Kineski odgovor na YouTube ne privlači dovoljno investitora po povratku na "domaće tlo"

Akcije kompanije Bilibili gube na vrednosti po listiranju na Hongkonškoj berzi

BerzaHi-techLifestyleNovacSvetVesti

29.3.2021 17:59 Autor: Marko Miladinović 0

Akcije kompanije Bilibili gube na vrednosti po listiranju na Hongkonškoj berzi Akcije kompanije Bilibili gube na vrednosti po listiranju na Hongkonškoj berzi
Bilibili je društvena mreža pokrenuta u Šangaju još pre jedanaest godina. Ona korisnicima pruža deljenje video zapisa po kategorijama, ali najčešće u oblastima animacije,... Akcije kompanije Bilibili gube na vrednosti po listiranju na Hongkonškoj berzi

Bilibili je društvena mreža pokrenuta u Šangaju još pre jedanaest godina. Ona korisnicima pruža deljenje video zapisa po kategorijama, ali najčešće u oblastima animacije, stripova i video igara.

Tokom godina Bilibili je izrastao u jedan od najpopularnijih online portala u Kini i jugoistočnoj Aziji, a u septembru prošle godine ova kompanija je čak lansirala svoj prvi satelit, u nameri da njime pravi snimke Zemlje u istraživačke svrhe, ali i za potrebe kreiranja video-klipova korisnika.

Iako podseća na američki YouTube, Bilibili ima drugačiji model poslovanja, i gledanje svojih mnogobrojnih kanala dopušta tek uz plaćanje mesečne članarine, po modelu sličnom Netflixovom. To je ujedno bio i glavni pokretač optimizma da će listiranje akcija kompanije postići jako dobar rezultat na Hongkonškoj berzi.

Međutim, posle prvog dana trgovanja ostvareni rezutat je ispod očekivanja. Sa početnog cenovnog nivoa od približno 104 dolara (808 honkonških dolara) akcije kompanije su izgubile na vrednosti 6,8 dok se nije stabilizovala i delimično počela da se oporavlja.

Ovo je drugi izlazak Bilibilija na berzu, imajući u vidu da je kompanija imala inicijalnu javnu ponudu (IPO) pre tri godine u SAD, kad ju je listirao NASDAQ.

Takva praksa izlazaka na više berzi odjednom postala je u poslednje vreme učestala među velikim kineskim kompanijama, a kao posledica pooštravanja od strane američkih regulatora, koja je počela još za vreme administracije Donalda Trampa (Donald Trump). Najvećih 50 kineskih kompanija koje su listirane u SAD su samo tokom prošle nedelje izgubile ukupno 11,8 odsto na vrednosti akcija.

Ipak, izvršni direktor Bilibilija Čen Rui naglasio je da je ovaj događaj “samo privremen, i da se za deset godina niko neće sećati aktuelne situacije”.

No, hongkonški IPO Bilibilija zaokružio je vrednost na 2,6 milijarde američkih dolara, nasuprot priželjkivanom rezultatu od oko tri milijarde.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...