Sezona u Crnoj Gori po mnogim parametrima na istom nivou u odnosu na prošlogodišnju
6.9.2024 15:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 11
U Crnoj Gori je, prema nezvaničnim podacima koje Nacionalnoj turističkoj organizaciji (NTO) dostavljaju lokalne, 5. avgusta boravilo 100.000 gostiju, što je rast od četiri odsto u odnosu na prethodnu godinu i ostvarenje od 90 odsto odsto u odnosu na 2019.
Iz NTO-a su kazali da, iako još nemaju sve zvanične podatke, ova sezona po mnogim parametrima je na istom nivou u odnosu na prošlogodišnju, a po nekim parametrima i nešto bolja, prenosi Mina.
Predstavnica NTO-a, Milena Vujović, kazala je da podaci Monstata govore da je tokom juna i jula registrovan dolazak oko 872.000 turista, što je na istom nivou kao prethodne godine, odnosno ostvarenje od 99,3 odsto, dok to predstavlja rast od 2,5 odsto u odnosu na 2019.
Vujović je rekla da, posmatrajući jul, najveći broj dolazaka je sa tržišta regiona, Turske, Velike Britanije, Nemačke, Francuske, Poljske i Izraela, prenosi Mediabiro.
„Kada je u pitanju ostvareni rast sa ovih tržišta, beležili smo duplo više gostiju sa tržišta Turske tokom jula, dok smo sa tržišta Velike Britanije, gde smo imali i najveći broj aktivnosti, beležili rast od 25 odsto u odnosu na jul prošle godine, te rast od 57 odsto u odnosu na 2019. godinu“, navela je Vujović.
Posmatrajući podatke i drugih institucija, Vujović je ocenila da je iza njih prilično dobra sezona.
„Prema podacima Centralne banke Crne Gore (CBCG), u drugom kvartalu ove godine ostvaren je prihod od 340 miliona evra, što je dva odsto više i u odnosu na isti period prethodne godine i rast od 64 odsto u odnosu na isti period 2019“, precizirala je Vujović.
Kako je dodala, podaci Ministarstva finansija o ukupnim namenskim prihodima pokazuju da je od početka godine, zaključno sa 4. septembrom, prihodovano tri miliona evra, što je sedam odsto više u odnosu na prethodnu godinu.
Ovi podaci uključuju boravišnu taksu, turističku taksu i članske doprinose, odnosno deo ovih prihoda koji ide u državni budžet.
„Pred nama je period intenzivnih promotivnih aktivnosti, te su u toku pripreme za sajam u Londonu – najveću svetsku turističku berzu, sajam u Parizu i sajam kongresnog turizma u Barseloni. Takođe, tokom leta je rađeno na velikim marketinškim kampanjama, te uskoro počinju kampanje na tržištima Velike Britanije, Nemačke i Francuske“, rekla je Vujović.
Ona je navela da NTO sprovodi i projekat integralnog upravljanja kvalitetom u mestima koja imaju za cilj unapređenje kvaliteta destinacije.
Pročitajte još:
„Prethodne godine rađen je kao pilot-projekat za dve destinacije Kotor i Cetinje, a ove godine po prvi put se ovako nešto radi na nivou svih opština u Crnoj Gori. U okviru njega vrši se merenje online reputacije kako bi se uočili nedostaci i prednosti u turističkoj ponudi, a onda se nudi i edukacija“, rekla je Vujović.
Prema njenim rečima, sve je vrlo egzaktno i merljivo, jer se vrši putem jednog od dva najveća softvera za ove vrste merenja.
„Tokom prethodnog meseca smo objavili poziv i za turističku privredu, te će oko 400 privrednika moći da dobije besplatnu analizu kvaliteta, odnosno merenje online reputacije i dobije neophodne edukacije. Poziv je otvoren do 1. oktobra ove godine“, kazala je Vujović.
KIMCHI
7.9.2024 #1 AuthorA cene skoro 30% vise
SHALIMAR
7.9.2024 #2 AuthorNeki kazu losa,neko bolja sezona…
ŽIZI
8.9.2024 #3 AuthorOčekivano
Lelica
8.9.2024 #4 AuthorPa svi se zale da je losa sezona bila
Grocka
8.9.2024 #5 AuthorOni kazu drugacije
PIKSI
8.9.2024 #6 AuthorMislim da nije ni blizu prosle preterali su sa cenama
REA
8.9.2024 #7 AuthorBila sam i cini mi se losija
ZVEZDA
8.9.2024 #8 AuthorSvi se zale da je losija
Faith
8.9.2024 #9 AuthorUvek kazu da je slaba sezona, treba jos uvek raditi na turizmu
Boba321
8.9.2024 #10 AuthorOni svake godine kazu da je losa sezona, a kada je onda dobra
STEPA
10.9.2024 #11 AuthorNeki se hvale neki se žale