Avio prevoznici žele da ograniče prava na naknade za otkazane letove
14.6.2021 08:23 Autor: Julijana Vincan
Evropske avio kompanije poručile su da će pokušati od Evropske unije da dobiju izmene odredbi o naknadama i pravima putnika na povraćaj novca za otkazane letove u pandemiji korona virusa.
„Uredba EU261 znatno je pogoršala finansijsku krizu za mnoge aviokompanije“, saopštilo je udruženje Airlines for Europe (A4E), koje zastupa najveće evropske avio prevoznike kao što su Lufthansa, IAG, Ryanair, easyJet, Air France-KLM, ali i druge.
„Tražimo uravnoteženiji pristup zaštiti potrošača“, izjavio je izvršni direktor aviokompanije Air France-KLM, Ben Smit (Ben Smith), utvrdivši da propis EU o pravima putnika predviđa penale koji spadaju među najveće u svetu.
Putnici prema evropskim propisima imaju pravo na trenutni povrat novca za otkazane letove, plus naknadu ako su obaveštenje o otkazivanju dobili manje od dve nedelje pre leta. Pripada im i naknada ako let kasni više od tri sata.
„Zakon nije dovoljno fleksibilan za situacije kao što je masovno otkazivanje letova“, naveo je Smit na virtuelnoj konferenciji za novinare, koju je organizovao A4E, a uključili su se i easyJet, IAG, Lufthansa i Ryanair, odnosno njihovi šefovi.
Evropska komisija nagovestila je da nije spremna da ograničava prava putnika.
„Pokušavali smo da postignemo ravnotežu između zaštite potrošača i zaštite turističkog i prometnog sektora. Kontinuirana i poboljšana zaštita prava putnika presudna je za izgradnju potrebnog poverenja potrošača u prometni sektor“, naglašeno je u EU.
Aviokompanije najavile su i da će pokušati pred sudom da ospore povećanje naknada za kontrolu prometa koje su vlade EU dogovorile prošlog meseca.