APR paketi za pristup podacima uz naknade do 90.000 dinara
18.9.2025 08:01 Autor: Ljiljana Begović 1



Agencija za privredne registre (APR) proširila je svoju odluku o naknadama i uvela potpuno novu kategoriju – pakete usluga za pristup registrovanim i evidentiranim podacima putem veb portala. Ova odluka predviđa da privreda, institucije i pojedinci sada mogu da koriste objedinjene preglede, napredne pretrage i statističke izveštaje, uz godišnju pretplatu.
Nova pravila odnose se na podatke koji se vode u gotovo svim registrima koje APR održava – od Registra privrednih subjekata, udruženja, fondacija i komora, do registara iz oblasti zdravstva, kulture, medija, turizma, zaloga, lizinga, faktoringa i Centralne evidencije stvarnih vlasnika.
U zavisnosti od potreba korisnika, predviđena su tri paketa usluga:
Osnovni paket (30.000 dinara): omogućava do 30.000 pregleda podataka o firmama i preduzetnicima, preuzimanje do 500 izveštaja i praćenje promena kod najviše 100 pravnih lica. Korisnici mogu neograničeno koristiti napredne pretrage, a u jednom izveštaju obuhvatiti do 6.000 subjekata.
Prošireni paket (60.000 dinara): uključuje čak 85.000 pregleda, preuzimanje do 1.200 izveštaja i praćenje 200 subjekata. Pored toga, kroz statističke sekcije moguće je kreirati neograničen broj izveštaja i preuzeti do 3.500 rezultata. U izveštajima iz naprednih pretraga može se obuhvatiti i do 15.000 subjekata.
Poslovni paket (90.000 dinara): namenjen je korisnicima sa ozbiljnim potrebama, pa donosi čak 350.000 pregleda, preuzimanje do 35.000 izveštaja i neograničeno praćenje promena kod registrovanih subjekata. Uz to, moguće je preuzeti izveštaje koji pokrivaju i do 180.000 pravnih lica i preduzetnika, kao i 6.000 statističkih izveštaja.
Naknade se plaćaju na period od 12 meseci, a korisnici pravo na usluge ostvaruju sve dok ne iskoriste predviđeni obim.

Obaveštenje o registraciji putem eSandučeta
Agencija za privredne registre (APR) uvela je još jednu novinu kojom privredna društva ubuduće mogu rešenja i akta doneta u postupcima registracije dobijati i putem eSandučeta na portalu eUprava. Ovo važi za sve kompanije koje imaju registrovanu adresu elektronske pošte u Registru privrednih subjekata.
Važna novina je da se i rešenja koja se donose po službenoj dužnosti, bez podnetog zahteva, dostavljaju u eSanduče. Dokument se smatra lično preuzetim onog trenutka kada korisnik potvrdi prijem otvaranjem elektronske povratnice, a od tog trenutka počinju da teku zakonski rokovi za dalje postupanje.
Obaveza korišćenja eSandučeta jasno je propisana Zakonom o privrednim društvima. Sve firme, bilo da su akcionarska, ortačka, komanditna ili društva sa ograničenom odgovornošću, moraju biti registrovane kao korisnici usluga elektronske uprave, kako bi mogla da se vrši elektronska dostava akata u Jedinstveni elektronski sandučić.
Da bi eSanduče bilo funkcionalno, neophodno je da društvo ima tačnu i aktivnu adresu e-pošte prijavljenu u APR-u. Ako ona nije evidentirana ili ažurirana firme su dužne da to hitno urade.
Pročitajte još:
Pristup dokumentima u eSandučetu moguć je preko portala eUprava, i to putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata (na USB-u, kartici ili preko mobilne aplikacije ConsentID). Zakonski zastupnik firme može ovlastiti drugo lice da preuzima akta i obaveštenja, što olakšava funkcionisanje kompanija koje imaju veći obim posla.
Nakon slanja dokumenta, privredno društvo i njegovi zastupnici dobijaju obaveštenje na e-mail adresu da je novi akt pristigao u eSanduče, a preuzimanje se može obaviti u bilo kom trenutku.
SABRINA
18.9.2025 #1 AuthorNovina…naknada za pristup podacima?!