NA PRVOM MESTU TOP-LISTE SMENIO KOMPANIJU AMAZON

Apple ponovo najvredniji brend na svetu

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

27.1.2021 17:30 Autor: Marko Miladinović

Apple ponovo najvredniji brend na svetu Apple ponovo najvredniji brend na svetu
Na prestižnoj godišnjoj listi Brand Finance Global američki Apple je, posle pet godina pauze, povratio titulu najvrednije robne marke na svetu. Sa te pozicije... Apple ponovo najvredniji brend na svetu

Na prestižnoj godišnjoj listi Brand Finance Global američki Apple je, posle pet godina pauze, povratio titulu najvrednije robne marke na svetu. Sa te pozicije je svrgnuo kompaniju Amazon.

Prema kreatorima liste, strategija diversifikacije se konačno isplatila Appleu, a ovaj brend je procenjen na 263,4 milijarde dolara.

Međutim, najveći rast je ostvarila kompanija Tesla, od čak 158 procenata u odnosu na prethodnu godinu.

Prvoplasiranih deset brendova

Gledano po poslovnim segmentima, najviše kompanija dolazi iz segmenta e-trgovine, dok se najviše gubitnika beleže iz oblasti takozvanih „tradicionalnih“ medija, pa je tako američka TV mreža CBS izgubila 49 odsto svoje prethodne vrednosti.

Ipak, najbrže propadajući su brendovi iz grupe avio-kompanija, i može se reći da je na njih pandemija virusa Covid-19 posebno negativno delovala.

Listom 500 najvrednijih brendova dominiraju američki i kineski brendovi, koji praktično zauzimaju njene dve trećine.

Udeo brendova po državama

Pozicija na listi se ne određuje isključivo finansijskom vrednošću brendova, već se pored nje, u kaklulaciju konačnog rezultata unose i drugi parametri, poput tržišne prepoznatljivosti i popularnosti. U sastavaljanje redovnog godišnjeg rangiranja uključeno je više od 100.000 potrošača iz 46 zemalja. Istraživanje sprovodi nezavisna analitička kuća Brand Finance.   

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.