Kineska kompanija izgubila 400 milijardi dolara od oktobra prošle godine

Alibaba menja poslovnu strategiju

BiznisBolji posaoSvetVesti

27.11.2021 15:36 Autor: Redakcija Biznis.rs

Alibaba menja poslovnu strategiju Alibaba menja poslovnu strategiju
Predsedavajući u odboru kompanije Alibaba Danijel Zang (Daniel Zhang) odlučio je da rukovodiocima u svom preduzeću dodeli više odgovornosti, kako bi spremni dočekali predstojeće... Alibaba menja poslovnu strategiju

Predsedavajući u odboru kompanije Alibaba Danijel Zang (Daniel Zhang) odlučio je da rukovodiocima u svom preduzeću dodeli više odgovornosti, kako bi spremni dočekali predstojeće izazove, izjavile su za The Wall Street Journal osobe upoznate sa situacijom.

Kako se navodi, rukovodioci će dobiti pozicije “mini-direktora” kako u sektorima vezanim za lokalne usluge tako i u cloud poslovanju. Ova odluka je deo strategije za veću konkurentnost na tržištu, obnovu prodaje i menjanje monolitnog poslovanja, u skladu sa novim regulativama Pekinga vezanim za velike kompanije.

U isto vreme tehnološki gigant Ant Group Co, u kome Alibaba ima 33 odsto udela, počinje da se distancira od ove kompanije, menjajući svoje poslovanje kako bi odgovaralo merama zbog kojih je Vlada Kine opozvala Ant-ov izlazak na berzu (IPO).

Promene u poslovanju kompanije Alibaba, koje su pripremane mesecima, predstavljaju veliki zaokret u odnosu na centralizaciju kojoj je kineska firma težila pre tri godine.

Na duge staze, ove promene mogu popločati put za kompaniju Alibaba da izdvoji manje podružnice i za njih traži odvojeno listiranje na berzi. Jedinice koje bi mogle izaći na berzu u bliskoj budućnosti uključuju Cainiao Smart Logistics Netvork, lanac prehrambenih proizvoda Freshippo, odeljenje lokalnih usluga sa aplikacijama za usluge zasnovane na lokaciji, kao i prekomorske platforme za e-trgovinu Lazada i Trendiol, piše The Wall Street Journal.

Tržišna vrednost ove kompanije sada je upola niža. Kompanija je od oktobra prošle godine izgubila 400 milijardi dolara, dok su svi očekivali izlazak kompanije Ant na berzu. Prošle nedelje predstavnici firme Alibaba su spustili procenu rasta za narednu fiskalnu godinu, uzimajući u obzir sporiji rast prodaje za Dan samaca, najveći online praznik kupovine u Kini.

Kao i mnoge velike tehnološke kompanije u Kini i Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) koje rastu kao konglomerati, Alibaba je proširila svoj ekosistem nudeći potrošačima i preduzeć́ima višestruke usluge, od kupovine i putovanja do placćanja i logistike.

Alibaba nije zvanično najavila novi model upravljanja. Međutim, tokom proteklih nekoliko meseci, „izgradnja efikasnije organizacije“ postala je popularan izraz unutar kompanije, kažu ljudi upućeni u situaciju.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.