pružanje usluga za druge kompanije nije suprotstavljeno direktnom odnosu sa klijentima

B2B ili B2C: Šta se više isplati u različitim sferama poslovanja?

Vesti

26.12.2021 13:05 Autor: Marija Krsmanović 0

B2B ili B2C: Šta se više isplati u različitim sferama poslovanja? B2B ili B2C: Šta se više isplati u različitim sferama poslovanja?
Digitalizacija je u poslovni rečnik uvela mnoge termine, a dva koja se veoma često čuju svakako su B2B i B2C. Skraćenice koje deluju kao... B2B ili B2C: Šta se više isplati u različitim sferama poslovanja?

Digitalizacija je u poslovni rečnik uvela mnoge termine, a dva koja se veoma često čuju svakako su B2B i B2C. Skraćenice koje deluju kao da su deo programerskog koda zapravo predstavljaju dva oblika poslovanja – međukompanijsko poslovanje (business-to-business) i direktan rad sa klijentima (business-to-consumer). 

Ovi termini uglavnom se odnose na uslužne delatnosti, a razliku između njih možemo objasniti ovako:

  • B2C oblik poslovanja je bilo koja internet prodavnica. Recimo, na veb-sajtovima izdavačkih kuća, prodavnica odeće ili bilo koje druge vrste maloprodaje, kompanija komunicira sa klijentima
  • B2B poslovanje podrazumeva pružanje usluge za druge kompanije. Ovaj model mogu primenjivati, na primer, kompanije za dostavu ili marketinške agencije

Za koje biznis sfere se B2B model najviše isplati?

Spektar poslovanja na koja se može primeniti B2B model je širok, ali svakako postoje sfere u kojima je bolje primenjivati B2C, ili čak kombinaciju ta dva.

U ovoj listi navešćemo pet primera u kojima je B2B idealno rešenje:

  1. Analiza poslovanja drugih preduzeća. Ovde kao primer možemo uzeti kompaniju AbsolutData, jednu od najpoznatijih analitičkih firmi na svetu, koja pruža usluge potrošačke i marketinške analize, vizualizaciju podataka i istraživanje tržišta još od 2001. godine.
  2. Digitalni marketing. Jedna od svetskih kompanija koje se uspešno bave marketingom, tačnije B2B marketingom, jeste CHON. Ovakve firme nalaze načine da na najbolji način predstave druge kompanije koje tragaju za novim poslovnim partnerima, a kako je digitalni marketing generalno isplativa oblast, ovde ne možete pogrešiti.
  3. Investiranje u druge kompanije. Ovo je sfera u kojoj će B2B, kako digitalizacija bude preuzimala primat, biti neophodan model poslovanja. Ako se uzmu obzir podaci da velike kompanije kao što je Nike već sada ulažu u firme koje kreiraju VR proizvode za prodaju različitim metaverzumima, smer u kome ide investiciono poslovanje je sasvim jasan.
  4. Računovodstvene usluge. Kao neizostavni deo poslovanja bilo koje kompanije, računovodstvo mora pratiti nove tendencije i menjati usluge u skladu sa njima. Upravo zato je sasvim logično da firme iz ove oblasti preuzmu B2B model. Verovatno najbolji primer za to je Deloitte, globalna mreža za firme i njima pripojene institucije. 
  5. Usluge zapošljavanja. U svetu nakon pandemije Covd-19, porast aktivnosti na veb-sajtovima za traženje posla je prilično očigledan. Iako firme kao što je Infostud postoje već decenijama, kompanije se u poslednje dve godine sve više okreću njima u potrazi za zaposlenima, a nije isključeno da će uskoro one postati primarni način za zapošljavanje.

U kojim slučajevima je B2C isplativiji?

Za B2C i nije potrebno navoditi odvojene oblasti. Kao što je već pomenuto, bilo koja vrsta maloprodaje ili usluga koje su namenjene pojedincima (mogli bismo reči i fizičkim licima) mogu uspešno primenjivati ovaj model. 

Primeri uspešnih B2C kompanija su Amazon, Alibaba, Tencent, a tu su i naše kompanije poput izdavačke kuće Laguna, prodavnica tehnike Tehnomanija i Gigatron, ali i supermarketa Maxi, koji na svom veb-sajtu pružaju mogućnost kupovine.

Tagovi
SAVETNIK

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.