ADIDAS ĆE MOŽDA PRODATI REEBOK Američki brend nije uhvatio priključak sa ostalim proizvođačima sportske opreme
LifestyleSvetVestiZanimljivosti
16.12.2020 18:51 Autor: Marko Miladinović
U zvaničnom saopštenju nemačkog proizvođača sportske opreme Adidas kaže se da se u narednom petogodišnjem strateškom planiranju procenjuju različite „alternativne opcije“ za nekada popularnu robnu marku Reebok.
Adidas je kupio Reebok 2006. godine za tadašnjih 3,8 milijardi dolara. U tom trenutku američki brend bio je zvanični sponzor hokejaške NHL lige, kao i snabdevač sportskom opremom za 29 od ukupno 30 klubova košarkaške NBA lige.
Međutim, rukovodstvo Adidasa je, po mnogim poznavaocima tržišnih prilika, tada načinilo poteze kojim je dodatno učvrstilo nemačku robnu marku na drugom mestu po prodaji u svetu, iza neprikosnovene kompanije Nike, ali istovremeno i umanjilo marketinšku vidljivost novokupljenog Reeboka. Naime, potpisani su novi ekskluzivni ugovori kojim je oprema sa znakom Reebok zamenjena Adidasovom.
Nekako u istom periodu na globalnom nivou došlo je do rekordnog rasta prodaje sportske opreme svih proizvođača. Reebok je izgubio svoj deo na tržištu, umesto da ga poveća.
Tokom 2019. godine prodaja patika i fitnes opreme Reebok porasla je za četiri odsto, ali je činila tek sedam procenata od ukupnih godišnjih rezultata kompanije Adidas. Pored toga, u poslednjem finansijkom kvartalu prodaja nekada prestižnog brenda je zapravo pala za sedam odsto.
Sedište kompanije Reebok je u Bostonu, ali svoje korene vuče iz engleskog Boltona, iz prve polovine dvadesetog veka. Zbog tog porekla, patike ovog proizvođača su sve do kraja osamdesetih bile obeležene malim simbolom britanske zastave.
CNN Business i BBC očekuju da će vesti o daljem životu ovog brenda biti objavljene u prvom tromesečju 2021. godine, kada će Adidas objaviti svoje srednjeročne ciljeve.