Brzina ograničena na 100 kilometara na čas

Auto-put kroz Beograd postao motoput – zaustavna traka još na nekim deonicama

SrbijaVesti

9.7.2024 09:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Auto-put kroz Beograd postao motoput – zaustavna traka još na nekim deonicama Auto-put kroz Beograd postao motoput – zaustavna traka još na nekim deonicama
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je na društvenim mrežama objavio da je, na njegov predlog, na delu motoputa M11 (bivši autoput) koji... Auto-put kroz Beograd postao motoput – zaustavna traka još na nekim deonicama

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je na društvenim mrežama objavio da je, na njegov predlog, na delu motoputa M11 (bivši autoput) koji prolazi kroz Beograd „omogućeno svim vozilima da slobodno koriste nekadašnju zaustavnu traku“.

Vozače ova izjava, međutim, ne treba da dovede u zabunu: vožnja zaustavnom trakom – koja i dalje postoji na delovima (auto)motoputa kroz Beograd – i dalje im nije dozvoljena i ako čine suprotno, osim što krše propise, ozbiljno ugrožavaju svoj i tuđ život, ukazala je eKapija u analizi.

Vožnja je dozvoljena uglavnom na istim delovima bivše zaustavne trake kao i prethodnih desetak godina, napominju autori i podsećaju da je i ministar u objavi pobrojao na kojim deonicama je moguće koristiti zaustavnu traku kao voznu.

U smeru ka Nišu, kako je naveo Vesić, moguće je koristiti zaustavnu traku na deonicama petlja Bežanijska kosa – petlja Tošin Bunar, petlja Tošin Bunar – petlja Geneks, petlja Geneks – petlja Arena, petlja Arena – petlja Sava centar, petlja Autokomanda – petlja Dušanovac i petlja Dušanovac – petlja Medaković.

U smeru ka Šidu moguće je koristiti bivšu zaustavnu traku na deonicama petlja Autokomanda – petlja Hitna pomoć, petlja Sava centar – petlja Arena, petlja Arena – petlja Geneks, petlja Geneks – petlja Tošin Bunar i petlja Tošin Bunar – petlja Bežanijska kosa.

„Po praktično svim navedenim deonicama bivše zaustavne trake, međutim, već godinama može da se vozi i prevođenjem puta iz statusa autoputa u motoput ništa se nije promenilo. Pored kružnih petlji kod Arene, ili na prilazu Gazeli kod Sava centra na primer, ipak i dalje postoji zaustavna traka, koju neki vozači tokom špiceva nelegalno koriste da zaobiđu gužvu. To je, naravno, i dalje nedozvoljeno“, skrenula je pažnju eKapija.

Vesić je takođe naglasio da je, kako bi svi vozači znali na kojoj deonici mogu da koriste zaustavnu traku na početku te deonice kao i na ulazima na motoput, postavljen saobraćajni znak koji stavlja do znanja da je bivšu zaustavnu traku sada moguće koristiti od strane svih vozila.

Na znaku je nekada zaustavna traka obeležena isprekidanom linijom što govori da mogu svi da je koriste – ukazao je Vesić.

Najveća promena za vozače novom kategorizacijom i obeležavanjem ekspresne saobraćajnice, jeste smanjenje ograničenja brzine na dugačkoj vangradskoj deonici od „kvantaša“, preko aerodroma, do petlje „Beograd“ kod Dobanovaca, sa 120 na 100 kilometara na sat. Isto je učinjeno i kod Bubanj potoka, ali je tu reč o kraćoj deonici.

Kako je Vesić najavio, uskoro će Vladi Srbije da predloži da taj motoput dobije ime motoput „Branko Pešić“ po legendarnom gradonačelniku Beograda.

  • LEBRON

    9.7.2024 #1 Author

    Zasluzio je to Branko Pesic

    Odgovori

  • NATI

    9.7.2024 #2 Author

    Samo da potraje i kada su guzve

    Odgovori

  • SHALIMAR

    9.7.2024 #3 Author

    Samo da se drze ogranicenja brzine..

    Odgovori

  • Mirko

    13.7.2024 #4 Author

    Znaci su postavljeni u sred deonica koje su već bile dozvoljene za saobraćaj. Ništa se nije promenilo. Kakav manipulator. Sve što rade, rade na štetu vozača.
    Od Bele Zemlje – Sušice nama parče isprekidane linije.
    Ako misle na bezbednost u saibraćaju, vikendom bi ograničili kretanje teretnjaka koji voze 60km/h sporije od ograničenja.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.