Na prestižnoj godišnjoj listi Brand Finance Global američki Apple je, posle pet godina pauze, povratio titulu najvrednije robne marke na svetu. Sa te pozicije...
Na prestižnoj godišnjoj listi Brand Finance Global američki Apple je, posle pet godina pauze, povratio titulu najvrednije robne marke na svetu. Sa te pozicije je svrgnuo kompaniju Amazon.
Prema kreatorima liste, strategija diversifikacije se konačno isplatila Appleu, a ovaj brend je procenjen na 263,4 milijarde dolara.
Međutim, najveći rast je ostvarila kompanija Tesla, od čak 158 procenata u odnosu na prethodnu godinu.
Gledano po poslovnim segmentima, najviše kompanija dolazi iz segmenta e-trgovine, dok se najviše gubitnika beleže iz oblasti takozvanih „tradicionalnih“ medija, pa je tako američka TV mreža CBS izgubila 49 odsto svoje prethodne vrednosti.
Ipak, najbrže propadajući su brendovi iz grupe avio-kompanija, i može se reći da je na njih pandemija virusa Covid-19 posebno negativno delovala.
Listom 500 najvrednijih brendova dominiraju američki i kineski brendovi, koji praktično zauzimaju njene dve trećine.
Pozicija na listi se ne određuje isključivo finansijskom vrednošću brendova, već se pored nje, u kaklulaciju konačnog rezultata unose i drugi parametri, poput tržišne prepoznatljivosti i popularnosti. U sastavaljanje redovnog godišnjeg rangiranja uključeno je više od 100.000 potrošača iz 46 zemalja. Istraživanje sprovodi nezavisna analitička kuća Brand Finance.
Koristimo kolačiće kako bismo optimizovali ovu web stranicu i redovno je ažurirali prema Vašim potrebama. Korišćenjem sajta slažete se sa Politikom privatnosti.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.