Globalna ekonomija je u 2020. godini doživela jedan od najvećih padova još od Velike depresije, praktično u poslednjih 100 godina. Ipak, iako su negativni...
Globalna ekonomija je u 2020. godini doživela jedan od najvećih padova još od Velike depresije, praktično u poslednjih 100 godina.
Ipak, iako su negativni efekti pandemije bacili mnoge kompanije u nered, pojedine među njima nisu samo uspele da ostanu na površini usred haosa – već su napredovale. Prema podacima Kantar BrandZ-a, lista najvrednijih 100 brendova u 2021. godini počinje Amazonom na prvom mestu.
Svake godine istraživačka grupa Kantar BrandZ rangira kompanije na osnovu njihove „vrednosti brenda“, koja se meri prema ukupnoj finansijskoj vrednosti brenda, koja se sagledava kao finansijski doprinos koji brend donosi svojoj matičnoj kompaniji, mereno proporcionalnim uticajem marki na ostvarenu prodaju matične kompanije. Finansijski rezultati se zatim kombinuju sa kvantitativnim podacima ankete, dobijenim u ispitivanju više od 170.000 globalnih potrošača. Krajnji rezultat je holistički pogled na kapital, reputaciju i sposobnost kompanije da generiše novu vrednost.
Kompanija
Vrednost (u milijardama dolara)
Rast vrednosti u odnosu na prošlu godinu
Amazon
683,85
64%
Apple
612,00
74%
Google
458,00
42%
Microsoft
410,27
26%
Tencent
240,93
60%
Facebook
226,74
54%
Alibaba
196,91
29%
Visa
191,29
2%
McDonald’s
154,92
20%
Mastercard
112,88
4%
Izvor: Kantar BrandZ
Ukupna vrednost Top 100 brendova za 2021. godinu porasla je za 42 odsto međugodišnje, što je izuzetan rezultat, pogotovu u pandemijskim uslovima – dostigavši ukupno 7.000 milijardi američkih dolara. Na vrhu liste nalazi se Amazon, treću godinu zaredom sa ukupnom vrednošću brenda procenjenom na 683 milijarde dolara.
Drugi na listi je Apple sa vrednošću brenda od 612 milijardi dolara. Apple nije bio potpuno imun na uticaje iz prvih dana pandemije, njegove akcije su pale skoro 19 odsto sa rekordnih vrednosti – ali kompanija se oporavila i prijavila rekordne prihode, ostvarivši 64,7 milijardi dolara u četvrtom kvartalu 2020. godine.
Prikladno je da su vodeći brendovi na listi velike tehnološke kompanije, budući da je pandemija gurnula potrošače na internet i za kupovinu i za zabavu. Nekoliko platformi društvenih medija takođe je visoko na listi, kao što je Facebook, koji se ove godine popeo za dva mesta i zauzeo šesto mesto sa vrednošću brenda od 227 milijardi dolara.
Instagram i TikTok zaostali su za pomenutom društvenom mrežom kada je u pitanju ukupna vrednost brenda, ali obe platforme su zabeležile izuzetan rast u odnosu na prošlogodišnji izveštaj. U stvari, kada se posmatra rast vrednosti brenda od 2020. godine, oba brenda su zauzela mesto u prvih 10.
Koristimo kolačiće kako bismo optimizovali ovu web stranicu i redovno je ažurirali prema Vašim potrebama. Korišćenjem sajta slažete se sa Politikom privatnosti.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.