Ukupna vrednost vodećih 100 robnih marki dostigla sedam biliona dolara

Amazon je ponovo najvredniji brend na svetu

Firme u fokusuSvetU fokusuVesti

9.10.2021 12:02 Autor: Redakcija Biznis.rs

Amazon je ponovo najvredniji brend na svetu Amazon je ponovo najvredniji brend na svetu
Globalna ekonomija je u 2020. godini doživela jedan od najvećih padova još od Velike depresije, praktično u poslednjih 100 godina. Ipak, iako su negativni... Amazon je ponovo najvredniji brend na svetu

Globalna ekonomija je u 2020. godini doživela jedan od najvećih padova još od Velike depresije, praktično u poslednjih 100 godina.

Ipak, iako su negativni efekti pandemije bacili mnoge kompanije u nered, pojedine među njima  nisu samo uspele da ostanu na površini usred haosa – već su napredovale. Prema podacima Kantar BrandZ-a, lista najvrednijih 100 brendova u 2021. godini počinje Amazonom na prvom mestu.

Svake godine istraživačka grupa Kantar BrandZ rangira kompanije na osnovu njihove „vrednosti brenda“, koja se meri prema ukupnoj finansijskoj vrednosti brenda, koja se sagledava kao finansijski doprinos koji brend donosi svojoj matičnoj kompaniji, mereno proporcionalnim uticajem marki na ostvarenu prodaju matične kompanije. Finansijski rezultati se zatim kombinuju sa kvantitativnim podacima ankete, dobijenim u ispitivanju više od 170.000 globalnih potrošača. Krajnji rezultat je holistički pogled na kapital, reputaciju i sposobnost kompanije da generiše novu vrednost.

Kompanija Vrednost (u milijardama dolara)Rast vrednosti u odnosu na prošlu godinu
Amazon683,8564%
Apple612,0074%
Google458,0042%
Microsoft410,2726%
Tencent240,9360%
Facebook226,7454%
Alibaba196,9129%
Visa191,292%
McDonald’s154,9220%
Mastercard112,884%
Izvor: Kantar BrandZ

Ukupna vrednost Top 100 brendova za 2021. godinu porasla je za 42 odsto međugodišnje,  što je izuzetan rezultat, pogotovu u pandemijskim uslovima – dostigavši ukupno 7.000 milijardi američkih dolara. Na vrhu liste nalazi se Amazon, treću godinu zaredom sa ukupnom vrednošću brenda procenjenom na 683 milijarde dolara.

Drugi na listi je Apple sa vrednošću brenda od 612 milijardi dolara. Apple nije bio potpuno imun na uticaje iz prvih dana pandemije, njegove akcije su pale skoro 19 odsto sa rekordnih vrednosti – ali kompanija se oporavila i prijavila rekordne prihode, ostvarivši 64,7 milijardi dolara u četvrtom kvartalu 2020. godine.

Prikladno je da su vodeći brendovi na listi velike tehnološke kompanije, budući da je pandemija gurnula potrošače na internet i za kupovinu i za zabavu. Nekoliko platformi društvenih medija takođe je visoko na listi, kao što je Facebook, koji se ove godine popeo za dva mesta i zauzeo šesto mesto sa vrednošću brenda od 227 milijardi dolara.

Instagram i TikTok zaostali su za pomenutom društvenom mrežom kada je u pitanju ukupna vrednost brenda, ali obe platforme su zabeležile izuzetan rast u odnosu na prošlogodišnji izveštaj. U stvari, kada se posmatra rast vrednosti brenda od 2020. godine, oba brenda su zauzela mesto u prvih 10.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.