KUPOVINA PUTEM INTERNETA ZA STO ODSTO VEĆA NEGO LANE Uprkos popularnosti, elektronska trgovina ima i negativnu stranu
AnalizaEkologijaHi-techLifestyleSrbijaU fokusuVesti
9.10.2020 14:10 Autor: Julijana Vincan
Elektronska trgovina, ili e-commerce, sve je popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima, ali ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe, prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu. Ovaj poslednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa, navodi se u istraživanju kompanije Continental.
Svaki četvrti kamion u proseku se koristi za povraćaj robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju emitovanja ovog štetnog gasa.
Do 2025. godine svi proizvođači će morati da smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosečnim vrednostima u 2019. godini. Ova brojka do 2030. godine mora biti smanjena za čak 30 procenata.
Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije Continental. Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni uticaj na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen dioksida. Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače.
U borbi protiv klimatskih promena velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom onlajn kupovine. Na taj način mogu da izbegnu povraćaj velikog dela onoga što stiže na kućne adrese.
Samo u Nemačkoj potrošeno 20 milijardi na online kupovinu
Prema podacima Nemačkog udruženja za elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna potrošili ukupno 20,2 milijarde evra na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde evra više nego u istom periodu prošle godine.
Istovremeno, iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije stiže informacija da je u prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji porasla za čak 300 odsto.
Tokom uvođenja vanrednog stanja usled pandemije, većina trgovaca zabeležila je rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto. Nakon ukidanja vanrednog stanja zadržala je porast od oko 100 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.