Izazovi u automobilskoj industriji

Plate radnika u VW-u veće nego u Mercedesu i BMW-u

U fokusu

4.11.2024 10:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Plate radnika u VW-u veće nego u Mercedesu i BMW-u Plate radnika u VW-u veće nego u Mercedesu i BMW-u
Pred nemačkom automobilskom industrijom su izazovna vremena. Pošto menadžment Volkswagena želi da ukine bonuse za sve radnike i smanji plate, postavlja se pitanje koje... Plate radnika u VW-u veće nego u Mercedesu i BMW-u

Pred nemačkom automobilskom industrijom su izazovna vremena. Pošto menadžment Volkswagena želi da ukine bonuse za sve radnike i smanji plate, postavlja se pitanje koje beneficije isplaćuje kompanija.

U Nemačkoj u Volkswagenu radi svega 17 odsto njihovog ljudstva, a drugde u svetu troškovi rada su znatno niži nego kod kuće, piše Seebiz.

Zaposleni, bez obzira na platu, nisu odgovorni za poslovne odluke koje su dovele Volkswagen u manje konkurentnu poziciju, a time i u finansijske probleme.

Uporedo sa Volkswagenovim nevoljama, slike proizvodne linije kompanije ovih dana su preplavile svet. Mesečna plata za ugradnju, na primer, auto-vrata na karoseriju je do 4.500 evra bruto.

Sa sajta kununu.com, gde zaposleni anonimno unose zaradu radi međusobnog poređenja, proizilazi da Volkswagen radnicima na pokretnoj traci u proseku izdvaja od 50.000 do 56.000 evra godišnje. Polovina zaposlenih koji ne rade u proizvodnji prima mesečno 7.000 evra bruto, iznad toga tzv. plus tarifa za informatičare ili šefove odeljenja koja počinje od 8.500 evra, a čije plate administracija želi da smanji za 18 odsto.

Tu su i izdašne jubilarne nagrade: za 25 godina rada dodatnih 1,45 zarade, za 35 godina skoro tri dodatne zarade.

Menadžment Volkswagena će smanjiti plate, ukinuti bonuse i eliminisati skoro 20 godina star sporazum koji ograničava starije radnike na proizvodnoj liniji na 25 do 33 sata nedeljno. Novi predlog je 35-časovno radno vreme.

Plate u Volkswagenu su veće od onih u BMW-u ili Mercedesu jer sindikati imaju ogromnu moć u kompaniji i podršku drugog najvećeg vlasnika – pokrajine Donja Saksonija. Međutim, plate radnika postale su problem jer je Volkswagen počeo da gubi konkurentnost, a time i profit u Kini i drugim tržištima.

Najveće pitanje je da li će kompanija zaista zatvoriti neki od svojih pogona u Nemačkoj, ali se konačna odluka ne očekuje uskoro.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.