, kao i snaga naših brendova, pomoći da prebrodimo ovu krizu s minimalnim negativnim posledicama“, rekao je predsednik Uprave Emil Tedesći.
Iako se poslovanje Atlantic Grupe, kako navode, tokom većeg dela prvog tromesečja odvijalo uobičajeno, proglašenje globalne pandemije Covid-19 i uvođenje restriktivnih mera na svim ključnim tržištima sa ciljem prevencije širenja bolesti, počeli su da utiču na poslovanje kompanije u drugoj polovini marta meseca.
Navode da se negativni uticaj osetio primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu zbog zatvaranja hotela, restorana i kafića i u određenoj meri i na prodaju proizvoda namenjenih za konzumaciju izvan kuće i tkozvanh. impulsnih proizvoda.
Ti negativni uticaji su, kako napominju, istovremeno anulirani povećanom potražnjom i stvaranjem zaliha u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Bakine tajne, ali i Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, dela slanog i slatkog Štark programa, Cedevite za konzumaciju kod kuće, proizvoda namenjenih održavanju lične higijene i čistoće, te proizvoda koji se prodaju kroz Farmaciju.